  • 31. Data: 2013-10-24 15:15:38
    Temat: Re: Znowu ronda :)
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-10-24 13:49, Myjk pisze:

    > Gdyby nie było strzałek poziomych to niewiele by to zmieniło --
    > przynajmniej w kwestii skrętu w lewo i zawracania. Nadal ten manewr byłby
    > dozwolony tylko z jednego, skrajnie lewego pasa ruchu. Strzałka w lewo jest
    > tylko i wyłącznie po to, aby nie próbować z tego pasa (ten pas jest bardzo
    > długi) pojechać prosto bo się wpadnie na krawężnik.

    OK, nie ma do czego się przyczepić jeśli chodzi o oznakowanie poziome
    przy wjeździe na skrzyżowanie, niemniej to znaki poziome na skrzyżowaniu
    są tutaj niezwykle istotne.

    > Przesadzasz. To skrzyżowanie ma swoją charakterystykę, tak samo jak swoją
    > charakterystykę, ze względu na konstrukcję z podstawowego założenia,
    > posiada rondo.
    > Ale znaki są, rozwiązanie tego skrzyżowania nie jest sprzeczne z
    > przepisami, jazda jest jasna -- więc proponuję skupić się na tym porównaniu
    > a nie na takim które jest akurat wygodniejsze i lepiej pasujące do
    > konkretnej teorii. To do niczego nie prowadzi.

    Ale zauważ, to skrzyżowanie miało być Twoim argumentem, że rondo jest
    zwykłym skrzyżowaniem (tak ja to zrozumiałem), niemniej Twój przykład
    nie jest zwykłym skrzyżowaniem i porównanie go do ronda sprawia, że
    właściwie potwierdzasz, że i rondo jako zwykłe i typowe skrzyżowanie się
    nie sprawdza.

    Prawdę mówiąc coraz bardziej przekonuję się, że jednak traktować to
    trzeba jako zespół skrzyżowań a nie jedno skrzyżowanie :/

    W ogóle ten przykład bardziej moim zdaniem bardziej zaciemnia podstawową
    kwestie tego wątku (czy można jeździć po całym rondzie prawym pasem) niż
    go klaruje.

    Wróćmy więc do początku.

    Według mnie, przy wjeździe na rondo (PRZY BRAKU ZNAKÓW POZIOMYCH I
    PIONOWYCH! [prócz c12 i a7 oczywiście]) nie ma mocy art. 22 ust. 2 PoRD
    gdyż niweluje go art. 22 ust. 3 PoRD. Na samym rondzie sprawa jest już
    jasna - jeździmy tak jak pozwalają nam znaki poziome lub jeśli ich brak
    - wg zasady prawej ręki. Co Ty na to?

  • 32. Data: 2013-10-24 15:24:10
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-10-24 13:52, masti pisze:

    > Chyba, że "rondo" jest wymysłem szalonego inzyniera ruchu, jak to w samym
    > centrum Warszawy. Przyjrzyjcie się jak są wymalowane pasy
    > http://goo.gl/maps/zsSMp
    > a potem zerknijcie na zainstalowane na rondzie sygnalizatory
    > http://goo.gl/maps/zjfL6
    > Tak. To jest sygnalizator do skrętu w lewo na rondzie :)
    > I co teraz ma zrobić ten co jedzie okrężnie zewnętrznym pasem? :)

    ale psychoza :D

    Cóż, pasy są wychodzące z ronda, niemniej lina tam jest przerywana.

    Gdybym był przyparty do muru, to:
    - pojechałbym prosto pasami i zgodnie z zielonym światłem na sygnalizatorze*
    - następnie się "rozmyślił", dał kierunek, przeciął przerywaną linie i
    wjechał w któryś z pasów pozostających na rondzie

    * czemu w ogóle dopuszczają możliwość wyjazdu z ronda środkowymi i
    zewnętrznymi pasami, ale nie dopuszczają dalszej jazdy tylko po rondzie
    wewnętrznym?! Czegoś nie widać na streetview?

  • 33. Data: 2013-10-24 15:44:51
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 24 Oct 2013 15:24:10 +0200 osobnik zwany PlaMa napisał:

    > wewnętrznym?! Czegoś nie widać na streetview?

    <baczność>
    Miejskiego Inżyniera Ruchu Galasa
    </baczność>

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 34. Data: 2013-10-24 15:49:45
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 24 Oct 2013 15:15:38 +0200, PlaMa

    > Ale zauważ, to skrzyżowanie miało być Twoim argumentem, że rondo jest
    > zwykłym skrzyżowaniem (tak ja to zrozumiałem),

    Zwykłym, w sensie nie oznaczonym C-12.

    > niemniej Twój przykład nie jest zwykłym skrzyżowaniem

    Tylko czym jest? Czy zaraz się dowiem, że powyższy przykład to nie jest
    skrzyżowanie, tylko zespół skrzyżowań? :S

    > i porównanie go do ronda sprawia, że właściwie potwierdzasz,
    > że i rondo jako zwykłe i typowe skrzyżowanie się nie sprawdza.

    Wg Ciebie na powyższym skrzyżowaniu "srebrne" auto może zawrócić z pozycji
    na której się znajduje i jeszcze ma pierwszeństwo przed pojazdami które
    chcą po zawinięciu się na wysepce pojechać "prosto" w Banacha?

    > Prawdę mówiąc coraz bardziej przekonuję się, że jednak traktować to
    > trzeba jako zespół skrzyżowań a nie jedno skrzyżowanie :/

    To ja przepis poproszę, definicję, cokolwiek.
    Może być z przepisów szczegółowych.

    > gdyż niweluje go art. 22 ust. 3 PoRD.

    W jaki sposób? Wyjaśnij proszę jakie zastosowanie ma ten przepis na
    rondzie.

    --
    Pozdor Myjk

  • 35. Data: 2013-10-24 16:22:52
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-10-24 15:49, Myjk pisze:

    > W jaki sposób? Wyjaśnij proszę jakie zastosowanie ma ten przepis na
    > rondzie.

    dopuszczalna jest jazda wyłącznie w jednym kierunku
    (patrz przykład B "zawracanie na rondzie" z mojej ryciny)

    powiedz mi, jak Ty byś się poruszał na np. takim tworze:
    http://tinypic.com/view.php?pic=1572kpj&s=5

  • 36. Data: 2013-10-24 17:18:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    On Thu, 24 Oct 2013 16:22:52 +0200, PlaMa <m...@w...pl>
    wrote:
    > dopuszczalna jest jazda wycznie w jednym kierunku
    > (patrz przykad B "zawracanie na rondzie" z mojej ryciny)

    Ale jak mamy dyskutowa, to nie tnij z aski swojej wszystkiego. Nie
    masz monopolu na zadawanie pyta a ja tylko na odpowiedzi. Chtnie
    posucham Twojej wersji co z tym srebrnym autem na prawym pasie.

    Natomiast przepis o którym wspominasz to moe dziaa w przypadku
    sytuacji jak podae na swoim rysunku, ale nie na rondzie, które z
    kadym wjazdem i zjazdem tworzy jedn cao. Dlatego te wanie
    stoi tam przy kadym wjedzie C-12 a nie C-2.

    --
    Pozdor Myjk

  • 37. Data: 2013-10-24 19:33:51
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-10-24 17:18, Myjk pisze:

    > Ale jak mamy dyskutowa, to nie tnij z aski swojej wszystkiego. Nie
    > masz monopolu na zadawanie pyta a ja tylko na odpowiedzi. Chtnie
    > posucham Twojej wersji co z tym srebrnym autem na prawym pasie.

    jednak wątek jest o czymś innym, zapytałem sięo srebrny samochód z
    ciekawości i teraz widzę, że zupełnie niepotrzebnie.

> [...]
    > sytuacji jak podae na swoim rysunku, ale nie na rondzie, które z
    > kadym wjazdem i zjazdem tworzy jedn cao. Dlatego te wanie stoi

    nadal jednak wjeżdżasz na rondo jezdnią dopuszczającą jazdę wyłącznie
    w jednym kierunku, na rondzie poruszasz się jezdnią dopuszczającą
    jazdę wyłącznie w jednym kierunku i wyjeżdżasz nią jezdnią
    dopuszczającą jazdę wyłącznie w jednym kierunku (przynajmnej w
    klasycznych rondach)

  • 38. Data: 2013-10-24 21:00:50
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 24 Oct 2013 19:33:51 +0200, PlaMa

    > jednak wątek jest o czymś innym, zapytałem sięo srebrny samochód z
    > ciekawości i teraz widzę, że zupełnie niepotrzebnie.

    Dla mnie to jest dosyć istotne dla dyskusji,
    więc się wcale nie obrażę jeśli jednak odpiszesz.

    > nadal jednak wjeżdżasz na rondo jezdnią dopuszczającą
    > jazdę wyłącznie w jednym kierunku,

    Wysuwasz takie twierdzenie, ponieważ nie uważasz ronda za całość, tylko
    ćwiartujesz je na "zespół skrzyżowań". Tymczasem to jest skrzyżowanie dwóch
    lub więcej dróg, gdzie na obszarze skrzyżowania, a w jego centrum,
    postawiono wyspę i aby je prawidłowo pokonać nakazano jej objechanie
    zgodnie ze znakiem C-12. Nie ma tutaj mowy o jeździe w jednym kierunku, bo
    jak na kadym innym skrzyżowaniu można pojechać w tylu kierunkach ile jest
    zjazdów ze skrzyżowania.

    Jeśli jest inaczej, to czekam na jakiś przepis to potwierdzający. Masz do
    dyspozycji PoRD i stosowny D.U.

    --
    Pozdor Myjk

  • 39. Data: 2013-10-24 21:11:22
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-10-24 21:00, Myjk pisze:

> [...]
    > jak na kadym innym skrzyżowaniu można pojechać w tylu kierunkach ile jest

    C12 jest właśnie skróconą formą mówiącą masz jeździć w konkretnym
    kierunku (czyli mamy tu dopuszczenie jazdy wyłącznie w jednym
    kierunku) wokół wyspy.

  • 40. Data: 2013-10-24 21:45:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    On Thu, 24 Oct 2013 21:11:22 +0200, PlaMa <m...@w...pl>
    wrote:
    > C12 jest właśnie skróconą formą mówiącą masz jeździć w konkretnym
    > kierunku (czyli mamy tu dopuszczenie jazdy wyłącznie w jednym
    > kierunku) wokół wyspy.

    C-12 mówi to co potrzebne i wyraża się konkretnie. Aby przejechać
    prosto przez skrzyżowanie, lub zmienić kierunek. należy zawsze
    pojechać wokół wyspy po jej prawej stronie. Nic nie mówi o jeździe w
    konkretnym kierunku, to tylko i wyłącznie Twoja nadinterpretacja.

    PS odpowiedz w końcu na poprzednie pytanie. Czy to jest zbyt
    skomplikowane?

    --
    Pozdor Myjk