  • 41. Data: 2013-10-24 23:27:18
    Temat: Re: Znowu ronda :)
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-10-24 21:45, Myjk pisze:

    > C-12 mówi to co potrzebne i wyraża się konkretnie. Aby przejechać prosto
    > przez skrzyżowanie, lub zmienić kierunek. należy zawsze pojechać wokół
    > wyspy po jej prawej stronie. Nic nie mówi o jeździe w konkretnym
    > kierunku, to tylko i wyłącznie Twoja nadinterpretacja.

    czyli zabrania Ci skrętu w lewo, ergo - czyni z odcinka po lewej od
    wiazdu tworzy odcinek dopuszczający jazdy wyłącznie w jednym kierunku.

    > PS odpowiedz w końcu na poprzednie pytanie. Czy to jest zbyt skomplikowane?

    Chodzi o srebrny samochód z Twojego ronda? Nawet na normalnym
    skryżowaniou może Ci się odwidzieć i stwierdzisz, że zamiast jechać
    posto to jednak skręcisz i odwrotnie. Musisz jednak ustąpić pojazdom na
    skrzyżowaniu. Skoro znaki srebrnemu na to pozwalają to srebrny daje
    kierunek i skręca.

  • 42. Data: 2013-10-25 07:31:30
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 24 Oct 2013 23:27:18 +0200, PlaMa

    > czyli zabrania Ci skrętu w lewo

    Nie zabrania. Po objechaniu wysepki skręcasz w lewo (nadal) na
    _skrzyżowaniu_ * (tylko) o ruchu okrężnym.

    > ergo - czyni z odcinka po lewej od wiazdu tworzy odcinek
    > dopuszczający jazdy wyłącznie w jednym kierunku.

    Nie ma to znaczenia, ponieważ rozmawiamy o ruchu na _obszarze_
    _skrzyzowania_ *(rozumiem, że wiesz co to za obszar wg przepisów), a nie o
    ruchu na zupełnie innej drodze. Kolejne zjazdy nie są niezależnymi
    skrzyżowaniami jakby ta teoria sugerowała, ale należą do jednego i tego
    samego skrzyżowania na które wjeżdżałeś przy znaku C-12.

    > [...] Skoro znaki srebrnemu na to pozwalają to srebrny
    > daje kierunek i skręca.

    Przecież sam pytałeś o kwestie zawracania. Zatem, czy znaki (lub przepisy
    ogólne) pozwalają mu zawracać z pozycji w której się znajduje i czy ma
    pierwszeństwo przed pojazdem który zjeżdża ze skrzyżowania z pasa lewego
    (wewnętrznego)?

    *) Liczba pojedyńcza! Więc zacznij traktować rondo jako JEDNO skrzyżowanie,
    które posiada pewne, szczególne dla skrzyzowań, właściwości.

    --
    Pozdor Myjk

  • 43. Data: 2013-10-25 13:23:47
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-10-25 07:31, Myjk pisze:

    > Nie zabrania. Po objechaniu wysepki skręcasz w lewo (nadal) na
    > _skrzyżowaniu_ * (tylko) o ruchu okrężnym.

    myśląc w ten sposób to bym mógł na środku ronda sobie zawrócić.

    "Panie! Ja wjechał na ronda jak znak kozoł, objechał ja wysepkę ale nie
    zdążył zjechać więc ja zawrócił te 5m, bo przecież tam nie obwiązuje
    jazda w jednym kierunku" - rozumiesz błędy Twojego myślenia?

    Wjechałem na rondo zgodnie z nakazem c12 i objechałem wysepkę by
    wyjechać "na lewo", ale że spóźniłem się z reakcją i nie zjechałem to
    zrobiłem szybki drift i wróciłem na zjazd.

    C12 spełniłem a skoro odcinek ten nie jest jednokierunkowy...

    Albo można tam się poruszać w jednym kierunku albo nie.

> [...]
    > *) Liczba pojedyńcza! Więc zacznij traktować rondo jako JEDNO skrzyżowanie,
    > które posiada pewne, szczególne dla skrzyzowań, właściwości.

    Nie. Im bardziej się nad tym zastanawiam tym bardziej dochodzę do
    wniosku, że nie można rozpatrywać ronda jako pojedyncze skrzyżowanie a
    trzeba jednak jako zespół skrzyżowań.

    Na Twój argument, że nie ma przepisów nakazujących traktować to jako
    kilka skrzyżowań, odbiję i zapytam się jeżeli masz skrzyżowanie, a 50m
    kolejne to jakie przepisy nakazują Ci traktować je jako różne skrzyżowania?

    Wiesz co podważa argument jednego skrzyżowania? Logika. Na normalnym
    skrzyżowaniu zawracałbyś jadąc najkrótszą drogą skręcając od razu w
    lewo. Rondo Ci tego zabrania, c12 wymusza na tobie jazdę prosto aż do
    wysepki.

    Nie może istnieć jednocześnie pojedyncze skrzyżowanie zabraniające Ci
    skrętu w lewo ale pozwalające Ci skręcić w lewo i zawrócić. To musi być
    zespół skrzyżowań.

    Zresztą sam spójrz - to bez sensu co mówisz:
    http://www.tinypic.pl/t6qzgbi42468

  • 44. Data: 2013-10-25 13:32:01
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Ok, widzę, że problem rond trzeba rozdzielić na kilka zagadnień:

    1) na rondach z kilkoma pasami "wpadającymi" w rondo i bez "strzałek"
    obowiązuje/nie obowiązuje art. 22 ust. 2 PoRD

    2) na rondzie (nie turbinie i bez "strzałek) można/nie można poruszać
    się zewnętrznym pasem po całym rondzie

    3) przy zjeździe z ronda (bez "strzałek") można/nie można zając dowolny
    z kilku pasów "wypadających z ronda"

    4) rondo to pojedyncze skrzyżowanie/zespół skrzyżowań

    5) inne

  • 45. Data: 2013-10-25 13:47:25
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 25 Oct 2013 13:23:47 +0200, PlaMa

    > myśląc w ten sposób to bym mógł na środku ronda sobie zawrócić.

    Ale nie musisz wymyślać bzdur żeby udowodnić swoją rację. Na "zwykłym"
    skrzyżowaniu też można się kręcić w kółko, a jednak tylko skończone debile
    tak robią przy jednoczesnym paleniu gumy.

    > Nie. Im bardziej się nad tym zastanawiam tym bardziej dochodzę do
    > wniosku, że nie można rozpatrywać ronda jako pojedyncze skrzyżowanie a
    > trzeba jednak jako zespół skrzyżowań.

    Przepis(y) podaj!

    > Na Twój argument, że nie ma przepisów nakazujących traktować to jako
    > kilka skrzyżowań, odbiję i zapytam się jeżeli masz skrzyżowanie, a 50m
    > kolejne to jakie przepisy nakazują Ci traktować je jako różne skrzyżowania?

    Przed każdym skrzyżowaniem stoją (muszą stać!) odpowiednie znaki. To teraz
    odbiję Twój "argument" i zapytam, gdzie przed tymi rzekomymi "zespołami
    skrzyżowań" są znaki informujące o pierwszeństwie (lub jego braku),
    informujące że pojazd znajduje się na drodze jednokierunkowej itp.

> [...]
    > skrzyżowaniu zawracałbyś jadąc najkrótszą drogą skręcając od razu w
    > lewo. Rondo Ci tego zabrania, c12 wymusza na tobie jazdę prosto aż do

    Jest też odmienna logika od logiki najkrótszej trasy. Ta logika mówi o
    płynności, szybkości i bezpieczeństwie takiego manewru na rondzie. Jeśli
    twierdzisz, że przy sporym natężeniu ruchu szybciej zawrócisz (czy nawet
    skręcisz w lewo) na zwykłym skrzyżowaniu, nie zaburzysz płynności ruchu
    innych uczestników i będzie to bezpieczniejszy manewr, to masz zdrowo
    przegrzany procesor odpowiadający za równania logiczne.

    > Zresztą sam spójrz - to bez sensu co mówisz:
    > http://www.tinypic.pl/t6qzgbi42468

    Nie wiem co mają udowadniać te bazgrołki.

    PS znowu olałeś pytanie.

    --
    Pozdor Myjk

  • 46. Data: 2013-10-25 13:48:45
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-10-25 13:32, PlaMa pisze:

    Dobra, moje opinie

    > 1) na rondach z kilkoma pasami "wpadającymi" w rondo i bez "strzałek"
    > obowiązuje/nie obowiązuje art. 22 ust. 2 PoRD

    Nie obowiązuje. Myślę, że charakter ronda, poprzez jednokierunkowość
    nadawaną mu przez C12 sprawia, że Art. 22 Ust. 2 PoRD zostaje zgodnie z
    Art. 22 Ust. 3 PoRD zlikwidowany.

    Co Wy na to?

    > 2) na rondzie (nie turbinie i bez "strzałek) można/nie można poruszać
    > się zewnętrznym pasem po całym rondzie

    Można, obowiązuje tu jedna z podstawowych zasad poruszania się po
    drogach, tj. zasada pierwszeństwa na własnym pasie, którą opisuje Art.
    22 Ust. 4 PoRD

    > 3) przy zjeździe z ronda (bez "strzałek") można/nie można zając dowolny
    > z kilku pasów "wypadających z ronda"

    Można?

    > 4) rondo to pojedyncze skrzyżowanie/zespół skrzyżowań

    Nie, o tym, że nie można ronda traktować jako typowego, pojedynczego
    skrzyżowania świadczy to, że myśląc w ten sposób rondo pozwalałoby i
    jednocześnie zakazywałoby skręcania w lewo, na rondzie nie posługujemy
    się lewym kierunkiem chcąc wyjechać lewym 3 zjazdem, na rondzie
    posługujemy się prawym kierunkiem zjeżdżając przecież w lewo - to jest
    zespół skrzyżowań.

  • 47. Data: 2013-10-25 14:20:26
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-10-25 13:47, Myjk pisze:

> [...]
    > skrzyżowań" są znaki informujące o pierwszeństwie (lub jego braku),
    > informujące że pojazd znajduje się na drodze jednokierunkowej itp.

    Zauważ jednak, że mowa o zespole skrzyżowań a nie o wielokrotnych
    skrzyżowaniacjh. Sprawę załatwia skrótowo c12 dla całego zespołu :) Co
    Ty na to? :)

    > Nie wiem co mają udowadniać te bazgrołki.

    Że wg Ciebie c12 nagle z zeposłu skrzyżowań robi jedno skrzyżowanie. To
    siuę kupy nie trzyma.

  • 48. Data: 2013-10-25 14:39:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 25 Oct 2013 14:20:26 +0200, PlaMa

    > Zauważ jednak, że mowa

    Gdzie ta mowa? Przepis(y) podaj, ponownie grzecznie proszę!

    > o zespole skrzyżowań a nie o wielokrotnych skrzyżowaniacjh.

    Aaaa! To istotnie zmienia postać rzeczy!

    > Sprawę załatwia skrótowo c12 dla całego zespołu :)

    Skrótowo mówiąc, to kombinujesz, naginasz i... przeginasz.

    > Co Ty na to? :)
    > Że wg Ciebie c12 nagle z zeposłu skrzyżowań robi jedno skrzyżowanie.

    Nie ma czegoś takiego jak "zespół skrzyżowań". Nawet jeli użyć skrótu
    myślowego, to wg prawa każde skrzyżowanie w rzekomym "zepośle" jest
    niezależne od siebie i na każdym mogą panować inne warunki.

    > To siuę kupy nie trzyma.

    Istotnie, bo zabierasz się do jedzenia od dupy strony.

    Nadal nie rozumiesz, że rondo stawia się zamiast jednego typowego
    skrzyżowania kolizyjnego jako szybsze i bezpieczniejsze rozwiązanie, a nie,
    jak tutaj twierdzisz, jako zamiennik "zespołu skrzyżowań" (czy tam
    "wielokrotnych skrzyżowań").

    Zacznij od podstaw. Narysuj jedną drogę. Potem drugą. Skrzyżuj je pod kątem
    prostym i wyznacz obszar skrzyżowania (jak nie wiesz co to i jak go
    wyznaczyć, sprawdź w przepisach szczegółowych). To jest Twoje SKRZYŻOWANIE
    (sztuk jeden). Nie "zespół skrzyżowań", nie "wielokrotne skrzyżowania",
    JEDNO SKRZYŻOWANIE.

    Teraz postaw wyspę na środku ww. obszaru skrzyżowania, odpowiednio
    wyprofilluj żeby było łatwiej jeździć i powstanie skrzyżowanie (tak, tak,
    nadal jedno) o ruchu okrężnym.

    --
    Pozdor Myjk

  • 49. Data: 2013-10-25 14:49:54
    Od: BArek <a...@R...pl>

    W dniu 25.10.2013 13:48, PlaMa pisze:

    > Można, obowiązuje tu jedna z podstawowych zasad poruszania się po
    > drogach, tj. zasada pierwszeństwa na własnym pasie, którą opisuje Art.
    > 22 Ust. 4 PoRD

    To są dwie różne sprawy. Pierwsza to ta, czy możesz skręcić w
    lewo/zawrócić wjeżdżając na rondo z prawego pasa - nie możesz. Na
    klasycznym skrzyżowaniu bez strzałek też nie.
    Pierwszeństwo na wyznaczonym pasie na rondzie to inna sprawa -
    zmieniając pas ustępujesz pierwszeństwa pojazdom znajdującym się na tym
    pasie.
    Czyli, jeśli objeżdżasz takie rondo dookoła po zewnętrznym pasie masz
    pierwszeństwo przed pojazdami na pasie wewnętrznym, jednak możesz dostać
    mandat za wjazd na skrzyżowanie z niewłaściwego pasa.

    --
    BArek

  • 50. Data: 2013-10-25 15:31:47
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-10-25 14:39, Myjk pisze:

    > Aaaa! To istotnie zmienia postać rzeczy!

    ha :D

    > Skrótowo mówiąc, to kombinujesz, naginasz i... przeginasz.

    To trochę jak uważanie, że przestrzeń "pod" wysepką to jakiś niebyt, ni
    to jednokierunkowe, ni to wolna przestrzeń skrzyżowania... niewiadomo co.

> [...]
    > Teraz postaw wyspę na środku ww. obszaru skrzyżowania, odpowiednio
    > wyprofilluj żeby było łatwiej jeździć i powstanie skrzyżowanie (tak, tak,

    to teraz ja. Weź skrzyżowanie w formie T, otem weź drugie skrzyżowanie w
    formie T, mamy dwa skrzyżowania, połącz je podstawami T - ciągle mamy
    dwa skrzyżowania. Teraz między prawym ramieniem T jednego ze skrzyżowań
    a lewym drugiego poprowadź drogę - mamy jedno czy wiele skrzyżowań?
    Teraz tę drogę, podstawy T, oraz oba obszary między drogą-łącznikiem a
    podstawami T zamieńmy za zespół dróg jednokierunkowych - mamy jedno
    skrzyżowanie czy wiele? Teraz wywal wszystkie znaki, dodaj c12 (i
    ewentualnie a1), troche wyprofiluj - zrobiło nam się jedno skrzyżowanie
    czy coągle jest wiele?