  • Data: 2013-10-24 13:35:37
    Temat: Re: Znowu ronda :)
    Od: PlaMa <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-10-23 10:45, PlaMa pisze:

    > Czy ktoś może wskazać mi przepisy w PoRD, o których mówią obaj panowie?
    > "utrudniają zjazd z ronda tym, którzy zgodnie z przepisami poruszają się
    > pasem wewnętrznym."
    > "poruszają się prawym, zewnętrznym pasem, nawet jeśli /.../ łamią Kodeks
    > ruchu drogowego i objeżdżają po tym pasie całe rondo."
    > Bo dla mnie to ci na prawym pasie poruszają się prawidłowo.

    ok, postanowiłem dopytać się u źródła:

    Krzysztof Wasyńczuk
    24.10.2013 13:19

    "Właśnie przy próbie zjazdu z ronda najczęściej dochodzi do kolizji.
    Kierowcy zapominają, że - zjeżdżając z wewnętrznego pasa na rondzie -
    muszą ustąpić pierwszeństwa tym, którzy poruszają się prawym,
    zewnętrznym pasem, *nawet jeśli tamci łamią Kodeks ruchu drogowego i
    objeżdżają po tym pasie całe rondo.* - A to według nas wynika z braku
    podstawowej znajomości przepisów ruchu drogowego - uważa Wasyńczuk.

    Pogrubiana część zdania nie jest moją wypowiedzią. Jest to z pewnością
    literówka popełniona przez dziennikarza. Poza tym nie popełnia kierowca
    wykroczenia w ruchu drogowym ten który objeżdża je dookoła. Natomiast
    przy zjeździe z ronda Ofiar Katastrofy Smoleńskiej, kierujący znajdujący
    się na lewym pasie (wewnętrzny) musi ustąpić pierwszeństwa przejazdu dla
    kierującego znajdującego się na wewnętrznym pasie(prawym), który również
    chce zjechać.W tym przypadku mamy do czynienia z zasadą prawej ręki.
    Dziękuje za trafne spostrzeżenie na pewno skontaktuje się z
    dziennikarzem GW, aby poprawił tekst w wydaniu internetowym. "