-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!news-out.readnews.com!transi
t4.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.p
l!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl
.POSTED!not-for-mail
Date: Wed, 22 May 2013 22:30:14 +0200
From: _Michał <m...@g...pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130509
Thunderbird/17.0.6
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Znowu o Polsce (by US)
References: <kn7l0k$1uq$2@node2.news.atman.pl> <kn7tuk$5lk$1@node1.news.atman.pl>
<s5ij77vk67v5.1hf4c9b9ennne$.dlg@40tude.net>
<kn8lfk$t7a$1@node1.news.atman.pl>
<519a0f99$0$26682$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <519a0f99$0$26682$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 98
Message-ID: <519d2ad9$0$26703$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: nat1-115.ghnet.pl
X-Trace: 1369254617 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26703 91.150.220.115:52531
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2493024
[ ukryj nagłówki ]On 5/20/2013 1:57 PM, J.F wrote:
>>> drogi, te wspaniale oswietlone :-)
>
>> Drogi maja dobre, a napewno lepsze.
>
> Wszystkie ? 90% ?
>
> Mamy internet, mamy youtuba, mamy google street view - mozna sobie
> popatrzec jak ich drogi wygladaja.
> Wcale nie lepiej. Choc dziur mniej.
Drogi generalnie trochę lepsze, ale przede wszystkim więcej i szersze,
oświetlenie ich to coś jak w PL.
>> To jest poradnik dla ludzi, ktorzy moga sie wybierac do Polski. I co,
>> zle jest napisane?
>
> Troche zle. Nie wiadomo tez sprzed ilu lat tak naprawde ten tekst.
PL się baaaaardzo poprawiła na przestrzeni ostatnich 10 lat,
bardzo się zbliżyła do DE.
>> Dla Amerykanina, ktory zobaczy co sie tutaj dzieje to moze byc szok.
>> I tak jest zbyt lagodnie wszystko opisane.
>
> Zalezy co.
Szokiem będzie przede wszystkim wrażenie dość niebezpiecznych skrzyżowań
i generalnie jakieś odczucie że się zaraz wszystko ze sobą zderzy
(mało miejsca i poupychane).
tam jest to zaprojektowane bezpieczniej, ale... też kratka w miastach
jest czasami tak robiona że też masz wrażenie "nie jedź szybko"
bo nie wiesz co się tam zaraz może stać.
> Szokiem dla nich moga byc przedkosci w Niemczech. Szokiem moga byc
> ronda, swiatla, tramwaje. Szokiem moze byc trabienie z tylu - bo oni nie
> przyzwyczajeni do zjezdzania na prawy pas po wyprzedzaniu.
Tak, prędkości autobanów są szokiem, po którym prawie każdy amerykaniec
już się nie odzywa co to on na torze w wynajętym ferrari/lambo nie
robił, każdy ;)
Aczkolwiek na gokartach jeżdżą dobrze :) (nie udało się wygrać ;) )
Co do zjeżdżania:
tam, jest za dużo pasów żeby było jak na europejskich autostradach
mają inne przepisy, to samo ze znakiem STOP - tego się trzymają ostro.
> Szokiem moze byc polskie poszanowanie przepisow - predkosci moze
> najmniej, bo sami tez nie przestrzegaja, ale swiatla, ciagle linie itp.
> Szokiem moga byc rowerzysci i piesi na drodze - ale to u nich sie z
> rzadka zdarza, a u nas juz nie jest nagminne.
> Szokiem beda samochody - male to, ciasne i nie ma automatu :-)
Szokiem lekkim było: czemu u nas Francuzi nie sprzedawali tych aut :)
(Safrane i Vel Satis) .
Tego łamania przepisów aż tak tu nie widać (Kraków),
my mamy za dużo głupich znaków 40, 50 oraz 70 - to jest nasz problem
> Ogolnie - jesli sobie radza w zachodniej Europie, to i u nas sobie poradza.
> A nie jezdzi sie u nas znow tak zle.
Poradzą sobie bez żadnego problemu.
ronda są tam
>> Tutaj oddanie 10 km drogi, ktorej gdzie indziej nie nazwano by
>> autostrada, jest swietowane przez przybycie biskupow, ministra
>> transportu i jeszcze niewiadomo kogo - jest naprawde zalosne, bo na
>> "zachodzie" lepsze drogi sa standardem.
>
> Ale gorsze tez sa standardem. Naprawde - nie wszystkie drogi sa tam
> autostradami. Ba - pare procent ich jest.
> Owszem, jak ktos daleko jedzie to spora czesc autostrada, ale te gorsze
> tez zna.
Autostrady w stanach są słabej jakości (California i Nevada) są duże
i szerokie, ale specjalnie tak zrobione żeby się auto drogi nie trzymało
(na zwykłych ulicach trzyma się sporo lepiej).
przy 180km/h tam to można z zakrętu na wprost wylecieć, rowki
ponacinane, jakiś mało przyczepny beton, nierówne, i hałasuje
ostro miejscami tak że 'airmatic' tego też nie odseparuje.
>> A co do predkosci to ja masz dobre drogi to nie musisz "zapieprzac 160
>> i wiecej km/h", bo wiesz ze i tak dotrzesz.
>
> "i tak dotrzesz" nawet z predkoscia 50 czy 40. Ale nie o to chodzi :-)
na autostradzie przy 180 możesz wylecieć - zwłaszcza w amerykańskim
aucie, na zwykłej drodze już nie ;)
opis dotyczył tylko Californi i Nevady
Następne wpisy z tego wątku
- 23.05.13 09:09 Jimiasty
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A