    Date: Tue, 19 Aug 2014 08:29:51 +0200
    From: bratart <f...@b...usun.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Znów kadrowanie...

    W dniu 2014-08-17 19:52, Marek pisze:

    > Zaraz zaraz... czy uważasz, że twórcy galerii (malarskich czy
    > fotograficznych) mają w głowie ich tytuły zanim zasiądą do tworzenia ich
    > składowych? Nie sądzę aby artysta urodził się z listą galerii jakie w
    > życiu ma wykonać a potem tylko tworzył składowe.

    Ty tak na serio? Obyś tylko się nie zagalopował w swych osądach i nie
    eksterminował nam np. architektów. Już się boję jak wyglądał by mój dom,
    gdybym wpierw wpuścił budowlańców po ich działaniu architekta a na
    koniec bym wymyślił, że ma stać... w innym mieście.

    Nie znam ani jednego cenionego artysty który nie wie co robi. Lub robi
    coś bez zamysłu. Za to znam kilkudziesięciu fotografów którzy najpierw
    pstrykną a później dorabiają do tego co zrobili story. Choć teraz
    tendencja jest już inna - zrobię 300 klatek i zawsze coś wybiorę.
    Na wystawach w rodzaju "życie i twórczość" jest zwykle pusto. Zostałem
    raz zaproszony na wernisaż w takim stylu i dobrze, że udało mi się
    namówić kolegę. Zwiększył ilość ludzi o całe 10%. Oczywiście jak jest
    "nazwisko" i możesz nawet tyłek wypinać a będzie wysoka oglądalność i
    dobre opinie (i cena).

    Jak masz dobry pomysł, temat i opanowany kanon to wystawiasz się nawet
    jutro (o ile uda się temat zrealizować). Szkoda tylko, że wystaw jakby
    coraz mniej. Kiedyś popełniłem serie "Pod skorupą" i były to zdjęcia
    ceglanych murów z których poodlatywał tynk. Tytuły "Pod ratuszem", "Pod
    sklepem", "Pod dworcem" itp. Interpretacje były różne - mniej lub
    bardziej zbliżone do tego co "autor miał na myśli". Kompozycje zdjęć
    podręcznikowe. Dobrze odebrana wystawa, miłe opinie. Próżność zaspokojona.

    Inna sprawa - jak nie robisz "takich" zdjęć dla kasy czy sławy to po co
    nam tu dupę zawracasz jakimś nudnym gniotem... ;)

    Pozdrawiam i udanego kadrowania.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.