  • 51. Data: 2013-05-18 10:51:34
    Temat: Re: Znawcy, proszę pomóżcie...
    Od: loco <j...@o...pl3>

    W dniu 2013-05-15 21:12, dizel pisze:
    > Wiem o 2 osobach którym numery zostały zablokowane, a korzystali
    > zgodnie z regulaminem, zresztą nigdzie nie napisałem że tak będzie w
    > każdym przypadku, ale trzeba mieć świadomość że takie coś istnieje i
    > może się przydarzyć.

    Ja słyszałem o facecie, który urodził dziecko, ale szczegółów nie znam -
    widzisz podobieństwo? :)

    > A nielimitowane to one są do jakiejś granicy, pewnie do granicy
    > opłacalności dla operatora.Operator to nie instytucja charytatywna i
    > do interesu dokładać nie będzie.

    Piszesz tak jakby ceny połączeń w Polsce były niskie, a nie są. O
    operatorów się nie bój, na pewno zarobią.

    > Nie zabrania, no to weź sprawdź sam, jak mam taki kaprys to przecież
    > mogę rozmawiać non stop 24 godziny z kimś no bo przecież mam
    > nielimitowane rozmowy. Zobaczymy co będzie.

    Nie mam ochoty sprawdzać czy da się rozmawiać non-stop 24 godziny, bo to
    samo w sobie jest pozbawione sensu. Nie miewam takich kaprysów i sądzę,
    że 99.9% zdrowych (na umyśle) osób również nie.

    > Człowieku nikogo nie straszę. Patrz wyżej. Jak nie wierzysz to nie
    > wierz ale wystarczyło popatrzeć jak wprowadzono do ofert prepaid no
    > limit na jakiś czas, jak ludzie dzwoniąc do play z innej sieci
    > nabijali minuty w zbieraj minuty czego nie pochwalam ale numery były
    > blokowane po jakimś czasie, to tak jakby sobie ktoś zadzwonił do
    > znajomego do play i gadał non stop przez długi czas było by to samo.
    > Powtórzę jeszcze raz operator to nie instytucja charytatywna.

    Autorkę wątku udało Ci się jednak wystraszyć.
    Nabijanie minut wynika ze zwykłego cwaniactwa domorosłych "biznesmenów z
    allegro". Nie wiem czy to sprawa wychowania czy genów - można się spierać.

  • 52. Data: 2013-05-18 11:03:50
    Od: loco <j...@o...pl3>

    W dniu 2013-05-18 09:51, Wiola pisze:

    > Np. tutaj: http://www.telepolis.pl/forum/viewtopic.php?t=66958
    > Czytałam także o kilku podobnych sprawach na innych stronach. Nie wiem
    > po co ludzie mieli by o tym pisać i skarżyć się, gdyby faktycznie
    > nabijali komuś konto?

    Piszą o tym zgodnie z zasadą, że "niezadowolony klient podzieli się
    swoim niezadowoleniem z większą liczbą osób niż klient zadowolony" :).

    > Mocno mnie to sprowadziło na ziemię i zaczynam sie zastanawiać co
    > zrobić. Sama mam koleżankę w Playu której się właśnie nabija konto...
    > Więc już z nią nie pogadam?

    Czy w regulaminie jest zapis o tym, że nie możesz dzwonić do Play?

    Widzę, że zostałaś skutecznie nastraszona ewentualnym zablokowaniem
    numeru za generowanie sztucznego ruchu. Odpowiedz sobie na proste
    pytanie "ile godzin dziennie rozmawiam przez telefon?". Jeśli odpowiedź
    wyniesie mniej niż 24h, to naprawdę nie rozumiem czego tak się obawiasz :)

    > Nie chcę stracić numeru ani mieć zablokowanej karty. Albo żyć w stresie,
    > że może już za chwilę przyjść SMS z informacją o wymówieniu umowy...
    > Szkoda, bo to bardzo mi pasująca oferta.

    Na pewno nie powinnaś się stresować, przecież to tylko telefon ;)
    Porównaj liczbę spraw "z zablokowaniem numeru", o których przeczytałaś z
    liczbą aktywnych numerów gsm w Polsce (wyjdzie pewnie tego znacznie
    wiecej niż 38 milionów, ale dokładnej liczby nie znam).

    Jeśli jesteś w stanie obniżyć swoje rachunki (i chcesz tego), to po
    prostu tak zrób.

  • 53. Data: 2013-05-18 11:22:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 18 May 2013 08:12:41 GMT, Maciej Bebenek napisał(a):

    > Bo zdaniem niektórych taka oferta oznacza, że masz dzwonić 24/7/365.
    > Tymczasem oferta unlimited w niczym się nie różni od oferty knajpki "za 20
    > zł zjesz tyle, ile chcesz". I jakoś nie widać nikogo, kto przychodzi do
    > takiej knajpy, żre ile może i jeszcze pakuje do słoików żarcie dla żony,
    > dzieci, mamusi i teściowej.

    Bo wynosic nie wolno :-)

    A tu sytuacja jest o tyle rozna ze ludzi ktorzy duzo dzwonili troche
    bylo. Do tej pory musieli placic duzo. A teraz 30 zl. Rewolucja ?

    MTR potanial, ale 800 minut dziennie to nadal bedzie ponad 30 zl, wiec
    FCT sie uciesza :-)

    J.

  • 54. Data: 2013-05-18 11:28:18
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Bo wynosic nie wolno :-)

    Tak samo nie wolno robić z telefonu monitoringu pokoju dziecięcego. Czy
    transmitować ciszy przez 2 godziny.

    > A tu sytuacja jest o tyle rozna ze ludzi ktorzy duzo dzwonili troche
    > bylo. Do tej pory musieli placic duzo. A teraz 30 zl. Rewolucja ?

    Dla mnie większą rewolucją jest lejek na poziomie 29 zł. Ale ja nie wiszę 2
    czy 4 godziny dziennie na drucie bez drutu bo po prostu nie mam na to czasu
    ;-)

    > MTR potanial, ale 800 minut dziennie to nadal bedzie ponad 30 zl, wiec
    > FCT sie uciesza :-)

    Pewnie nawet nie spróbują. FCT-y mają kiepskie doświadczenia z Orange ;-)

  • 55. Data: 2013-05-18 12:41:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 18 May 2013 09:28:18 GMT, Maciej Bebenek napisał(a):

    > Tak samo nie wolno robić z telefonu monitoringu pokoju dziecięcego.

    Ale to nie zapisane w regulanimie :-)

    > Czy transmitować ciszy przez 2 godziny.

    A szumiec i piszczec mozna ? :-)

    > Dla mnie większą rewolucją jest lejek na poziomie 29 zł.

    Lejek ? W sensie uzywanym na grupie, czyli 29 zl, a potem ograniczenie
    rozmow ? :-)

    > Ale ja nie wiszę 2
    > czy 4 godziny dziennie na drucie bez drutu bo po prostu nie mam na to czasu
    > ;-)

    inni moga wisiec w ramach pracy :-)

    > Pewnie nawet nie spróbują. FCT-y mają kiepskie doświadczenia z Orange ;-)

    I co - kupia red bulla ? To moze byc ciekawe - tysiace klientow
    gadajacych prawie stale za 30 zl, a MTR trzeba placic.
    Szybko sie skonczy, czy FCT zaczna narzekac na i na Play i na Heyah ?
    :-)

    J.

  • 56. Data: 2013-05-18 13:18:46
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale to nie zapisane w regulanimie :-)

    Problemem domorosłych prawników jest niezrozumienie CELU zawarcia umowy. W
    krajach, gdzie kultura prawna stoi na nieco wyższym poziomie, umowa wraz z
    FUP (Fair Use Policy) jest wystarczająca. U nas ludzie będą radia przez
    telefon słuchać, żeby tylko tę knajpę ograbić z jedzenia. Albo transmitować
    ciszę. Do Playa :-P

    > A szumiec i piszczec mozna ? :-)

    To ci nic nie da. Kodek GSM jest odporny na takie piski ;-)

    > Lejek ? W sensie uzywanym na grupie, czyli 29 zl, a potem ograniczenie
    > rozmow ? :-)

    Ale lejek ma też wymiar finansowy.

    > inni moga wisiec w ramach pracy :-)

    Oferta NIE JEST przeznaczona dla biznesu. FUP się kłania.

> [...]
    > gadajacych prawie stale za 30 zl, a MTR trzeba placic.
    > Szybko sie skonczy, czy FCT zaczna narzekac na i na Play i na Heyah ?

    Z tego co pamiętam, Play miał bardzo kiepskie początki ze ściganiem FCT-ów.
    Teraz nie wiem, dawno nic nie było słychać.

  • 57. Data: 2013-05-18 13:56:21
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia 18 May 2013 11:18:46 GMT, Maciej Bebenek napisał(a):

    > Z tego co pamiętam, Play miał bardzo kiepskie początki ze ściganiem FCT-ów.
    > Teraz nie wiem, dawno nic nie było słychać.

    Wraz ze spadkiem MTR biznes zapewne przestaje się opłacać. Więc i ścigać
    nie będzie co. Wnoszę, że doczekamy się czasów, że sami zaproponują takie
    użycie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 58. Data: 2013-05-18 16:05:56
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Fri, 17 May 2013 22:35:48 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:

    >Niestety celowo ukrywasz szczegóły, nie chcesz podać nawet
    >w której sieci się to stało i po jakim konkretnie zachowaniu...
    >Coś mi tu śmierdzi, sorry.

    Co mam Ci napisać. Dwóm znajomym zablokowali konto za rzekomo
    "genereowanie sztucznego ruchu", ale i tak w to nie uwierzysz, zresztą
    na telepolis też jest wątek na forum

    >Bzdurzysz.

    Nie odpowiedziałeś mi wcześniej, więc powtórzę: Dlaczego w takim razie
    w tych nowych ofertach no limit można wziąć abo tylko na osobę
    prywatną, jak masz regon to nie ma takiej opcji??

    >Nie widzę problemu, chyba że są jakieś limity na czas jednej rozmowy.

    >I nikt do sądu nie podał? Może czuł się winny? :-)
    >Bo widzisz... dzwonienie tylko w celu nabijania minut to nie jest
    >"normalne używanie telefonu". To jest wykorzystywanie luki
    >w taryfach i granie w gierki na systemach i dobrze o tym wiesz.

    Jakiej luki ? Jeśli operator taką usługę oferuje to jaka to luka? W
    takataku też jest zbieraj minuty. Ale chodzi bardziej o to że tak jak
    pisałem operator nei będzie dokładał do interesu , a założenie było
    takie że zgarniemy osoby które wydają mało czyli do 30pln, te osoby
    wydają mało i pewnie dzwonić też będą mało z przyzwyczajenia. I wtedy
    będzie opłacalny biznes. A jak ktoś przeholuje to go odłączymy.

    Pozdrawiam

  • 59. Data: 2013-05-18 16:19:42
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Sat, 18 May 2013 10:51:34 +0200, loco <j...@o...pl3> wrote:

    >Ja słyszałem o facecie, który urodził dziecko, ale szczegółów nie znam -
    >widzisz podobieństwo? :)

    Poczytaj choćby forum telepolis to się dowiesz.Już nie będę wspominał
    o 2 znajomych bo i tak nie uwierzysz.

    >Piszesz tak jakby ceny połączeń w Polsce były niskie, a nie są. O
    >operatorów się nie bój, na pewno zarobią.

    Niskie?? Przeczytaj co nie dawno powiedział prezes Orange pan Witucki
    notabene to też nju, za telepolis.pl:
    Musimy próbować przekonywać klienta, że jeśli chce dostawać najlepszą
    jakość, nowego smartfona i jeszcze super szybkość przesyłu danych, to
    powinien więcej zapłacić. Wszyscy konkurenci jadą na jednym wózku i
    mniej lub bardziej zdają sobie z tego sprawę. Chociaż ten kto zdobywa
    rynek ma inną perspektywę niż ten, który go broni. Moim zdaniem
    kierunek jest tylko jeden. Powoli, ale systematycznie tłumaczyć
    Polakowi, że jakość musi kosztować, a firmy telekomunikacyjne, aby
    inwestować w LTE, czy światłowody muszą zarabiać pieniądze - mówi
    Witucki.
    Reszta tu:
    http://www.telepolis.pl/wiadomosci/witucki-w-polsce-
    i-europie-jest-za-duzo-operatorow,2,3,27828.html

    >Nie mam ochoty sprawdzać czy da się rozmawiać non-stop 24 godziny, bo to
    >samo w sobie jest pozbawione sensu. Nie miewam takich kaprysów i sądzę,
    >że 99.9% zdrowych (na umyśle) osób również nie.

    Jak chcesz

    >Autorkę wątku udało Ci się jednak wystraszyć.
    >Nabijanie minut wynika ze zwykłego cwaniactwa domorosłych "biznesmenów z
    >allegro". Nie wiem czy to sprawa wychowania czy genów - można się spierać.

    Nie było moim celem straszenie kogokolwiek, ale zwrócenie uwagi na
    fakt że takie coś może mieć miejsce, każdy zrobi jak uważa bo każdy ma
    swój rozum.
    Ja nigdzie nie napisałem że nie bierzcie tanich abonamentów no limit
    bo i tak wam zablokują numery.

    Pozdrawiam

  • 60. Data: 2013-05-18 16:25:00
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Fri, 17 May 2013 22:37:45 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:

    >"dizel" <x...@x...xx> wrote in message
    >
    >Bo nabijanie minut w playu to generowanie sztucznego ruchu...

    Tu się zgodzę tylko problem polega na tym że osób z aktywną usługą
    zbieraj minuty jest coraz mniej, usłgi już i tak aktywować nie można.
    W tak taku też jest ta usłgua, tu bardziej chodzi o blokowanie w
    przypadku gdy ktoś normlanie rozmawia nie kombinuje.

    >Bo tu chodzi o statystykę a nie pojedyncze przypadki...

    Jaką statystykę? Że co osoba prywatna jest ok a firma jest be?
    Wiesz o co chcodzi to Ci to wytłumaczę. Chodzi o pieniądze. Już
    piasłem wyżej przez te abonamenty chciano zatrzymać osoby które płacą
    do 30pln miesięcznie , a te osoby raczej dużo nie dzwonią więc dla opa
    będzie to zysk, a człowiek będzie miał świadomość że może dzwonić
    gdzie chce, ile chce, i kiedy chce, ale tak naprawdę może nawet tych
    30pln miesięcznie nie wydzwoni. Natomiast w firmie wiadomo że było by
    dużo więcej rozmów itd i raczej op by na niej nie zarobił.