  • Data: 2019-06-04 11:08:59
    Temat: Re: Znaki na rondzie
    Od: viktorius <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-06-04 o 10:57, Michał Jankowski pisze:

    > Znak ruch okrężny obowiązkowo stawia się razem z trójkątami. Bez
    > trójkąta stoi nielegalnie. Zresztą te wyjątki są na ogół na jakichś
    > drogach wewnętrznych...

    Żadne obowiązkowo, żadne nielegalnie.
    A jak nie masz żadnych znaków informujących o przebiegu pierwszeństwa,
    to jaki to rodzaj skrzyżowania? Jaka zasada obowiązuje?

    Skrzyżowanie poprzedzone tylko znakiem "ruch okrężny" to właśnie takie
    skrzyżowanie, dróg równorzędnych, ale z ruchem dookoła wysepki.
    A teraz pomyśl jak zastosować zasadę prawej ręki na takim skrzyżowaniu,
    jaki to ma wpływa na przepustowość i dlaczego ZWYKLE, a nie OBOWIĄZKOWO
    teraz dorzuca się ustąp pierwszeństwa na każdej drodze dojazdowej do
    takiego skrzyżowania.

    --
    viktorius