  • Data: 2019-06-04 15:45:22
    Temat: Re: Znaki na rondzie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:qd5nm9$elg$1$A...@n...chmurka.net...
    W dniu 2019-06-04 o 13:53, J.F. pisze:

    >Kierowcę ma obchodzić znak taki, jaki jest.
    >Jeśli brak znaku A-7 - to znaczy, że skrzyżowanie dróg
    >równorzędnych - więc zasady ogólne (zasada prawej ręki).

    Tym niemniej na terenie RP takich skrzyzowan nie powinno byc.

    >Owszem, w rozporządzeniu z 2003 roku (oraz co najmniej kilkunastu
    >różnych aktualizacjach, załącznikach, zmianach i nowelizacjach) jest
    >sporo m.in. na temat wielkości znaków i ich miejsca umieszczenia.

    >Żaden rozsądny kierowca nie będzie się zatrzymywał przed znakiem aby
    >sprawdzić przykładowo, czy średnica znaku zakazu nie jest mniejsza,
    >niż 400 mm - gdyż wtedy teoretycznie znak taki już nie obowiązuje.

    A to chyba dyskusyjne - gdzie okreslone ?

    No i normalnie nie mierzy, ale jak sie cos zdarzy ... troche
    mozliwosci sie otwiera.
    Skoro pan minister rozporzadzil, ze znaki powinny byc w parze, to
    widac jest to potrzebne dla zapewnienia bezpieczenstwa ruchu
    drogowego.
    A skoro nie sa, to zawinil ktos inny :-)

    >Nie działa też domniemanie, że "znak taki powinien tu być, ale go
    >nima".

    Ale wydaje mi sie, ze o paru takich przypadkach slyszalem, gdy sad
    ocenil na podstawie tego co powinno byc, a nie co bylo.

    J.