  • Data: 2019-06-04 17:07:01
    Temat: Re: Znaki na rondzie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup
    ..
    W dniu 2019-06-04 o 15:45, J.F. pisze:

    >Nowo budowanych pewnie nie, ale stare zostaną, raczej do momentu
    >remontu. To jak z czarnymi tablicami, same znikną, nikt na siłę ich
    >nie wymienia.

    Tylko ze nie to nie tylko wymiana starych znakow, ale tez zmiana
    organizacji ruchu.

    Trudno mi powiedziec, czy nie bylo jakis zmian, ale ronda u nas to
    raczej nowa moda, i powinny byc zgodne z tym rozporzadzeniem.

    Ale ... to rok 2003, jakie obowiazywalo wczesniej ?

    >https://www.google.pl/maps/@50.263267,19.0558982,3a
    ,75y,281.47h,77.53t/data=!3m6!1e1!3m4!1snn0_dYXcQIWH
    IUazJhvYRg!2e0!7i13312!8i6656

    No to trzeba donosik do ministra :-)

    >Tutaj właśnie ze względów bezpieczeństwa nie należy zrobić tej drogi
    >dojazdowej do ronda podporządkowaną. To jest zjazd z trasy szybkiego
    >ruchu, na zakręcie znak teren zabudowany, nie widać co jest za
    >zakrętem.

    Jakies kiepskie tlumaczenie.
    To tym bardziej "ustap pierwszenstwa" by sie przydal.

    No chyba, ze wtedy inni by za szybko jechali :-)

    >Po lewej jest nawet powtórzony znak informujący o ruchu okrężnym,
    >żeby było bezpieczniej.
    >Ale nawet jak ktoś nie zwolni do 50 i wpadnie zza zakrętu na rondo,
    >to przynajmniej ma pierwszeństwo.

    Hm, to IMO trzeba bylo po lewej powtorzyc teren zabudowany.
    Albo ograniczenie predkosci ustawic
    A w ogole to wyciac kawaleczek tego zagajnika.

    >Właśnie dzięki temu, że rondo jest w "starym stylu".

    Z tym, ze w starym stylu, to na rondzie mial pierwszenstwo ten, ktory
    juz byl na rondzie lub zjezdzal, i nie trzeba bylo do tego dwoch
    znakow, wystarczyl sam C-12.

    Dopiero potem zmienili przepisy, i aby utrzymac stary styl trzeba bylo
    A-7 dostawic.

    >Dobry papuga zawsze będzie szukał dziury w całym, żeby podważyć winę
    >klienta. A to liść zasłonił cały znak, sam znak za wysoko, za nisko,
    >za jasno, za ciemno, pełnia, pomroczność jasna i inne chwyty żeby
    >tylko wybronić :)

    No ba - sam podajesz przyklad, gdzie znaki ledwo widoczne, bo
    krzaczory maskuja :-)

    http://wyborcza.pl/10,75247,12685396,mandat-za-nieza
    stosowanie-sie-do-znaku-ktorego-nie-ma-ekg.html
    https://www.rp.pl/Firma/308019982-Nie-ma-znaku-nie-m
    a-kary-administracyjnej---wyrok-Naczelnego-Sadu-Admi
    nistracyjnego.html

    Wiec nie tylko adwokat

    J.