  • Data: 2019-06-04 12:04:17
    Temat: Re: Znaki na rondzie
    Od: viktorius <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-06-04 o 11:22, Michał Jankowski pisze:

    > Przepis stanowi, co następuje:
    >
    > ===============
    > 4.2.12. Ruch okrężny
    >
    > Znak C-12 ,,ruch okrężny" (rys. 4.2.12.1) stosuje się na skrzyżowaniach
    > dróg w celu wskazania kierującym, że ruch pojazdów odbywa się dookoła
    > wyspy w kierunku wskazanym na znaku.
    >
    > Znak C-12 stosuje się łącznie ze znakiem A-7 i umieszcza się na każdym
    >           ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > wlocie(...)
    >
    > ===============
    > Nie stawia się samotnego znaku C-12 i tak mówi prawo.
    >
    >   MJ

    A jak już takowy stoi, od lat, to mam go zdemontować jako przykładny
    obywatel?

    "Przepis stanowi, co nastepuje"
    § 36. 1. Znak C-12 ,,ruch okrężny" oznacza, że na skrzyżowaniu ruch
    odbywa się dookoła wyspy lub placu w kierunku
    wskazanym na znaku.
    2. Znak C-12 występujący łącznie ze znakiem A-7 oznacza pierwszeństwo
    kierującego znajdującego się na skrzyżowaniu
    przed kierującym wjeżdżającym (wchodzącym) na to skrzyżowanie.

    Konflikt?
    Nie, przytoczone twoje rozporządzenie mówi tylko że jak służby drogowe
    biorą się za rondo, to mają stosować obydwa znaki jednocześnie. Mój
    przepis mówi, jak zachować się do już istniejącego oznakowania.

    --
    viktorius