  • 61. Data: 2014-07-09 00:58:38
    Temat: Re: "Znaki Specjalne" w SMS
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    atm wydumał(a) w news:53bc7225$0$2140$65785112@news.neostrada.pl :

> [...]
    > niewazne w jakim jezyku. Czy jest tutaj niebezpieczenstwo do naduzyc w
    > stosunku do operatorow wg Ciebie? Oczywiscie zaraz MichaelData bedzie
    > tupal nozka, ze przeciez to nie znaki, rozbije to na bity, piksele, kwarki
    > i cokolwiek jeszcze tam wydlubie, ale w zyciu codziennym jest troche tego
    > typu uproszczen...
    > jagody chyba nadal kupuje sie na litry pomimo tego, ze niezbyt dokladnie
    > oddaje to rzeczywistosc, kupujemy odziez w rozmiarowce S-XXL,
    > ktora tez z grubsza oddaje wielkosc. Dlaczego wiec tutaj trzymac sie

    No ok, niech operator sie zdecyduje i napisze że wiadomość SMS zawiera
    przykładowo 1124 bity 'czynne' (pomijam nagłówki i inne dodatki). Jest
    prosta miara, prosty przelicznik i przede wszystkim BRAK ingerencji w
    sposób/treść. Wysyłasz 1124 bity i płacisz za 1 SMS. Dla mnie przejrzyście
    proste i co najwazniejsze ucina wszelakie kombinacje, słowne, wyznaniowe,
    językowe itd :]

    > Mozna oczywiscie wysmiac uzytkownikow, ktorzy nie rozumieja problemu i
    > irytuja sie dlaczego tak sie dzieje. Ale nie kazdy ma czas i checi
    > rozkminiac to zagadnienie.

    Zgoda ale tak podany "cennik" automatycznie ucina dyskusję na temat
    przeliczania literek na bity. To nie jest już problemem samego operatora.
    Można co najwyżej zrobić tabelkę i niech "centuś" kombinuje jak taniej
    wysłać.

    > Telefon domyslnie pakuje mu PL znaczki z klawiatury i kazdy SMS jest o
    > polowe krotszy. On tego nie chce rozgryzac, ustawiac wycianania PL fontow.
    > Tak samo jak ja nie chce miec ssania w samochodzie, nie chce recznie
    > stroic kanalow w tv i wielu innych rzeczy, ktore zostaly uproszczone.

    Ale to upraszczanie się mści(co widać/Trybun) albo nalezy kłaść nacisk ze
    upraszczanie KOSZTUJE (niewiedza). Przecież producentom zalezy na tym aby
    jak najwięcej sprzedać i zarobic a nie edukować :>

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 62. Data: 2014-07-09 01:01:21
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    hiqi wydumał(a) w news:lphsi5$5vn$1@node2.news.atman.pl :
    > I co?
    > Umiesz zaprojektowac procesor 4-rdzeniowy?
    > Bo przeciez uzywasz.
    > To powinienes umiec.

    Mylisz. UMIEM obsługiwać taki procesor. Przykładowo Trybun bedzie go używał
    jako podstawki do kawy i jeszcze bedzie wybrzydzał ze mu się kolebie.

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 63. Data: 2014-07-09 01:05:21
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 9 Jul 2014 00:24:24 +0200, MichaelData(R)<s...@o...com> wrote:
    > bitów czyli 1120 bitów? Bo tyle miesci SMS? A jak użyje w kazdej
    wiadomości
    > mieszanych literek to jak mam mu to opisać, skoro jest DEBILEM,
    sorry,

    Może tekst wysłać mmsem, ma 300kb do dyspozycji, jak się ma dużo do
    napisania a limitowane smsy to jednym ememesem z ogonkami może być
    taniej niż kilkoma snsami (z, ogonkami), szczególnie w roamingu.

    --
    Marek

  • 64. Data: 2014-07-09 01:59:04
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Trybun wydumał(a) w news:53bc2d4b$0$2146$65785112@news.neostrada.pl :
    [...]
    > Dajmy już spokój tej jałowej dyskusji. A poza tym nie lubie mentorskich
    > słów, tym bardziej od kogoś kogo uważam za zwykłego bufona wyszkolonego na
    > Wiki.

    Nie lubie dyskusji z osobami, które mają "tunelik" umysłowy na grupe
    dyskusyją a nie potrafią nawet odczytać ilustracji, nie mówiąc już o
    bardziej scisłych zagadnieniach. Przepraszam że wtrąciłem sie w tą dyskusję
    z Tobą, ale myślałem że coś pojmiesz. Sorry, nie ten target i już sobie idę.
    Postaram się wiecej nie dyskutować z Tobą na tematy techniczne bo to zwykła
    strata czasu.

    > I taka z tobą dyskusja - ma być jak ktoś kiedyś tam postanowił, bo inaczej
    > się nie da...

    Wiesz, prawa fizyki nie zmieniają się na tupnięcie nóżką a Ty tupiesz już od
    dawna. Tuptaj dalej sobie dalej ale ja nie będę brał w tym udziału :)
    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 65. Data: 2014-07-09 04:45:49
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 7/8/2014 4:32 PM, hiqi wrote:

    > Niemniej jednak co to ma obchodzic uzytkownika.
    > Uzytkownik chce wyslac 160 znaków. I wtem jakas gadka o bitach, pierdach.

    ma tyle, że użytkownik jak chce coś robić, to powinien wiedzieć z czym
    ma do czynienia. jak przechodzi na pasach, to patrzy na światła, bo ktoś
    go tego nauczył. może przechodzić i wcale nie zwracać, na te "pierdy"
    uwagi, ale wtedy może się liczyć z niemiłymi konsekwencjami. <rs>

  • 68. Data: 2014-07-09 06:00:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik hiqi h...@a...pl ...

    > Nie musze.
    >
    > Wybieram takie, jaki uznam, ze akurat chce. I jak to bedzoe 0,75 litra
    > to swiat sie nie zawali, tak samo jak kupie 1,25 litra.
    >
    > Przy czym jak wybieram 1,25 litra to place za 1,25 litra, nie za dwa
    > litry.

    Ale przeciez to dziwne.
    To jest 1sz i to jest 1szt...

    > A za 160 znaków z ę i ą płacę jak za 320 znaków bez ą i ę

    Znaków, nie liter...
    Przecież siec wyraźnie pisze ci ile liter mozesz zawrzec w 1 sms.
    Dlaczego uparłes sie, ze to powinno być 160, skoro operator wyraźnie pisze,
    ze 160 bedzie tylko w okreslonych przypadkach?

  • 66. Data: 2014-07-09 06:00:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik hiqi h...@a...pl ...

> [...]
    > szczesliwa podczas dojenia. Oraz czy cysterna to byl MAN czy VOLVO.
    >
    > Mleko ma być mleko. Nie musze znac sie na biologii, przetworstwie,

    Ale nie dziwisz się, że jedno mleko kosztuje 2zł a inne 2,5?
    I przymujesz, ze tak ma byc, pomimo tego, ze niby oba mleka takie smae i
    oba od krowy?

  • 67. Data: 2014-07-09 06:00:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik hiqi h...@a...pl ...

    > To może ujednolicić - SMS ma 70 znaków. Jeśli nie uzywasz znakow spoza
    > ASCII to ma 160 znakow.
    >
    > A nie pierdolic - SMS ma 160 znaakół, ale jak użyjesz ą to ma już
    > tylko 70.

    Ale przeciez to jedno i to samo...
    Jestes z tych co wolą kupić coś za 9zł zamiast za 10zł w promocji z 10%
    rabatem?

    > Oczywiscie, marketingowo brzmi to chujowo, bo jak tak, zawsze bylo 160
    > a tu nagle jest tylko 70.

    Ale po co się tym zajmować?
    W erze gdzie coraz wiecej osób ma smsy w pakietach gdzie mozna wysyłac ile
    się tylko chce a cena jest jedna?

    > Inna sprawa - to niech bedzie - oplata za SMS obejmuje oplate za tyle
    > a tyle bitów. W zaleznosci od kodowania SMS ma od 70 do 160 znakow.

    no ale przeciez tak własnie jest...

    > Ale to tez chujowo marketingowo.

    Straszne...

  • 69. Data: 2014-07-09 06:00:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik atm ...@v...pl ...

> [...]
    > znakow na SMSa, niewazne w jakim jezyku. Czy jest tutaj
    > niebezpieczenstwo do naduzyc w stosunku do operatorow wg Ciebie?

    Ale po co?
    Jaki jest sens takich zmian w dobie coraz czestszego dostepu do
    nielimitowanych sms?

    > A pewnie, ze mozna podobnie jak mozna trzymac ceny za minute rozmowy z
    > 2000 roku.

    Jak widac - nie mozna. Wystarczy sprawic, zeby była konkurencyjnośc.

    > Widac konkurencja robi swoje bo troche w tej kwesti przez
    > ostatnie lata sie zmienilo.

    Ano własnie.

    > PL fonty w SMSach slabo sie sprzedaja w
    > reklamie i chyba jest mala szansa na zmiane.

    Zmieniło sie jedno - cena sms. Jest milion rozwiazan zastepczysz.
    Po co rzeźbić w gównie?

  • 70. Data: 2014-07-09 09:32:42
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

> [...]
    > Shift Tables.
    > (...)
    > Using a shift table, a message can still use 7-bit encoding
    > for the characters, but a different set can be chosen to correctly
    > show accented and language specific characters. This allows up to 155
    > characters, encoded in 136 octets (140 octets, minus the 4-octets
    > of User Data Header required to indicate the use of a shift table
    > and the language code)
    >
    > I to powinien być domyślnie używany sposób kodowania wiadomości
    > z "egzotycznymi" znakami (jak np. polskimi).

    Zgadzam się całkowicie! To powinno zostać opracowane i wdrożone razem z
    pojawieniem się sms-ów, a nie po takim czasie, w dodatku jeszcze
    niekompletnie i nikt chyba tego nie używa (wyłączając Azję z ich
    egzotycznymi robaczkami).

    Myślę, że dałoby się zrobić jeszcze prościej - gdyby wyrzucić różne
    greckie, niemieckie, portugalskie i francuskie litery z podstawowego, to
    zmieściłyby się tam polskie. Zresztą w początkowym okresie korzystania z
    sms-ów powszechnym zwyczajem było używanie ,,o" lub ,,ö" zamiast ,,ó", ,,?"
    w miejscu ,,Ł" i ,,n" jako ,,ń".

    --
    Grzexs