    From: MichaelData(R) <s...@o...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: "Znaki Specjalne" w SMS
    Date: Wed, 9 Jul 2014 00:58:38 +0200
    <lphkh2$tfi$1@node2.news.atman.pl> <lphkq2$3lf$1@node1.news.atman.pl>
    <53bc5944$0$2372$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <53bc7225$0$2140$65785112@news.neostrada.pl>

    atm wydumał(a) w news:53bc7225$0$2140$65785112@news.neostrada.pl :

> [...]
    > niewazne w jakim jezyku. Czy jest tutaj niebezpieczenstwo do naduzyc w
    > stosunku do operatorow wg Ciebie? Oczywiscie zaraz MichaelData bedzie
    > tupal nozka, ze przeciez to nie znaki, rozbije to na bity, piksele, kwarki
    > i cokolwiek jeszcze tam wydlubie, ale w zyciu codziennym jest troche tego
    > typu uproszczen...
    > jagody chyba nadal kupuje sie na litry pomimo tego, ze niezbyt dokladnie
    > oddaje to rzeczywistosc, kupujemy odziez w rozmiarowce S-XXL,
    > ktora tez z grubsza oddaje wielkosc. Dlaczego wiec tutaj trzymac sie

    No ok, niech operator sie zdecyduje i napisze że wiadomość SMS zawiera
    przykładowo 1124 bity 'czynne' (pomijam nagłówki i inne dodatki). Jest
    prosta miara, prosty przelicznik i przede wszystkim BRAK ingerencji w
    sposób/treść. Wysyłasz 1124 bity i płacisz za 1 SMS. Dla mnie przejrzyście
    proste i co najwazniejsze ucina wszelakie kombinacje, słowne, wyznaniowe,
    językowe itd :]

    > Mozna oczywiscie wysmiac uzytkownikow, ktorzy nie rozumieja problemu i
    > irytuja sie dlaczego tak sie dzieje. Ale nie kazdy ma czas i checi
    > rozkminiac to zagadnienie.

    Zgoda ale tak podany "cennik" automatycznie ucina dyskusję na temat
    przeliczania literek na bity. To nie jest już problemem samego operatora.
    Można co najwyżej zrobić tabelkę i niech "centuś" kombinuje jak taniej
    wysłać.

    > Telefon domyslnie pakuje mu PL znaczki z klawiatury i kazdy SMS jest o
    > polowe krotszy. On tego nie chce rozgryzac, ustawiac wycianania PL fontow.
    > Tak samo jak ja nie chce miec ssania w samochodzie, nie chce recznie
    > stroic kanalow w tv i wielu innych rzeczy, ktore zostaly uproszczone.

    Ale to upraszczanie się mści(co widać/Trybun) albo nalezy kłaść nacisk ze
    upraszczanie KOSZTUJE (niewiedza). Przecież producentom zalezy na tym aby
    jak najwięcej sprzedać i zarobic a nie edukować :>

    --
    Michael________(TM)