  • 71. Data: 2014-07-09 09:58:24
    Temat: Re: "Znaki Specjalne" w SMS
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Ale po co?

    By podać jasno cenę konsumentowi

    > Jaki jest sens takich zmian w dobie coraz czestszego dostepu do
    > nielimitowanych sms?

    W mojej dobie ciągle oferty przedstawiane przez operatorów mają sztywną cenę
    za SMS rzędu kilkunastu groszy ewentualnie trochę więcej.

    > Zmieniło sie jedno - cena sms. Jest milion rozwiazan zastepczysz.

    Jakie np ? Może są inne rozwiązania komunikacyjne, ale SMSy "trzymają się"
    lepiej.

  • 72. Data: 2014-07-09 10:09:46
    Od: hiqi <h...@a...pl>

    On 09.07.2014 01:01, MichaelData(R) wrote:
    > hiqi wydumał(a) w news:lphsi5$5vn$1@node2.news.atman.pl :
    >
    > Mylisz. UMIEM obsługiwać taki procesor. Przykładowo Trybun bedzie go
    > używał jako podstawki do kawy i jeszcze bedzie wybrzydzał ze mu się
    > kolebie.

    Ale jak AMD to kawa zawsze będzie ciepla :)

    --

    Uwaga! Delfiny i małpy dołączą do internetu! Średnie IQ
    internautów ma dzięki temu szansę znacząco... wzrosnąć!

    http://antyweb.pl/delfiny-i-malpy-dolacza-do-interne
    tu/

    Czyż nie? ;)

  • 73. Data: 2014-07-09 10:12:30
    Od: hiqi <h...@a...pl>

    On 09.07.2014 06:00, Budzik wrote:

    > Znaków, nie liter...

    Ale ja, uzytkownik, piszę literami i cyframi - to sa znaki, ktorych
    uzywam.Nie piszę "cyfrową bitową reprezentacją znaków w standardzie..."

    > Przecież siec wyraźnie pisze ci ile liter mozesz zawrzec w 1 sms.
    > Dlaczego uparłes sie, ze to powinno być 160, skoro operator wyraźnie pisze,
    > ze 160 bedzie tylko w okreslonych przypadkach?

    Bo za dużo tych kreślonych przypadkół do prostej czynności. Za duzo IF
    oraz THEN i ELSE :]

  • 74. Data: 2014-07-09 10:15:13
    Od: hiqi <h...@a...pl>

    On 09.07.2014 06:00, Budzik wrote:
    > Użytkownik hiqi h...@a...pl ...

    > Ale nie dziwisz się, że jedno mleko kosztuje 2zł a inne 2,5?
    > I przymujesz, ze tak ma byc, pomimo tego, ze niby oba mleka takie smae i
    > oba od krowy?

    Ale nie ma rozroznienia cenowego takiego jak w SMSsach.

    Wiec za 1,25 litra place nie jak za 2 litry.

    Bo tak jest w SMSsach, za 1,25 (np. 200 znakow ascii) place nie 1,25
    ceny smsa ale jak za 2 sms-y.

    A za 0,5 sms-sa place jak za 1 sms.

  • 75. Data: 2014-07-09 10:18:06
    Od: hiqi <h...@a...pl>

    On 09.07.2014 06:00, Budzik wrote:
    > Użytkownik hiqi h...@a...pl ...

    > Ale przeciez to jedno i to samo...

    No dla mnie za 1 zł* to jest roznica miedzy 70 a 180 literek

    *) tak dla uproszczenia, zeby pokazac roznice

    > Jestes z tych co wolą kupić coś za 9zł zamiast za 10zł w promocji z 10%
    > rabatem?

    Z promocjami to lepiej uwazac.

    ;)

  • 76. Data: 2014-07-09 10:19:31
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    hiqi wydumał(a) w news:lpitca$a4q$2@node1.news.atman.pl :
    [...]
    > Ale jak AMD to kawa zawsze będzie ciepla :)

    U niego bedzie zawsze zimna:/
    a)Nie potrafi wlozyć procka w socket, zapiąć, obstawić MB i zainstalowac
    system :D

    b)Bo od samego czytnika mu się proc nie rozgrzeje:) I bedzie narzekał że
    producent spierdolił taki procesor bo nie dość że się nie grzeje to jeszcze
    kropla kawy na socket potrafi go uszkodzić...
    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 77. Data: 2014-07-09 10:26:47
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    hiqi wydumał(a) w news:lpitmh$a4q$4@node1.news.atman.pl :
> [...]
    > Wiec za 1,25 litra place nie jak za 2 litry.
    > Bo tak jest w SMSsach, za 1,25 (np. 200 znakow ascii) place nie 1,25 ceny

    Ojesu. Wyobraź sobie teraz ze operator NAPISZE że jedna minuta rozmowy
    kosztuje przykł 20gr. Taki Trybun zaraz przylezie i będzie jechał, ze NIC
    nie mówił podczas połączenia 3 minutowego i musi bulić a taka przekupa
    natrajkotała miljard słów na sekundę. Jaka to niesprawiedliwośc się dzieje!
    No jak płacić za minutę rozmowy, skoro sie NIC nie mówi? To są przeciez 3
    minuty ciszy (niczego)!
    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 78. Data: 2014-07-09 10:34:53
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "Grzexs" <g...@g...pl>

    > Zgadzam się całkowicie! To powinno zostać opracowane i wdrożone razem z
    > pojawieniem się sms-ów, a nie po takim czasie, w dodatku jeszcze
    > niekompletnie i nikt chyba tego nie używa (wyłączając Azję z ich
    > egzotycznymi robaczkami).
    >
    > Myślę, że dałoby się zrobić jeszcze prościej - gdyby wyrzucić różne
    > greckie, niemieckie, portugalskie i francuskie litery z podstawowego, to
    > zmieściłyby się tam polskie. Zresztą w początkowym okresie korzystania z
    > sms-ów powszechnym zwyczajem było używanie ,,o" lub ,,ö" zamiast ,,ó", ,,?" w
    > miejscu ,,Ł" i ,,n" jako ,,ń".

    Ty weź nie wymyślaj specjalnych kodowań tekstów do SMS. To jest kompletnie
    zbyteczne. Istnieje wiele kodowań Unikodu jak choćby popularny UTF-8 tylko
    to nie jest po to by najmniej miejsca zajmowało a po to by przechodziło
    przez 8-bitowy, tekstowy kanał komunikacyjny z jego znakami sterującymi i
    terminatorami. Faktem jest, że używanie kodowania UTF-16 w SMS niezbyt
    celowe jest biorąc pod uwagę, że 16-cie bitów to nie wszystko co może być
    potrzebne a stosowanie UTF-32 wydaje się zbyt rozpasłe, więc właśnie
    powszechnie stosuje się UTF-8. No ale to dzisiaj wiadomo. Kiedyś wydawało
    się, że UTF-16 czy tam UCS-2 jest wszystkim co można chcieć. Tak czy siak,
    SMS nie zapewniają możliwości używania dowolnego kodowania i są
    technologicznie raczej anachronizmem, którego rozwijać nie ma sensu. Jest
    tylko dziwne, że skoro one ciągle takie popularne to czemu nie są normalnie
    naliczane za jednego SMSa do 1000 znaków np.

  • 79. Data: 2014-07-09 12:02:21
    Od: Piotr Karocki <p...@i...org>

    Trybun <I...@j...com> wrote:
    > Dzięki za rzeczowe objasnienie problemu.
    Prosze uprzejmie.

    > Jednak nie usprawiedliwia to
    > niedogodnosci zwiazanych używaniem tekstu przez Polaków w łacznosci
    > GSM.
    Zwracam uwage na jeden aspekt z tego co tak pracowicie wypisalem: z punktu
    widzenia operatora SMS (Short Message Service) to przekazywanie 1120 bitow.
    W lacznosci GSM obowiazuje ASCII, czyli znak ma 7 bitow, wiec wedle
    slownictwa/nomenklatury/pojęć/zargonu GSM zapis "160 znakow" jest poprawny.

    Dla przecietnego Żyda czy Greka slowo "znak" oznacza (powiedzmy)
    "najmniejsza jednostke tekstu". Tyle ze tak naprawde on ma na mysli nie
    "znak" (character), ale glif (glyph) [choc bylby problem z ligaturami...]
    Z punktu widzenia typografii jeden glyph hebrajski moze sie skladac
    bodajze z PIECIU roznych elementow, co daje (w uproszczeniu) 5×16=80 bitow.
    Wtedy jednostka SMS ma 1120/90=14 ichniejszych znaczkow.

    Pretensje, jesli w ogole, mozna miec do producentow oprogramowania do
    telefonow, np. do tworcow Androida, a nie do operatorow telekomunikacyjnych
    czy do producenta telefonu.

    Wszak mogli ci od oprogramowania ustalic ze te 1120 bitow interpretowanych
    jest jako zapis tekstu w znakach 7 bitowych w stronie kodowej zaleznej od
    wybranego jezyka. Albo pierwsze 7 bitow paczki SMS traktowac jako
    oznaczenie strony kodowej. Albo na wiele innych sposobow. Ale tego nie
    zrobili, "poszli na latwizne", wykorzystali Unicode w UTF-16 [ale za to w
    jednym SMS mozesz dac np. chinskie i greckie literki, a jakby byla strona
    kodowa znakow 7 bitowych to wtedy taka mieszanka bylaby niemozliwa].

  • 80. Data: 2014-07-09 12:03:43
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Wed, 9 Jul 2014 10:26:47 +0200, MichaelData(R) napisał(a):

> [...]
    > No jak płacić za minutę rozmowy, skoro sie NIC nie mówi? To są przeciez 3

    --
    Franc