-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.095160183088.s
lubice.vectranet.pl!not-for-mail
From: nadir <n...@h...org>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zmuszania do kupna elektryka cd
Date: Thu, 26 Oct 2023 17:35:19 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <uhe0le$sbi$2$nadir@news.chmurka.net>
References: <uh8k6o$22p$1$Janusz@news.chmurka.net> <uhb3av$oqvm$3@dont-email.me>
<uhcs6h$hom$1$Cav@news.chmurka.net> <uhdjrl$a7r$1$nadir@news.chmurka.net>
<14tbq51ofa1va.17oy37b0l2xwo$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 095160183088.slubice.vectranet.pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Thu, 26 Oct 2023 15:29:50 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="nadir";
posting-host="095160183088.slubice.vectranet.pl:95.160.183.88";
logging-data="29042";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla Thunderbird
Cancel-Lock: sha1:ytbhAAx0UntajGcgs8S/OXDsCNY=
sha256:EuyV0GIWkznzKDaNmEvw6GnvhvLxSdWMTz8D47vdaCk=
sha1:UsYSK0mO7jWCzKeUKJI/jXCVwto=
sha256:+7+TwDqtEV+SCJYbly5X3g3cO9OTrgLQivU/zyEezh4=
In-Reply-To: <14tbq51ofa1va.17oy37b0l2xwo$.dlg@40tude.net>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2717759
[ ukryj nagłówki ]W dniu 26.10.2023 o 14:51, J.F pisze:
> Jak chcesz miec przyzwoite osiągi, to technologia jest ... no i sam
> nie wiem - okreslic jako "kosmiczną", bo wszak uzyteczny EV powstał
> 30 lat po dotarciu do Księżyca, co o czyms swiadczy,
> czy jednak jest to mniej niż dzisiejsza kosmiczna?
> A moze więcej, jak sie popatrzy co jeździ po innych planetach?
> tzn w po jednej innej planecie.
> P.S. Elektryczny pojazd jeździł i po Księżycu, a nawet kilka.
Nie, pojazdy elektryczne były na długo przed lotami na księżyc, nie
przyjęły się właśnie z powodu problemów z masą i pojemnością
akumulatorów co skutecznie niwelowały silniki spalinowe.
A przyzwoite osiągi i loty w kosmos to inna sprawa, większość kierowców
nie potrzebuje przyzwoitych osiągów i specyfiki kosmicznych warunków.
> W zasadzie nigdy nie było, to tylko kwestia zasięgu i sensownosci.
Nie, to była głównie kwestia masy akumulatorów, ich trwałości oraz
szybkości łasowania, od dekady czy dwóch nie ma z tym problemów,
problemy są głównie z dostępnością do szybkich ładowarek oraz kosztami
energii.
> Jednemu wystarczy 10km, innemu 1000 będzie za mało ...
Ale to dotyczy też samochodów spalinowych.
> Ale ile będzie kosztowała polisa ? :-)
Polisa na co? Miliony ludzi nosi przy dupie ogniwa litowe i się z tego
powodu nie ubezpiecza.
> ten tego, chinskie tanie akumulatory ... temat rzeka :-)
Grubo ponad połowa ogniw w samochodach to wyrób chińskich fabryk, więc
to nie jest już problem.
> I falownik.
Doliczyłem go jako elektronikę i sterowanie.
> W zasadzie tak, tylko nie będę zgadywał, ile to konkretnie kosztuje.
> Metal jest tani, obrabiarki drogie, ale jak sie kupiło, to i obrobiony
> metal jest niedrogi :-)
Nie musi być konkretnie, wystarczają dane szacunkowe, żeby wiedzieć co
ile jest warte. Jeden producent ma takie a inny inne koszty na
poszczególnych podzespołach, jak się czegoś nie opłaca produkować, to
się bierze nawet od "konkurencji".
> Wielkosc samochodu generuje raczej niewielkie koszta, ale w cenach
> salonowych tego nie widać, lub nie zawsze widac.
Na pewno więcej materiałów i surowca idzie na większy samochód,
dodatkowo w większej budzie można upakować więcej gadżetów, to są główne
koszta samochodu.
A że koszty wyprodukowania samochodu są sporo mniejsze niż widzimy w
salonach, to żadna nowość. Tylko to nie uzasadnia sporo większej różnicy
w cenie między podobnej wielkości/jakości między samochodem elektrycznym
a spalinowym.
> Tu mamy kwestię baterii, ktora tania nie jest.
Już napisałem ile mniej więcej kosztują baterie, a silnik spalinowy z
pierdoletami do spełniania wyśrubowanych norm i skrzynia biegów, tym
bardziej automatyczna, też tanie nie są.
> Spalinowe tez jezdzily sporo tansze. Ale ponoc sporo gorsze.
Ponoć, bo tak na prawdę nie było ich u nas i nadal nie ma. Ale jakoś nie
słychać żeby samochody w Chinach rozpierdalały się na potęgę.
> Ostatnie informacje z Chin są jednak takie, ze mieli kilkaset
> fabryczek EV i wiekszość juz zbankrutowała.
> Na swiecie tez widać, ze ilosc koncernów samochodowych spada - małe
> fabryczki nie mają racji bytu.
> Elektryków to pewnie też dotyczy ... ale kto wie ...
Bankructwa to jedna sprawa, ale skoro małe chińskie fabryczki są w
stanie wyprodukować tanie i w miarę sprawne samochody elektryczne, to co
powstrzymuje wielkie europejskie koncerny?
> Cos w tym jest, ale wątpie :-)
Wątpisz w to, że przez te wszystkie eurobzudy mamy koszty życia większe
niż kraje bez tej całej rozbuchanej administracji? Zobacz ile z Twoich
pieniędzy zabiera Ci państwo w postaci różnych danin i podatków.
> Urzedasy sobie robotę znajdą. Chocby cały system recyklingu - wiesz
> ile to papierów może wymagać ? :-)
Tylko, że to my się składamy na tych wszystkich urzędasów.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.10.23 18:33 J.F
- 26.10.23 20:53 RadosławF
- 26.10.23 21:10 _Master_
- 27.10.23 07:22 Cavallino
- 27.10.23 07:28 Cavallino
- 27.10.23 12:19 nadir
- 27.10.23 15:52 Trybun
- 27.10.23 15:53 Trybun
- 27.10.23 17:38 io
- 27.10.23 17:59 _Master_
- 27.10.23 18:03 _Master_
- 27.10.23 23:43 nadir
- 28.10.23 00:16 io
- 28.10.23 08:49 Cavallino
- 30.10.23 10:36 Janusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=