-
Data: 2023-10-25 14:57:00
Temat: Re: Zmuszania do kupna elektryka cd
Od: Trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 24.10.2023 o 16:31, Janusz pisze:
> "Trudno o bardziej oderwaną od rzeczywistości istotę, niż polityk
> myślący, że działa w słusznej sprawie. Doskonałym przykładem jest
> brytyjski pomysł na kary za sprzedaż samochodów spalinowych."
>
> Wymyślili oni że będą karać firmy samochodowe za to że mało sprzedają
> elektryków w stosunku do spalinowych :)
>
> "Już od stycznia producenci będą płacić, jeśli sprzedadzą mniej niż 22
> proc. aut elektrycznych albo wodorowych. Co może pójść nie tak? Przede
> wszystkim to, co doskonale znamy z polskiego rynku. Brytyjczycy nie
> kupują elektryków przede wszystkim dlatego, że są za drogie."
>
> "Jak podaje Interia, już od 1 stycznia 2024 r. zacznie obowiązywać
> minimum wynoszące 22 proc. udziału w sprzedaży elektryków albo
> samochodów na wodór. Będzie ono systematycznie zwiększane. W 2025 r.
> wyniesie 28 proc., w 2030 r. producenci będą musieli sprzedawać aż 80
> proc. aut uznanych za dostatecznie ekologiczne. Co w sytuacji, gdy
> minimum nie zostanie spełnione? Kary za sprzedaż samochodów
> spalinowych będą wręcz drakońskie: 15 tys. funtów za auto osobowe i 9
> tys. za dostawcze. Całkowity zakaz oczywiście będzie, dopiero od 2035 r."
>
> No pogieło ich całkowicie.
>
> "Brytyjczykom za kilka lat zostanie już chyba tylko kredyt i zmiana
> pracy albo zakup używanego samochodu
>
> Już powyższe zestawienie powinno podpowiedzieć, dlaczego kary za
> sprzedaż samochodów spalinowych są bardzo nierozsądnym pomysłem. Powód
> jest bardzo podobny do sytuacji na polskim rynku motoryzacyjnym.
> Przeciętny Brytyjczyk nie kupi sobie auta elektrycznego z dokładnie
> tego samego powodu, dla którego nie zrobi tego statystyczny Polak.
> Takie auta są po prostu za drogie.
>
> Mieszkańcy Wielkiej Brytanii może i zarabiają od nas lepiej, ale nie
> oznacza to jeszcze, że stać ich na zakup auta za odpowiednik przeszło
> 100 tysięcy złotych. Elektryki kupują przede wszystkim brytyjscy
> przedsiębiorcy. Zakupy flotowe odpowiadają za aż 75 proc. rynku aut
> bateryjnych. Kary za sprzedaż samochodów spalinowych nie przyniosą
> więc elektryfikacji.
>
> Ich rezultatem będzie co najwyżej sztuczne podniesienie cen nowych aut
> z tradycyjnym napędem. Polacy poradziliby sobie z problemem tak, jak
> radzili sobie do tej pory. Kupowaliby auta używane. Można się
> spodziewać, że Brytyjczycy zrobią podobnie. W końcu czy mają jakieś
> inne wyjście?
> Kary za sprzedaż samochodów spalinowych są oderwane od rzeczywistości,
> podobnie jak cała elektryfikacja na siłę
>
> Problemy z elektryfikacją w całej Europie są bardzo podobne. Opiera
> się ona na bardzo kruchych podstawach w postaci różnego rodzaju
> dopłat. Znamy to także z naszego podwórka. Przykładem może być program
> ,,Mój elektryk" ze specjalną rozszerzoną wersją dla posiadaczy karty
> dużej rodziny. Nie krytykuję przy tym takich zachęt, bo to właściwie
> jedyne rozwiązanie, które nie oznacza wylania dziecka z kąpielą.
> Różnicę pomiędzy ceną samochodów elektrycznych a zdolnościami
> nabywczymi typowego gospodarstwa domowego można wyrównać tylko poprzez
> dołożenie się przez państwo.
>
> Niestety urzędnicy w różnych państwach ulokowani na różnych szczeblach
> władzy tego nie rozumieją. Pół biedy, gdy po prostu za pieniądze
> obywateli tworzą jakąś wydmuszkę w rodzaju polskiego projektu ,,Izera",
> która będzie chińskim produktem montowanym w naszym kraju. Prawdziwe
> nieszczęście zaczyna się wtedy, kiedy dygnitarze chcą wymuszać
> elektryfikację ustawowym kijem.
>
> Zarówno całkowity zakaz, jak i stopniowe dochodzenie do niego, są
> nierealne w sytuacji, gdy Europejczyków po prostu nie stać na
> samochody z ekologicznym napędem. Czy muszę przypominać, że nasz
> kontynent od jakiegoś czasu trapi cała seria kryzysów, przez które
> społeczeństwa dodatkowo zbiedniały? Urzędnicy próbujący uszczęśliwiać
> obywateli na siłę za ich pieniądze powinni czasem spróbować wyjść ze
> swojej bańki. W przeciwnym wypadku mogą po prostu nie zauważyć, jak
> wygląda rzeczywistość zwykłego mieszkańca ich kraju."
>
>
> https://bezprawnik.pl/kary-za-sprzedaz-samochodow-sp
alinowych/
Pomysł niby idiotyczny, jednak wcześniej czy później trzeba coś z tymi
kawalkadami przewalającego się smrodzącego żelastwa zrobić..
Przechodzenie na elektryki to próba leczenia a tu potrzeba amputacji..
Następne wpisy z tego wątku
- 25.10.23 16:46 _Master_
- 25.10.23 16:51 Tomasz Gorbaczuk
- 25.10.23 20:52 RadosławF
- 25.10.23 21:03 cef
- 25.10.23 21:42 Tomasz Gorbaczuk
- 25.10.23 22:01 RadosławF
- 26.10.23 07:12 Cavallino
- 26.10.23 08:56 cef
- 26.10.23 10:45 Janusz
- 26.10.23 13:50 ąćęłńóśźż
- 26.10.23 13:56 nadir
- 26.10.23 14:32 Trybun
- 26.10.23 14:42 Trybun
- 26.10.23 14:47 Trybun
- 26.10.23 14:51 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=