  • 31. Data: 2010-12-06 14:46:17
    Temat: Re: Zmieniłem opony :)
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "KJ Siła Słów" <K...@n...com> wrote in message
    news:idio00$8cb$1@inews.gazeta.pl...

    > A ja nad testem po 20, 30, 40 kkm na jednych i drugich. Póki opona nowa to
    > nawet letnia z wysokim bieżnikiem jakoś jedzie. Z drugiej strony zimówki
    > też są dość wrażliwe na wysokość bieżnika co dobrze widać w ciężkich
    > samochodach i przy dużej szerokości kół.

    Ubieglej zimy mialem nowe letnie, samochod AWD. Zadnych problemow w miejskim
    ruchu, na parkingach pod sklepami czy praca omijalem bokami przez zaspy
    samochody FWD/RWD, ktore mialy problem z jazda po plaskim.

    Co roku ze znajomymi zabieramy dzieciaki na obiad i zabawy z reniferami na
    farme za miastem. Kolega w civicu FWD na zimowkach, ja na tych letnich po
    nieodsniezonej drodze miedzy polami, sniegu prawie po kolana. Jechalem na
    tych letnich przodem torujac droge koledze.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 32. Data: 2010-12-06 14:59:35
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > A co to ma udowodnic? Bo na recznym pojedziesz bokiem nawet na slickach i suchym
    asfalcie.

    No właśnie.

  • 33. Data: 2010-12-06 15:16:28
    Temat: Re: Zmieni?em opony :)
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-12-06, KJ Siła Słów <K...@n...com> wrote:

    > z tym, że na śniegu nie bardzo.

    Na śniegu.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 34. Data: 2010-12-06 16:26:59
    Temat: Re: Zmieni&#197;&#8218;em opony :)
    Od: n...@o...pl

    > A na czym opierasz swoj&#177; teori&#234; &#191;e s&#177; lepsze na suchym?
    Na niemal corocznych doświadczeniach. Zmieniam opony w środku zimy. Co kilka lat
    zdarza się, że jest silny mróz. Ostatnio chyba w 2007 lub 2008 tuz przed Sylwestra.
    Rożnica jest kolosalna, kiedy ma się porównanie sprzed zmiany i po wyjeździe z
    warsztatu. Jeszcze na 4WD tak mocno nie czuć, ale przerażające jest jak miele
    kołami po przełączeniu na 2WD podczas gdy jeszcze godzinę wcześniej na letnich,
    na tej samej nawierzchni nie buksowały.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://www.speedyelise.fora.pl/

  • 35. Data: 2010-12-06 16:27:00
    Od: n...@o...pl

  • 36. Data: 2010-12-06 16:27:00
    Od: n...@o...pl

  • 37. Data: 2010-12-06 16:50:26
    Od: " " <b...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > kołami po przełączeniu na 2WD podczas gdy jeszcze godzinę wcześniej na letnich,

    kazdy baje jak mu sie zdaje, AWD Legacy i letnie Uniroyale na sniegu idzie...
    ale objezdza go dieselek FWD ;) na zimowych Uniroyalach 66, po zmianie w
    legasy na zimowe zmiana rol.

    a moze opony pomyliles, ze co na letnich lepiej jezdz sie niz na zimowych i
    napisz jeszcze ze przy -20 stC gdzie letnia zamienia sie w kawlaek plastiku,
    zapycha sie bieznik lodem, a zimowka jest dalej elastycza i ma czysty bieznik

    ech... prowokator...

    a czy zatrzymujesz sie rozniw skutecnzie na tych letnich na sniegu jak FWD na
    zimowkach? hahahahahhahaha

  • 38. Data: 2010-12-07 00:28:54
    Od: "za" <x...@N...gazeta.pl>

    n...@o...pl napisał(a):

    > Na suchym nawet przy -20st. C.
    > letnie są lepsze.

    Tak, tylko ze letnia musi zlapac temperature, co jest praktycznie niemozliwe
    w ruchu miejskim przy nawet 0*C. Ja przezylem szok zmieniajac letnie opony na
    zimowe jak w prognozie pojawil sie snieg, na mokrym podobno zimowka to syf,
    ale jakos nowy Uniroyal zimowy umozliwil starty strzelajac sprzeglem z okolic
    2.5k rpm, natomiast nowy letni GoodYear tej samej klasy co Uni uniemozliwial
    szybkie ruszenie wogole, chyba ze palenie kapcia zmieniajac z dwojki na
    trojke w 125konnym fwd mozna uznac za przejaw trakcji. Obie opony 195/65 r15.
    Oczywiscie na suchym na zakretach mozna by podyskutowac czy miekka mieszanka
    zimowki rekompensuje brak sztywnosci bocznej jak w letniej, i tutaj chyba
    wolalbym jednak letnia opone, tylko ze nagrzac porzadnie letniego kapcia w
    ujemnej temperaturze udalo mi sie raz jeden jedyny w zyciu na track dayu na
    torze kartingowym, po zjechaniu po 8km (10kolek) dymilo sie z opon. W ruchu
    miejskim raczej nie szorujemy lusterkami po asfalcie marudzac ze opona sie
    podwija i ja bym zostal przy zimowej. Dobrej ziowej a nie jakis syfach co na
    mokrym faktycznie wolaja o litosc.

  • 40. Data: 2010-12-07 10:00:00
    Od: n...@o...pl

    Witam ponownie.

    > Tak, tylko ze letnia musi zlapac temperature, co jest praktycznie niemozliwe
    > w ruchu miejskim przy nawet 0*C...
    Może trochę? Tylko to zajmuje najwyżej chwilę. W każdym razie w ub. roku na
    szkoleniu z ektremalnej jazdy, na którym byłem w połowie października, kiedy
    spadł pierwszy śnieg i było około -3 - 0st.C. ci, którzy mieli letnie osiągali
    lepsze czasy niż ci na zimówkach! Cienka warstwa mokrego śniegu (2-3cm.), kiedy
    pod spodem nie było lodu, nie wpływała na wystarczające pogorszenie
    przyczepności letnich. Ja niestety zmieniłem w ub. roku opony wcześniej właśnie
    przed szkoleniem, kiedy zobaczyłem w prognozie śnieg. No i głupio było
    "przegrywać" z ludźmi, którzy mają malutkie doświadczenie w prowadzeniu aut.

  • 39. Data: 2010-12-07 10:00:00
    Od: n...@o...pl

    Witam ponownie.