eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZmiana sposobu jazdy?Re: Zmiana sposobu jazdy?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!peer02.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <d...@g...com>
    <p86ooh$vtf$7@node1.news.atman.pl> <p86qgu$qma$1@node1.news.atman.pl>
    <b5wmqdd5e04y$.e5ldi0229if5.dlg@40tude.net>
    <p899gc$65g$1@node1.news.atman.pl>
    <1sdkvwktp70mm$.1ialfp2sreq5a$.dlg@40tude.net>
    <p89jh6$ift$1@node2.news.atman.pl>
    <t...@4...net>
    <1r78ezooquqk$.9bm77xevvxkb.dlg@40tude.net>
    In-Reply-To: <1r78ezooquqk$.9bm77xevvxkb.dlg@40tude.net>
    Subject: Re: Zmiana sposobu jazdy?
    Date: Wed, 14 Mar 2018 10:31:21 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 55
    Message-ID: <5aa8ebe9$0$31370$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.168.87
    X-Trace: 1521019881 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 31370 83.26.168.87:57105
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Body-CRC: 4020622672
    X-Received-Bytes: 3297
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2626573
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:1r78ezooquqk$....@4...n
    et...
    Dnia Wed, 14 Mar 2018 00:38:22 +0100, J.F. napisał(a):
    > Dnia Tue, 13 Mar 2018 23:32:00 +0100, Marek S napisał(a):
    >>>> A to co jest podawane w danych technicznych, to moment obrotowy
    >>>> silnika.
    >>
    >>> Ja nie wyciągałem silnika z mojego auta aby zmierzyć
    >>> charakterystykę.
    >
    >> No to spytaj sie, czy hamownia nie przelicza momentu za pomoca
    >> mocy.

    >Hamownia bezpośrednio mierzy siłę napędową z którą samochód napędza
    >wałki.

    Albo posrednio, bo bezposrednio to mierzy tylko predkosc bębna
    inercyjnego.

    Ale ... Marek dostal wykres momentu silnika w funkcji jego obrotow.

    Trzeba by ustalic przelozenie, efektywna srednice kola ... albo z tej
    sily na obwodzie kol i ich predkosci wyliczyc moc, podzielic przez
    aktualne obroty silnika
    (do uzyskania prostą sondą lub z interfejsu samochodu) i naniesc na
    wykres.

    >> Na jednym biegu.
    >> A gdybys tak wrzucil nizszy bieg ?

    >No to jest doskonały przykład jak "dupohamownia" jest zwodnicza.

    >Bardzo wielu właścicieli diesli zmienia biegi przed trójką na
    >obrotomierzu,
    >bo cieszy ich "kop" przy 2500rpm, wynikający tak naprawdę z tego ze
    >turbina
    >dopiero wychodziła z turbolaga czemu towarzyszy duży wzrost
    >przyspieszenia.

    >Uczuciem które daje radość nie jest przyspieszenie samo w sobie, a
    >postępujący wzrost tego przyspieszenia. Przy wyższych obrotach
    >przyspieszenie nie dość że nie rośnie, to nawet maleje, a to już
    >kierowcę
    >smuci.
    >Dlatego kierowca woli wtedy wrzucić wyższy bieg i co prawda samochód
    >będzie
    >przyspieszał wtedy dużo słabiej, ale przyspieszenie znowu będzie
    >wzrastać,
    >a to daje radość ;)

    Czyli mowisz, ze najlepiej to na chwile noge z gazu zdjac ?
    A potem do podlogi i mamy znow piekne uczucie ?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: