-
Data: 2018-03-15 18:43:32
Temat: Re: Zmiana sposobu jazdy?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Wed, 14 Mar 2018 22:52:12 +0100, Cavallino napisał(a):
> W dniu 14-03-2018 o 17:42, J.F. pisze:
>
>>>>>Jak chcesz się ścigać, to masz trzymać
>>>>> silnik na obrotach gdzie masz największą moc - zwykle w okolicach
>>>>> odcinki.
>>>
>>>> Guzik prawda - zależy od silnika. W dieslu dokładnie odwrotnie.
>>
>>> W dużej części turbobenzyn również dokładnie odwrotnie.
>>> Tak to jest, jak ktoś skończył edukację na wolnossących struclach.
>>
>> Ale o czym wy ?
>
> O kiepskim przyspieszaniu w turbodoładowanych silnikach w okolicach odcinki.
> W każdym razie gorszym, niż przy wcześniejszej zmianie biegu na wyższy.
Tak się dzieje tam gdzie silnik jest odpowiednio elastyczny, a wynika to z
tego że niskie biegi mają przełożenia daleko od siebie, a wysokie blisko.
Wtedy odcięcie ustawione pod najwyższe sensowne obroty zmiany biegu 1 na
drugi, jest za wysokie dla zmiany biegu np. 4 na 5.
Przykład: (czerwony wykres jest seryjny):
http://vtech.pl/katalog/logo/power-box-Kia-Ceed-1.6-
CRDi-128-KM-94-kW.jpg
Przełożenia: 1-3,77 2-2,04 3-1,19 4-0,84 5-0,70 6-0,60
Zmieniając z 1 na 2 bieg, warto to zrobić na samym końcu przy 4400rpm (nie
bez przyczyny czerwone pole obrotomierza jest tam przy 4500), obroty wtedy
spadną z 4400 do 2380, czyli podczas przyspieszania zostanie wykorzystana w
każdej chwili najwyższa dostępna moc silnika (nie spadnie poniżej 110KM).
Ale już zmieniając bieg z 4 na 5, gdzie biegi te są znacznie bliżej siebie
opłaca się to zrobić wcześniej - około 4100rpm. Wtedy na 5 obroty spadną do
3420rpm, cały czas utrzymując moc powyżej 123KM.
Kręcenie silnia wyżej na 4 biegu jest tu bez sensu (moc spada poniżej
123KM), a przy tej samej prędkości samochodu, na 5 biegu silnik dysponuje
większą moca, czyli będzie przyspieszał lepiej.
Z 5 na 6 będzie to jeszcze trochę niżej.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.03.18 21:06 mk4
- 15.03.18 21:42 Marek S
- 15.03.18 21:50 Marek S
- 15.03.18 21:58 Marek S
- 15.03.18 22:09 Marek S
- 15.03.18 22:13 Shrek
- 15.03.18 22:15 Shrek
- 15.03.18 23:41 Tomasz Pyra
- 16.03.18 07:50 Shrek
- 16.03.18 10:20 Tomasz Pyra
- 16.03.18 10:32 Shrek
- 17.03.18 23:08 Marek S
- 17.03.18 23:20 Marek S
- 17.03.18 23:27 Tomasz Pyra
- 18.03.18 07:00 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-21 Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 2024-12-21 Ideologia Geniuszy-Mocarzy dostępna na nowej s. WWW energokod.pl
- 2024-12-21 ciekawy układ magnetofonu
- 2024-12-21 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2024-12-21 Warszawa => Java Developer <=
- 2024-12-21 Zalesie Borowe => Medical Equipment Service Engineer <=
- 2024-12-21 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi