-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
Date: Tue, 1 Jan 2019 02:11:06 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 133
Message-ID: <q0eenj$25g$1@node2.news.atman.pl>
References: <pumkd3$smh$1@node2.news.atman.pl> <pv188u$mfs$1@node2.news.atman.pl>
<9...@g...com>
<pv3v9h$2ff$1@node1.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<pv5sr4$u97$1@node1.news.atman.pl>
<f...@g...com>
<pv9c0b$34j$1@node2.news.atman.pl>
<f...@g...com>
<pvbku0$7d7$1@node2.news.atman.pl> <pvdu0u$mv2$1@node1.news.atman.pl>
<o...@l...harvard.local>
<pvgicp$aqo$1@node1.news.atman.pl> <pvlvti$kid$2@node2.news.atman.pl>
<pvmca6$u1f$3@node1.news.atman.pl> <pvoqts$9hm$1@node2.news.atman.pl>
<q00su0$p39$1@node1.news.atman.pl> <q03cob$4v2$1@node1.news.atman.pl>
<q05pvu$esr$1@node1.news.atman.pl> <q069c6$iof$1@node2.news.atman.pl>
<q07gg2$llf$1@node2.news.atman.pl> <q08qqr$u5i$1@node2.news.atman.pl>
<q0a5ej$4ta$1@node2.news.atman.pl> <q0b5a2$k8k$1@node1.news.atman.pl>
<q0di2m$7vn$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-70-94-204.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1546305075 2224 89.70.94.204 (1 Jan 2019 01:11:15 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 1 Jan 2019 01:11:15 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.3.3
In-Reply-To: <q0di2m$7vn$1@node2.news.atman.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2647120
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-12-31 o 18:02, Cavallino pisze:
>> - mechanicznie słabe i awaryjne przeniesienie napędu (interesuje mnie
>> wyłącznie automat i 4x4)
>
> Nie bałbym się awaryjności w Kia - to jest najmniej awaryjna marka z
> jaką miałem styczność.
Nawet w silniejszych modelach?
> Awaryjność MB od czasów beczki poleciała na łeb na szyję, w ciemno
> zakładam że lepszy nie jest.
Beczka nic nie miała więc nic się nie psuło. Nie ma sensu takie
porównanie. Z tego, co czytałem, to nowe modele są faktycznie do bani.
Auta wyposażone w pierdylion czujników i systemów zawsze będą się dużo
częściej psuły. W beczce zwyczajnie nie wiedziałeś, że coś się zepsuło i
jeździłeś dalej. DPFa nie zatkałeś bo go tam nie było. Turbiny też szlag
nie trafiał z tego samego powodu. A nawet jeśli była, to dowiadywałeś
się o jej awarii dopiero gdy jej urwane łopaty dostały się do silnika.
Ja bym się skupiał na porównywaniu awaryjności podobnych systemów w
różnych współczesnych autach. Np. przekonuje mnie obrazek jaki widuję za
oknem. Sąsiad kupił 2 szt. BMW (dwa różne topowe modele). W pierwszym
roku, chyba z 5 miesięcy jeździł autami zastępczymi.
> Oczywiście Kia będzie miała elementy, które zużyją się szybciej,
> zwłaszcza eksploatacyjne, a do reszty jest gwarancja.
> Wystarczająco długa, żeby się tym nie przejmować.
To jest kuszące. Ale zobaczymy wyposażenie i głośność Stingera.
>> - brak distronic'a i/lub asystenta unikania kolizji
>
> Wyposażenie można sprawdzić na stronie.
Nic mi ono nie mówi. Kłopot w tym, że na sztuki coś może być w
wyposażeniu. Wykonanie tego czegoś może być na poziomie atrapy. Tak jak
dawanie tempomatu do manualnej skrzyni biegów. Np. Merc W212 miewa
distronic'a. Ale co z tego skoro wyłapuje on krzaki na poboczu czyniąc
go bezużytecznym. To seryjny feler modelu. W kolejnych modelach już nie
ma tego problemu.
>> - obecność układu start/stop
>
> Tego już nie przeskoczysz w żadnym nowym wózku.
Dlaczego? Od tego już się powoli odchodzi. Realne korzyści są marne
ponoć. System miał za zadanie obniżyć emisję CO2 w 13-minutowych testach
laboratoryjnych, gdzie symulowano 2-minutowy postój w korkach. Silnik
się wyłączał i urzędasy zaczynali się onanizować efektami.
>> - relatywnie drastyczny spadek wartości auta wraz z wiekiem
>> (nieopłacalna sprzedaż)
>
>
> Stinger jest dużo droższy, więc tak dobrze nie będzie, ale biorąc pod
> uwagę Sportage spadek wartości jest bardzo, bardzo mały.
> Przez dwa lata wartość mojego spadła poniżej 10%.
> Od stanu nowego jakieś 30% przez 4 lata.
Skąd masz takie informacje? Ja sprawdziłem ceny używanych Stingerów na
OLX i tam już pierwszy rok przyniósł niecałe 50% strat. Stinger nie jest
popularny. W przypadku tanich, popularnych modeli tendencja nie jest aż
tak drastyczna.
> Podejrzewam, że żaden MB nawet nie ma co marzyć o takich wynikach.
Bez przesady. Może w przypadku nówki cena szybko spada. Ale potem
różnice są niewielkie.
>> - ekstremalnie drogie części zamienne i długie czasy oczekiwania na
>> ich dostarczenie do serwisu
>
> Obstawiam, że w porównaniu do MB będą raczej ekstremalnie tanie.
Miałem w swojej historii 2 auta niestandardowe. Były to Mazda 323 GTI
4WD z aktywnym zawieszeniem i obecny Merc - nie dosyć, że 4matic to z
pakietem sportowym. Pierwszą z nich sprzedałem po awarii turbiny bo
wymiana była niewiele tańsza niż auto. Do tego ciągłe urywanie się tłoka
od pompy regulacji zawieszenia powodowało, że regularnie odstawiałem
auto na miesiąc (do czasu ściągnięcia drogich części).
W obecnym aucie, pozornie popularnym, niuanse powodują, że części do
zawieszenia są 4x droższe niż do zwykłych egzemplarzy. Właśnie 3 dni
temu amortyzatory wymieniałem. Ściągnęli po VIN do 4matic'a i oczywiście
nie pasowały bo pakiet sport ma inne. W zasadzie była to reklamacja bo
jeden z nich się rozpadł po miesiącu i scenariusz niewłaściwego
amortyzatora powtórzył się. Trzeba było ściągać specjalne. 3 dni w
serwisie auto stało...
Nie chce mi się wierzyć, że do sportowego auta Kia, podzespoły są
ekstremalnie tanie. Raczej spodziewam się, że MB wypadnie taniej.
> Czyli na ile liczysz w przypadku 3 litrowej benzyny, o mocy prawie 40 koni?
> Bo jeśli mniej niż 15 to na pewno się zawiedziesz, niezależnie od tego
> jaką markę weźmiesz.
> Z MB na czele.
Dawno temu miałem 124-kę z silnikiem 3l V6 prawie 200-konnym. Paliła ok
10 litrów. Przy prędkości ciągłej 230km/h (ok 2000km przejechanych z tą
prędkością) ciągnęła ponad 13 litrów. Coś się dzieje w motoryzacji -
auta zaczynają palić drastycznie więcej w przeliczeniu na KM.
Te 15l przy 400KM byłoby bardzo dobrym wynikiem. Sądzę, że Passat o
takiem mocy paliłby 30l. A czemu? Nie mam pojęcia. Dostrzegam zależność
w tym miejscu pomiędzy silnikami nie wysilonymi a budżetowymi, małymi i
mocno podkręconymi.
>> - bardzo mała pojemność bagażnika
>
> Zależy co to jest "bardzo mała", ale rodzinna limuzyna toto zdecydowanie
> nie jest.
W obecnym aucie chyba krowę bym mógł zapakować :-) Sprzęt fotograficzny
jakiego używam mieści się swobodnie. A to parę waliz, toreb, statywów itp.
>> Pełno ich. Widziałem nawet takie, które miało fotelik dziecięcy więc
>> nie sądzę by służyło do ścigania w stylu demo. Wszystkie egzemplarze
>> po roku stają się 50% tańsze.
>
> I są na sprzedaż w tej cenie?
No przecież sprawdziłem. Nie wyssałem z palca.
> Podejrzana sprawa, mało kto sprzedaje takie auta po roku.
> Głównie obstawiam demówki, albo rozbitki.
Tego się nie dowiem z ogłoszeń.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 01.01.19 11:59 Budzik
- 01.01.19 13:44 Cavallino
- 02.01.19 21:26 Marek S
- 02.01.19 22:21 Marek S
- 03.01.19 08:08 p...@g...com
- 03.01.19 12:59 Budzik
- 03.01.19 17:22 Cavallino
- 03.01.19 20:37 Marek S
- 03.01.19 20:48 Marek S
- 03.01.19 22:05 Cavallino
- 03.01.19 22:11 s...@g...com
- 03.01.19 22:13 Cavallino
- 06.01.19 19:55 Marek S
- 06.01.19 20:09 Marek S
- 06.01.19 21:00 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=