eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZmiana auta - pytanie do mechanikówRe: Zmiana auta - pytanie do mechaników
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Cavallino <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
    Date: Mon, 31 Dec 2018 18:02:14 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 118
    Message-ID: <q0di2m$7vn$1@node2.news.atman.pl>
    References: <pumkd3$smh$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    <pv188u$mfs$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <pv3v9h$2ff$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <pv5sr4$u97$1@node1.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <pv9c0b$34j$1@node2.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <pvbku0$7d7$1@node2.news.atman.pl> <pvdu0u$mv2$1@node1.news.atman.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <pvgicp$aqo$1@node1.news.atman.pl> <pvlvti$kid$2@node2.news.atman.pl>
    <pvmca6$u1f$3@node1.news.atman.pl> <pvoqts$9hm$1@node2.news.atman.pl>
    <q00su0$p39$1@node1.news.atman.pl> <q03cob$4v2$1@node1.news.atman.pl>
    <q05pvu$esr$1@node1.news.atman.pl> <q069c6$iof$1@node2.news.atman.pl>
    <q07gg2$llf$1@node2.news.atman.pl> <q08qqr$u5i$1@node2.news.atman.pl>
    <q0a5ej$4ta$1@node2.news.atman.pl> <q0b5a2$k8k$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: c129-71.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1546275734 8183 85.221.129.71 (31 Dec 2018 17:02:14 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 31 Dec 2018 17:02:14 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.3.3
    In-Reply-To: <q0b5a2$k8k$1@node1.news.atman.pl>
    Content-Language: pl
    X-Antivirus: Avast (VPS 181231-2, 31.12.2018), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2647110
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 30-12-2018 o 20:11, Marek S pisze:
    > W dniu 2018-12-30 o 11:08, Cavallino pisze:
    >
    >> W przypadku limuzyn marek budżetowych możesz od razu założyć że nimi są.
    >> A sportowe będą głośne, tego się nie łączy na tej półce.
    >
    > Tak podejrzewałem. To zamyka temat Kia :-( Choć sprawdzę jak jest w
    > Stingerze jeśli się da.
    >
    >>> Mam tu nieco inne zdanie. Sam rozbierałem jako majsterkowicz swoje
    >>> auta w celu przeprowadzenia udoskonaleń.
    >>
    >> No właśnie na tym polega różnica, że oni wiedzą jak się z tym obchodzić.
    >
    > Sorki - ale nie mogą wiedzieć jak się wielokrotnie obchodzić z single
    > use latch. Podobnie jak nie wiedziałby jak regenerować strzykawki i igły
    > jednorazowe wyrzucane przez ośrodki zdrowia. Nie wierz w taką magię.
    > Przy zaczepach tego typu kilka uda się odczepić a kilka zniszczy
    > połączenie - urwie plastik lub naruszy się (obetnie) plastikowy profil
    > zatrzasku.
    >
    >> Inne opcje, to pogodzenie się z faktem że jest jaki jest, albo właśnie
    >> tuning, żeby zbliżyć go do swoich oczekiwań.
    >
    > .... i zbliżenie się cenowe do klasy E. Po cholerę w to inwestować
    > wymieniając zawieszenie, wytłumienie, skrzynię i cholera wie co jeszcze?
    >
    >>> Nie wspomnę o utracie gwarancji - no chyba, że istnieje jakiś
    >>> odpowiednik AMG dla Kia.
    >>
    >> A czego Ci brakuje w topowej wersji Stingera?
    >
    > Na to pytanie nie odpowiem bo nie wiem. Dlatego chcę go sprawdzić -
    > jeśli się da. Mogę jedynie podejrzewać, co mi pasować nie będzie. Na
    > liście jest (porządek w/g priorytetów):
    >
    > - głośność
    > - prymitywne i/lub nieestetyczne wyposażenie wnętrza + brak ambient light
    > - mechanicznie słabe i awaryjne przeniesienie napędu (interesuje mnie
    > wyłącznie automat i 4x4)

    Nie bałbym się awaryjności w Kia - to jest najmniej awaryjna marka z
    jaką miałem styczność.
    Awaryjność MB od czasów beczki poleciała na łeb na szyję, w ciemno
    zakładam że lepszy nie jest.

    Oczywiście Kia będzie miała elementy, które zużyją się szybciej,
    zwłaszcza eksploatacyjne, a do reszty jest gwarancja.
    Wystarczająco długa, żeby się tym nie przejmować.

    > - brak distronic'a i/lub asystenta unikania kolizji

    Wyposażenie można sprawdzić na stronie.
    Nie wiem o jakim asystencie piszesz, ale skoro nawet w Hyuday Kona było
    to w opcji, to podejrzewam że w Stingerze będzie na pewno i to w
    standardzie.

    > - beznadziejne audio/video/nawigacja (nawet HK w głośnym aucie nie
    > stanowi jakości)
    > - obecność układu start/stop

    Tego już nie przeskoczysz w żadnym nowym wózku.

    > - relatywnie drastyczny spadek wartości auta wraz z wiekiem
    > (nieopłacalna sprzedaż)


    Stinger jest dużo droższy, więc tak dobrze nie będzie, ale biorąc pod
    uwagę Sportage spadek wartości jest bardzo, bardzo mały.
    Przez dwa lata wartość mojego spadła poniżej 10%.
    Od stanu nowego jakieś 30% przez 4 lata.

    Podejrzewam, że żaden MB nawet nie ma co marzyć o takich wynikach.




    > - ekstremalnie drogie części zamienne i długie czasy oczekiwania na ich
    > dostarczenie do serwisu

    Obstawiam, że w porównaniu do MB będą raczej ekstremalnie tanie.

    > - niewspółmierne zużycie paliwa / KM w relacji do aut wyższych marek,
    > Wyjaśnię, że zebrałem tu skromne ale przemawiające do wyobraźni
    > doświadczenia. Np. 180-konny Pasat palił więcej co 500-konny Merc. 130
    > konna Nubira paliła tyle co 270-konny Merc.

    Czyli na ile liczysz w przypadku 3 litrowej benzyny, o mocy prawie 40 koni?
    Bo jeśli mniej niż 15 to na pewno się zawiedziesz, niezależnie od tego
    jaką markę weźmiesz.
    Z MB na czele.



    > - brak elektrycznego ogrzewania (w tym kierownicy) gdy silnik jest zimy

    W std na pewno.

    > - bardzo mała pojemność bagażnika

    Zależy co to jest "bardzo mała", ale rodzinna limuzyna toto zdecydowanie
    nie jest.

    >
    >
    >>>> Ale to musisz z rok poczekać, o ile takie będą.
    >>>
    >>> Już są.
    >>
    >> Normalnie używane, czy zajeżdżone demówki?
    >
    > Pełno ich. Widziałem nawet takie, które miało fotelik dziecięcy więc nie
    > sądzę by służyło do ścigania w stylu demo. Wszystkie egzemplarze po roku
    > stają się 50% tańsze.

    I są na sprzedaż w tej cenie?
    Podejrzana sprawa, mało kto sprzedaje takie auta po roku.
    Głównie obstawiam demówki, albo rozbitki.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: