-
Data: 2018-12-28 23:37:10
Temat: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2018-12-22 o 19:21, Marek S pisze:
> Tu się z Tobą zupełnie nie zgodzę. Nie przypominam sobie abym w
> jakimkolwiek aucie nie wymieniał tłumików. W Mercu wydech jest wieczny.
> Przynajmniej w klasach E/S.
nie jest wieczny, w s124 E250D musiałem wymienić gdy miał 20 lat ;-)
> Rozrząd łańcuchowy również jest bezobsługowy
> - tak każdy serwis powie. Zdarzały się egzemplarze 1.5 mln km
> przejechanych. Większe diesle tej marki mają 40% zapas wytrzymałości -
> informacja od turbiniarzy i od tuningowców (więc niepewna ale cytuję)
> więc można mocno je podciągać.
może obecnie 40%, kiedyś dużo więcej..
W moim emerytowanym s124 jest silnik OM605, ma on oficjalnie 113KM
(83kW) przy 5000obr/min (tak, to nie pomyłka - diesel przy 5kRPM..).
Tak naprawdę jest to OM602 (66kW/90KM) w którym w 1993r. robiąc
facelifting zmieniono głowicę i rozrząd (zmiana z 2 na 4 zawory na
cylinder). W późniejszych wersjach OM605 z turbosprężarką i sterowaniem
elektronicznym miał 110kW/150KM (czyli 67% więcej niż pierwotna
wersja..). A Finowie (i nie tylko..) lubują się w jego dalszym podkręcaniu:
https://www.youtube.com/watch?v=ybB-jtyILCo (ponoć 300KM)
https://www.youtube.com/watch?v=BhRO19Uy3eo (jest tam widok na wykres
na hamowni - 277KM@4kRPM)
https://www.youtube.com/watch?v=Dr8NwOcTC24 (313KM)
skoro wytrzymuje takie podkręcanie, to dlaczego miał normalnie nie
wytrzymywać ponad miliona kilometrów?
BTW - ostatnio jechałem jakąś nową E-klasą, miała 5kkm na liczniku.
Prowadzi się kapitalnie, miejsca w środku dużo, cichuteńki w środku -
trzeba było depnąć nieco mocniej aby usłyszeć pomruk diesla, przy
190km/h w środku cichuteńko. Tylko ten wystrój wnętrza.. Masakra..
--
Pozdr.
Michał
Następne wpisy z tego wątku
- 28.12.18 23:50 Marek S
- 29.12.18 10:52 Cavallino
- 29.12.18 10:58 Cavallino
- 29.12.18 19:00 Marek S
- 29.12.18 21:08 Marek S
- 29.12.18 23:00 Marek S
- 30.12.18 10:58 Cavallino
- 30.12.18 11:08 Cavallino
- 30.12.18 20:11 Marek S
- 30.12.18 20:14 Marek S
- 30.12.18 21:45 s...@g...com
- 30.12.18 22:21 Michał Baszyński
- 30.12.18 23:21 Marek S
- 30.12.18 23:31 Marek S
- 31.12.18 18:02 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
Najnowsze wątki
- 2025-01-15 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2025-01-15 Warszawa => Programista .NET (C#/.NET) <=
- 2025-01-15 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-01-15 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2025-01-15 serce boli
- 2025-01-14 Seicento vs Szydło, comes back :)
- 2025-01-14 CFM (airflow) AMD Wraitha
- 2025-01-14 16. Raport Totaliztyczny: Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2025-01-13 15. Raport Totaliztyczny: Średniowiecze Po,Zniszczeniu AmigaOS i Plan9
- 2025-01-14 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-01-14 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2025-01-14 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2025-01-14 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-14 Kraków => Kierownik ds. Kluczowych Klientów (transport morski i lotn
- 2025-01-14 Błonie => IT System Administrator <=