-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
Date: Sun, 23 Dec 2018 21:21:21 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 231
Message-ID: <pvoqo5$9dv$1@node2.news.atman.pl>
References: <pumkd3$smh$1@node2.news.atman.pl> <puru0q$r2j$1@node2.news.atman.pl>
<0...@g...com>
<purvuj$sqh$1@node2.news.atman.pl>
<a...@g...com>
<puuht0$870$1@node2.news.atman.pl>
<1...@g...com>
<pv15ov$k5n$1@node2.news.atman.pl>
<1...@g...com>
<pv188u$mfs$1@node2.news.atman.pl>
<9...@g...com>
<pv3v9h$2ff$1@node1.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<pv5sr4$u97$1@node1.news.atman.pl>
<f...@g...com>
<pv9c0b$34j$1@node2.news.atman.pl>
<f...@g...com>
<pvbku0$7d7$1@node2.news.atman.pl>
<f...@g...com>
<pvlvbu$k3k$1@node2.news.atman.pl>
<c...@g...com>
NNTP-Posting-Host: 89-70-94-204.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1545596485 9663 89.70.94.204 (23 Dec 2018 20:21:25 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 23 Dec 2018 20:21:25 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.3.3
In-Reply-To: <c...@g...com>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2646836
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-12-23 o 03:35, s...@g...com pisze:
> Niezwyklym nie. Ale niezbyt popularne w warsztatach.
Dlatego pytam szerokiego grona licząc, że ktoś prowadził serwisowo takie
auto w swoim warsztacie.
> Poza tym tu masz
> ten syndrom, nie pamietam nazwy. Jak cie interesuje to wiecej
> widzisz. Jak zaczniesz grac na pianinie to wszystko ci bedzie pianino
> przypominac.
Fiksacja na jakimś punkcie. To masz na myśli?
Tu się z Tobą nie zgodzę. Przecież sam mi doradziłeś rozpoznanie Lexusa.
Jestem otwarty na sugestie. Ale z pewnością nie takie, że mam kupować
4-ro latka za grubo więcej niż 200k pln bo inaczej niczego dobrego nie
kupię. Dla mnie mit, że cena = jakość to tylko mit. Drogie auto może być
bardziej gówniane od tańszego. Nowsze od starszego modelu też.
> Patrze w alegro i statsy sa takie ze cls-ow to tam jest 64. Mustangow
> 65. Nie powiesz mi ze jak auto relatywnie rzadkie to mechanicy sie
> znaja.
Czyli całkiem sporo. W Gdyni jest firma naprawiająca wyłącznie
amerykańskie auta więc zapewne mają spore pojęcie o tematyce. Być może
tak też będzie z Mercami czy Lexusami. Wystarczy mi porada jednej firmy,
która zna się na danej marce.
> No, jak masz takiego co sie zna to spoko. Ale jak nie masz to
> lepiej mustanga czy cls-a do edka mechanika nie musiec oddawac.
CLS-a akurat naprawię bez kłopotu u "swojego" mechanika - cokolwiek by
się nie działo. Z nim już gadałem ale chciałbym w większej ilości miejsc
zasięgnąć opinii zanim się właduję.
>
> hyundai tez umie takie rzeczy.
> https://www.caranddriver.com/news/a25645830/hyundai-
elantra-million-miles/
Co niczego nie zmienia. Jeśli w jakimś aucie zadbano o trwałość to nie
umniejsza to innym markom, w których też tak jest.
>
> W takim razie po co sie pytasz? Dobre? Kupuj i jedzij :) Tyle ze jak
> zerknalem to 12 letnie auta kosztuja 50kpln i wiecej. Myslisz ze
> pojezdza kolejne 8-10lat i nadal beda tanie w utrzymaniu?
Ale ja chcę 4-ro latka, którym pojeżdżę ze 3.
A po co pytam? Bo nie chcę kupować modelu jakim jeżdżę i go znam i jego
trwałość bardzo wysoko oceniam. Przecież nie mogę zakładać, że skoro
E320 sprawował się super, to CLS550 też będzie. Nie nadążam z a Twoim
tokiem rozumowania.
> Zapytalem o podstawy. Jakies statystyki czy cos. Na slowo to nawet ty
> mi nie wierzysz :)
Eeee... ale ja wiem jak jeżdżę i wiem jaki wpływ ma to na skrzynię w
moim aucie bo była rozbierana. Po co mi statystyki? Skąd miałbym je
ponadto brać? Jeśli znasz takowe, to zapodaj link.
>>
>> Ponoć taksówkarz to mistrz ekonomii. Tymczasem w Gdyni jest firma
>> Merc-Taxi. Głupki Twoim zdaniem? Merce są popularne nie tylko w tej
>> sieci.
>
> W hameryce taryfy to prawie same priusy. I co teraz? :) Taka se
> logika. Czemu nie jezdza toyoty w tych taryfach?
Bo znajduje to uzasadnienie ekonomiczne jak w Mercach? Trafiłem?
> Zauwaz ze te auta z allegro to maja juz po 300kkm.
Chcesz zasugerować, że z mniejszym przebiegiem nie ma? No to proszę bardzo:
https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes-benz-cls-550-
zamiana-ID6Bu5nU.html?
4-ro latek 160 tys zł, 80 tys km.
> Czyli kolejna droga rzecz ktora musi byc dobrej jakosci i
> wytrzymala. I zaznaczam, moze byc tak ze mechanicznie wszystko bedzie
> ok, ale padac bedzie co innego. Albo blacharka (wpisz w youtube slowo
> zgnity i zobacz co podpowie :) ) albo eletronika moze narobic
> kosztow. To akurat nie zwiazane z moca ale jak chcesz mocne i nie
> drogie to bedzie stare. A wiek swoje robi.
Dlatego chcę niski wiek i nie za duży przebieg, co wielokrotnie
podkreślałem. A właśnie o awaryjność i blacharkę konkretnie pytam w
wątku otwierającym. Każdy model ma czułem punkty. W moim to np. padające
jak muchy kolektory dolotowe i zawór ogrzewania. Od ręki dostępne są
części bo schodzą. Pewnie inne auto też takie rzeczy będzie miało.
> Ale za to wydajesz dziwnie duzo na inne sprawy.
Możliwe.
> Statystyka Szefie,
> statystyka. Ale z drugiej strony nie jezdzisz bardzo mocnymi autami.
Nie wiem gdzie "bardzo" się zaczyna.
> Co zgadza sie z moim pogladem. Zazwyczaj jak widze fora aut mocnych
> to po dupie dostaje skrzynia, sprzeglo i lozyska.
Skoro piszesz że sprzęgło, to skrzynia ręczna. A skrzynia ręczna z
definicji jest nietrwała. Bez trudu w sieci znajdziesz pełno artykułów o
tym.
> Moze rozejrzyj sie za AWD, tam moc jest przekazywana na kola
> rownolegle przez wiecej elementow, naprezenia mniejsze, szansa na
> awarie mniejsza.
A niby jakie auto wybrałem? :-D Pisaliśmy o tym przecież. Merc
standardowo daje automat i 4matic do mocnych silników. Ręczna skrzynia
to kosztowny w eksploatacji unikat.
Obecnie to mój drugi samochód 4x4 i szczerze mówiąc tak dobrze się
sprawdza powyższy rodzaj napędu, że jak będzie mnie stać, to zawsze taki
właśnie będę wybierał.
> Ale automat sam z siebie jest bardziej skomplikowany i zawodny. U nas
> gdzie kroluja manuale nie ma warsztatow naprawy skrzyn. -Skrzynia sie
> psuje? No co ty! -aaaa, pilowana skrzynia padla. -Nooo.
A niby gdzie naprawiałem swój automat? Żadnego problemu a nawet
konkurencja istnieje. A co do awaryjności automatów vs ręcznych przy
mocnych silnikach, to tak jak sobie czytam na forach i ogólnych
artykułach, automaty są dużo trwalsze. Choćby dlatego, że nie ma kopnięć
sprzęgłem. Zmiana biegów jest błyskawiczna i zawsze łagodna,
niewyczuwalna. Mechanice dobrze robi stałe obciążenie w relacji do kopanego.
Przy samochodach o małych mocach - jest dokładnie odwrotnie. Tam
działają tylko przejechane kilometry.
> No wiec widzisz. Masz podobne podejrzenie co moje przeswiadczenie.
> Taki urok.
Klątwą natomiast jest wrzucanie każdego modelu do jednego worka. Nowe =
badziew koniec kropka. Dlatego tab bardzo trudno o wiarygodne opinie.
Nie chcę bazować na opinii 1 warsztatu z jakim zaprzyjaźniony jestem bo
tam tak nie postępują. Mówią o tym na co najczęściej chorują
poszczególne modele i to mi się podoba.
> Zauwaz, jeszcze 15-20 lat temu auta z moca na poziomie
> 400KM to byly super samochody (cos w okolicy ferrari f40). Dzis ty,
> ludek z Gdanska szukasz jezdzidla w tym zakresie mocy.
Zgadza się.
> Wrzuc w allegro/olx filtr na 350KM i bedziesz wiedzial od ilu ceny
> sie zmieniaja. Auta drogie nie tanieja. One czasem drozeja jak sa
> ciekawe i jest ich malo.
Wrzuciłem na OLX i mam pełno aut tańszych.
> Najtanszy mercedes w tym zakresie 150kpln Sa jakies tansze ale albo
> uszkodzone albo cena netto albo jakies takie malo wiarygodne. A ty
> chcesz auto dobre i pewne. Moze ponizej 200kpln cos znajdziesz ale
> wyboru wielkiego to tam nie ma.
Nie muszę mieć wielkiego wyboru. Wybór kilku sztuk mi wystarcza.
> Wiec w czym problem? Inicjalnie nie pisales ze chcesz automat.
> Nie
> napisales ze chcesz AWD a tu akurat imho akurat pasuje.
Jak to nie? Inicjalnie pytałem się o konkretny model. Tam praktycznie
zawsze jest automat + 4matic. Wykluczam jakieś modele skrojone pod
nietypowe widzimisię właściciela. One zazwyczaj są dużo droższe.
> Skoro chcesz
> full ekectronic to ok, pilowane nie bedzie, ale to nie zmienia faktu
> ze bedzie ciezkie i te konie beda te zelastwo musialy rozpedzac.
Tak, tu się zgadzam.
> Inicjalnie chciales cos co sprawnie przyspiesza. Zaproponowalem cos
> zwawego w segmencie ST/RS czy podobnym. Stwierdziles ze nie, bo
> chcesz bardziej komfortowe. Potem ze nie manual.
Wiesz, ja cały czas dziwiłem się, że jako alternatywę zapodajesz auta,
które rozpadną się po pierwszym depnięciu. Wyraźnie o modelu Merca
mówiłem, ew. o alternatywie do niego. Faktem jest, że hulajnoga też nią
może być ale nie zakładałem, że ktoś to serio może wyciągnąć :-D
> Tym bardziej sadze ze nic nie znajdziesz. Moze jakbys mial kase to
> bys se wybral cos fajnego, nowego, z dobrym serwisem.
Wolałbym. Zresztą jakbym miał kasę, to olałbym serwis - kupiłbym sobie
kolejne :-D Jednakże stąpam po gruncie rzeczywistości i w niej się muszę
obracać.
> Nie. W praktyce wychodzi na dokladnie to samo. Tylko masz auto ciagle
> i sie nudzisz. Ale wiesz co masz i se o to dbasz.
Skalkuluj to dokładnie. Mi różnice wyszły drastyczne. Przykładowy Merc.
Nówka 500k pln, po 4 latach 160k pln, po 8 100k pln. Załóżmy roczny
koszt napraw używanego na 5000 nie licząc ogumienia itp bo i w nowych to
się zużywa.
Koszt nowego -> 4 latek:
500k - 160k = 340k
wychodzi rocznie 85k
Koszt 4-latka -> 8-latka
160k - 100k + 4*5k = 80k
wychodzi rocznie 20k
Koszt nówki -> do śmierci auta (załóżmy 10lat)
500k + 6*5k = 530k
rocznie 53k
Nie wiem jak liczyłeś, ale coś nie tak policzyłeś.
> Nie fandzol ze 5 letnie auto jest trupem. Rynek temu przeczy. Jest
> masa aut calkiem sprawnych w wieku 2-3x wiekszym niz 5 lat. Tyle ze
> zakup tanszy ale zaczynaja sie koszty napraw.
Eeee... że zacytuję Twoje słowa wypowiedziane wcześniej w podobnym
kontekście: "taki urok".
> Podsumowujac: Mysle ze masz nierealne oczekiwania. Moze leksus czy
> mercedes cie zadowoli ale widze na to male szanse. Chcesz auto zrywne
> ale pchasz sie w ciezkie gabloty z automatami. Slabo to widze.
Hmmm... obecnie moja gablota waży 1800kg więc jest ciężka. Mimo to jest
zrywna: 6.9s.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 23.12.18 21:24 Marek S
- 23.12.18 21:35 Marek S
- 24.12.18 11:46 J.F.
- 24.12.18 11:59 J.F.
- 24.12.18 15:17 Cavallino
- 24.12.18 15:18 Cavallino
- 24.12.18 16:10 ddddddddddddd
- 25.12.18 15:11 Marek S
- 25.12.18 15:32 Marek S
- 25.12.18 15:38 Marek S
- 26.12.18 01:00 s...@g...com
- 26.12.18 01:14 kk
- 26.12.18 09:48 Cavallino
- 26.12.18 10:23 p...@g...com
- 26.12.18 10:59 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=