-
Data: 2018-12-24 16:10:49
Temat: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
Od: ddddddddddddd <d...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 10.12.2018 o 21:04, Marek S pisze:
> Witam,
>
> Rozważam zmianę auta za jakiś czas, ale już muszę zacząć zbierać
> informacje. Lubię ciche i mocne maszyny, które da się naprawić bez
> większego problemu. Na nówkę mnie stać. Myślę o 4roletnim Mercu CLS 550
> 4matic. Jest taka nagonka na Diesle, że trzeba kupić auto przyjazne dla
> środowiska :-D Nie chcę jednak wpakować się na minę. Poniżej moje
> wątpliwości, potwierdźcie lub rozwiejcie je.
>
> 1. Auto posiada dwie turbiny więc przypuszczam, że można spodziewać się
> finansowych efektów specjalnych. W swoim życiu już 3x turbinę
> zajechałem. Żadna nie dotrwała 200-250 tys. km więc muszę prawdopodobnie
> uwzględnić koszt naprawy.
>
ale przecież koszt regeneracji turbiny w stosunku do wartości tego auta
to nic (pewnie podobne pieniądze wydasz na zestaw tarcze + klocki)
jakby co, znam dobry warsztat we Wrocławiu (nie najtańszy, ale robiłem
tam 3 turbiny, z czego w dwóch powiększałem kompresor (czy jak to się
tam nazywa) i byłem zadowolony.
No i co do padania turbin - moje odczucie jest, że wytrzymują min.
400.000km, przy 300.000 robi się wtryskiwacze w dieslu i to w moim
odczuciu zawsze był większy problem, bo nie znam idealnej firmy od
wtrysków, a i zawsze nie pada jeden tylko wszystkie sześć ;)
> 2. Jeśli regeneracja powyższych - z praktyki wiem, że może się zdarzyć,
> że auto na regenerowanych już nie pojeździ bo ze sterownikiem nie będzie
> chciała tak współpracować jak nowa. Więc tu jest też jakieś ryzyko, choć
> może nie ogromne.
żeby wyeliminować ten problem, zleć przy regeneracji wymianę wirnika na
większy - wtedy na pewno nie będzie chciał współpracować z oryginalnym
programem, za to za dodatkowe ~1000PLN zrobisz remap, wyciągniesz więcej
kucyków i niutków i samochód znowu przestanie się nudzić przez kilka
miesięcy ;)
> 5. Jaka jest trwałość automatu? Wydaje się, że przy dużej mocy może z
> tym być kiepsko.
nie wiem, ale np. BMW do 535d dawało tylko automat i ktoś mi tłumaczył
to tym, że większe momenty wytrzymuje (chociaż zgaduję, że po prostu
sprzęgło musiałoby być zero-jedynkowe, a w rodzinnym kombi to nie wypada ;)
Następne wpisy z tego wątku
- 25.12.18 15:11 Marek S
- 25.12.18 15:32 Marek S
- 25.12.18 15:38 Marek S
- 26.12.18 01:00 s...@g...com
- 26.12.18 01:14 kk
- 26.12.18 09:48 Cavallino
- 26.12.18 10:23 p...@g...com
- 26.12.18 10:59 Budzik
- 26.12.18 15:15 ddddddddddddd
- 26.12.18 21:52 Marek S
- 26.12.18 22:06 Marek S
- 26.12.18 22:39 Cavallino
- 26.12.18 22:41 Cavallino
- 26.12.18 22:47 Cavallino
- 27.12.18 20:26 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=