eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZmiana auta - pytanie do mechanikówRe: Zmiana auta - pytanie do mechaników
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
    Date: Fri, 14 Dec 2018 22:02:17 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 31
    Message-ID: <pv15ov$k5n$1@node2.news.atman.pl>
    References: <pumkd3$smh$1@node2.news.atman.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <pupbu7$mla$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <pupfms$q6s$1@node1.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <X...@1...0.0.1>
    <9...@g...com>
    <puru0q$r2j$1@node2.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <purvuj$sqh$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <puuht0$870$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: 89-70-94-204.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1544821343 20663 89.70.94.204 (14 Dec 2018 21:02:23 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 14 Dec 2018 21:02:23 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.3.3
    In-Reply-To: <1...@g...com>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2645991
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-12-13 o 22:51, s...@g...com pisze:

    > Moze inaczej, zadaj pytanie czy jak to powietrze w tych przewodach nie bedzie
    zawirowane przynajmniej na pewnym odcinku to czy rownie sprawnie ten odcinek
    pokona...
    >

    Na logikę: sądzę, że tak bo droga od turbiny do silnika posiada
    przeróżne kształty nie korelujące ze swobodnym przepływem. Od turbiny
    idzie obszerna metalowa rura do intercoolera. Ten z kolei to duża
    prostopadłościenna puszka o szerokości 70cm, więc już tam szlag trafi
    wszelkie ukształtowanie strumienia powietrza. Potem powietrze wraca z
    powrotem w okolice turbiny (konkretnie głęboko pod nią - spód silnika)
    kolejnym przewodem i znów jest skierowane do przodu, do kolektorów
    ssących. W kolektorze ssącym następuje dopiero kształtowanie strumienia.
    Jest tam 2x po 3 klapki (mam 2 kolektory w silniku) wyglądających jak
    5zł na ośce. Siłownik elektryczny obraca nimi kształtując przepływ.

    Powiem tak: nigdy nie jeździłbym ze zdemontowaną turbiną ale jeździłem z
    "odłączoną" więc wiem jak jest. Jeździłem też z zatartą zwrotnicą w
    pozycji półotwartej. Różnica jest gigantyczna. A co zawirowanie
    powietrza daje? A no daje równomierne przyspieszanie. Pamiętasz jak
    pisałem, że u mnie jest tak, że przyspieszenie 120->140 odczuwalnie było
    mniejsze niż 140-160 pomimo, że przy 120 obroty mam już na poziomie
    skutecznego wpływu turbiny? Po tym wątku poszedłem na kontrolę silnika i
    okazało się, że na sterowaniu klap wytarła się plastikowa prowadnica.
    Ponoć co 2 lata trzeba ją (k...wa) zmieniać. Po wymianie przyspieszenie
    jest równomierne - ot cała różnica. Stosunkowo niewielka mimo ogromnych
    luzów.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: