-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
Date: Fri, 14 Dec 2018 22:02:17 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 31
Message-ID: <pv15ov$k5n$1@node2.news.atman.pl>
References: <pumkd3$smh$1@node2.news.atman.pl>
<o...@l...harvard.local>
<pupbu7$mla$1@node1.news.atman.pl>
<0...@g...com>
<pupfms$q6s$1@node1.news.atman.pl>
<d...@g...com>
<X...@1...0.0.1>
<9...@g...com>
<puru0q$r2j$1@node2.news.atman.pl>
<0...@g...com>
<purvuj$sqh$1@node2.news.atman.pl>
<a...@g...com>
<puuht0$870$1@node2.news.atman.pl>
<1...@g...com>
NNTP-Posting-Host: 89-70-94-204.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1544821343 20663 89.70.94.204 (14 Dec 2018 21:02:23 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 14 Dec 2018 21:02:23 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.3.3
In-Reply-To: <1...@g...com>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2645991
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-12-13 o 22:51, s...@g...com pisze:
> Moze inaczej, zadaj pytanie czy jak to powietrze w tych przewodach nie bedzie
zawirowane przynajmniej na pewnym odcinku to czy rownie sprawnie ten odcinek
pokona...
>
Na logikę: sądzę, że tak bo droga od turbiny do silnika posiada
przeróżne kształty nie korelujące ze swobodnym przepływem. Od turbiny
idzie obszerna metalowa rura do intercoolera. Ten z kolei to duża
prostopadłościenna puszka o szerokości 70cm, więc już tam szlag trafi
wszelkie ukształtowanie strumienia powietrza. Potem powietrze wraca z
powrotem w okolice turbiny (konkretnie głęboko pod nią - spód silnika)
kolejnym przewodem i znów jest skierowane do przodu, do kolektorów
ssących. W kolektorze ssącym następuje dopiero kształtowanie strumienia.
Jest tam 2x po 3 klapki (mam 2 kolektory w silniku) wyglądających jak
5zł na ośce. Siłownik elektryczny obraca nimi kształtując przepływ.
Powiem tak: nigdy nie jeździłbym ze zdemontowaną turbiną ale jeździłem z
"odłączoną" więc wiem jak jest. Jeździłem też z zatartą zwrotnicą w
pozycji półotwartej. Różnica jest gigantyczna. A co zawirowanie
powietrza daje? A no daje równomierne przyspieszanie. Pamiętasz jak
pisałem, że u mnie jest tak, że przyspieszenie 120->140 odczuwalnie było
mniejsze niż 140-160 pomimo, że przy 120 obroty mam już na poziomie
skutecznego wpływu turbiny? Po tym wątku poszedłem na kontrolę silnika i
okazało się, że na sterowaniu klap wytarła się plastikowa prowadnica.
Ponoć co 2 lata trzeba ją (k...wa) zmieniać. Po wymianie przyspieszenie
jest równomierne - ot cała różnica. Stosunkowo niewielka mimo ogromnych
luzów.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 14.12.18 22:13 s...@g...com
- 14.12.18 22:44 Marek S
- 14.12.18 23:35 s...@g...com
- 15.12.18 23:30 Marek S
- 16.12.18 08:56 Budzik
- 16.12.18 15:00 Kris
- 16.12.18 16:52 Marek S
- 16.12.18 17:00 Marek S
- 16.12.18 17:44 Budzik
- 16.12.18 17:44 Budzik
- 16.12.18 19:14 Kris
- 16.12.18 21:50 P.B.
- 16.12.18 22:15 s...@g...com
- 16.12.18 23:05 JDX
- 18.12.18 00:04 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-03-02 Tusk idzie na rekord deportacji po 1989 [Będzie popyt na prawników]
- 2025-03-01 Obywatel telefonuje 112 lub 986
- 2025-03-01 detektyw (?) Rutkowski działał jako prasa
- 2025-03-01 "Policjant został ujęty obywatelsko..."
- 2025-03-01 zatrzymanie zbyszka maja
- 2025-03-01 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-03-01 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-03-01 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-01 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-01 Kraków => Technical Team Leader (Clojure, Java) <=
- 2025-03-01 Zrobił TV OLED z TV LCD
- 2025-03-01 Gdynia => Sales Executive / KAM <=
- 2025-03-01 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-03-01 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-01 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=