-
X-Received: by 2002:a81:27cd:: with SMTP id n196mr368130ywn.2.1544648365663; Wed, 12
Dec 2018 12:59:25 -0800 (PST)
X-Received: by 2002:a81:27cd:: with SMTP id n196mr368130ywn.2.1544648365663; Wed, 12
Dec 2018 12:59:25 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!weretis.net!feeder6.news.weretis.net!feeder.usenetexpress.com!feeder-in1.
iad1.usenetexpress.com!border1.nntp.dca1.giganews.com!border2.nntp.dca1.giganew
s.com!nntp.giganews.com!v55no2490441qtk.0!news-out.google.com!h3ni1038qtk.1!nnt
p.google.com!v55no2490438qtk.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegrou
ps.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Wed, 12 Dec 2018 12:59:25 -0800 (PST)
In-Reply-To: <purrgo$omd$1@node2.news.atman.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=199.202.9.250;
posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
NNTP-Posting-Host: 199.202.9.250
References: <pumkd3$smh$1@node2.news.atman.pl>
<o...@l...harvard.local>
<pupbu7$mla$1@node1.news.atman.pl>
<0...@g...com>
<pupfms$q6s$1@node1.news.atman.pl>
<d...@g...com>
<purrgo$omd$1@node2.news.atman.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <d...@g...com>
Subject: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
From: s...@g...com
Injection-Date: Wed, 12 Dec 2018 20:59:25 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Lines: 114
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2645873
[ ukryj nagłówki ]W dniu środa, 12 grudnia 2018 14:36:42 UTC-6 użytkownik Marek S napisał:
> W dniu 2018-12-12 o 15:17, s...@g...com pisze:
>
> > Nie dajac jej ostygnac przed zgaszeniem silnika. Ty myslisz ze nie
> > robiles tak a w praktyce moze jednak robiles? Gdybam.
>
> Cytuję sam siebie:
> "4. Po ostrzejszej jeździe zawsze daję ochłonąć turbinie (ok 3 minuty)
> zanim wyłączę silnik."
>
Alez ja to czytalem i przyjalem do wiadomosci.
Ale moze jednak nie zawsze.
W tym zakresie gdybam.
Ja tez moge sie zarzekac ze zawsze gasze swiatlo ale jednak czasem nie :)
> > No to albo wada fabryczna albo jednak cos robisz nie tak.
>
> Lecz nikt tego nie wskaże co hipotetycznie mogło być nie tak zważywszy
> na 4 w/w punkty, które bezwzględnie przestrzegałem zawsze.
>
No, skoro jestes pewny to albo ci sie trafily felerne egzemplarze i jestes wyjatkiem
statystycznym (co mozliwe ale rzadkie) albo jednak nie robisz tak jak piszesz albo
robisz cos o czym nikomu nie przychodzi do glowy a co turbinie szkodzi.
Trudno wygdybac.
To tak jak z ta babcia co miala zalany telewizor. Zarzekala sie ze wody nie wlewala.
Ale jak jej telewizor naprawili to spowrotem postawila na nim kwiatek na peknietej
podstawce i podlala...
> > Porada dobra ale jej nie rozumiesz. Wiesz, ja bym forda ecoboost nie
> > kupil. Nie dzis. Moze za 3 lata. Jak sie dowiem ze te silniki robia
> > przebiegi i po tych 5-8 latach nie padaja.
>
> Sęk w tym, że ja chcę auto, które może nie istnieć na rynku tyle.
>
No to masz problema :)
> > To nowe auto ci naprawili na gwarancji?
>
> Prawie nowe, nie nowe - kupowane w czasach po PRLowskich, gdy na drogach
> raczej nie spotykało się benzyn z turbo. Zero szans na gwarancyjne naprawy.
>
No to widzisz, jak wyzej napisalem, kiedys turbo bylo kaprysne. Teraz juz nie.
BTW. Okropnie nie lubie takiej usenetowej pisaniny uskutecznianej jak tani striptiz.
Piszemy se zakladajac ze dane sa nam znane w pelni a tu co chwila sie cos nowego zza
falbanek pokazuje.
> > Da sie. Tu nie chodzi o pojedyncze poruszanie silownikiem. Tu chodzi
> > o to aby z turbo korzystac. Czeste wypadki zapieczenia sie turbin
> > byly z powodu tego ze ktos jezdzil dlugo po kapeluszowemu, turbina
> > byla zimna, i te kierownice sie zaklejaly sadza i tlustym nalotem z
> > oleju. Potem ktos wsiadl i je rozgrzal a nalot stwardnial. Calosc sie
> > przestala ruszac.
>
> Jeszcze raz: wiesz jak jeżdżę - pisaliśmy o tym :-)
>
I mozesz sie zarzec ze zawsze tak jezdzisz? Ze nie bylo odcinka 2-3kkm (z czapy
rozmiar) kiedy auto bylo uzywane ciagle ponizej 1500rpm?
I nikomu nie pozyczales auta kto tak nie jezdzi i ci turbine dobil? I tak dalej...
Widze ze dyskusja do niczego nie doprowadzi. Na moje to albo cos robisz zle albo
jestes przypadkiem statystycznym albo po prostu kupowales problematyczne auta i tak
wyszlo.
> > Moja nie padla przy 400kkm. Ale to byl dizel od forda. Kumplowi przy
> > 300kkm tez nie padla. Tez ford ale starszy. Ogolnie jakbys tu zapytal
> > to ludzi ktorym turbina padla bedzie malo. I statystyka nie wyjdzie
> > ze turbina starcza na 80 czy 200kkm.
>
> Z drugiej zaś strony, turbiniarze to już niemalże przemysł. Ponoć w/g
> statystyk w PL wymienia/naprawia się 20.000 turbin rocznie. Dane chyba z
> 2016r. Czy wszyscy to kapelusznicy i przepalone oleje?
>
>
20tysiecy na te 22mln zarejestrowanych i minimum 3-5mln aut w ruchu?
to jakies 250 lat sredniego zycia turbiny.
Zakladajac ze tylko 10% aut osobowych ma turbine to nadal 25 lat zycia.
No kamon!
Te 20tysiecy to i tak malo biorac pod uwage to ze mamy auta szrociane, stare i
katowane.
Porownaj to do wymian klockow hamulcowych albo napraw skrzyn biegow. To se mozemy
szacowac.
Jak juz pisalem, albo robisz cos strasznie zlego i nawet nie wiazesz tego z turbina
albo masz pecha (zdarza sie) albo wybrales do uzycia auta po prostu felerne. I
korzystales z nich poprawnie ale byly po prostu awaryjne.
Jedno co mi przychodzi do glowy to to ze jak jezdzisz non stop 160-180km/h to turbina
zdechnie szybciej. Nie wiem czy az tak szybko jak u ciebie ale szybciej na pewno.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.12.18 22:05 p...@g...com
- 12.12.18 22:19 Marek S
- 12.12.18 22:29 s...@g...com
- 12.12.18 22:33 Marek S
- 12.12.18 22:52 Marek S
- 12.12.18 22:58 Marek S
- 12.12.18 22:59 Budzik
- 12.12.18 23:12 Marek S
- 12.12.18 23:25 s...@g...com
- 13.12.18 06:57 Tomasz Gorbaczuk
- 13.12.18 21:52 Marek S
- 13.12.18 22:10 Marek S
- 13.12.18 22:49 s...@g...com
- 13.12.18 22:51 s...@g...com
- 14.12.18 22:02 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
Najnowsze wątki
- 2025-03-03 a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- 2025-03-03 nie naprawiam więcej telewizorów
- 2025-03-03 Białystok => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-03 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-03 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2025-03-03 Gdy ministrowie sa golodupcami
- 2025-03-03 Pruszków => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-03-03 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-03-03 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-03 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-03 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-03 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-03 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-03-03 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=