  • Data: 2009-01-03 01:27:23
    Temat: Re: Zmiana ISO - jak działa?
    Od: Radio Erewan <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 3 Jan 2009 01:37:24 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > O ile pamiętam, to wychodziły takie cuda na korpusach Canona, wybacz, nie
    > będę z pamięci podawał na których, jak sprawdzę dane, to dopiszę.

    Nie musisz z pamięci, możesz pomóc sobie googlem. Możesz nawet zerknąć do
    notatek, nie będę się czepiać. Powiedz tylko, kto symuluje zmianę ISO
    zmieniając czas ekspozycji względem wybranej przez użytkownika?
    Czekam na to kuzorium z niecierpliwością.

    > W sumie, to jak dla mnie nic dziwnego - migawki szczelinowe w zasadzie nie
    > dają niczego dodatkowego dla czasów krótszych niż przelot szczeliny przez
    > cały kadr - i tak zniekształcą obraz szybko poruszającego się obiektu (w
    > przeciwieństwie do nich migawka centralna tego nie zrobi). Zatem po jaką
    > cholerę zmniejszać czas ekspozycji matrycy i potem wzmacniać to, co się
    > zarejestrowało razem z szumem, skoro można wydłużyć czas ekspozycji?

    Hmmm, ale migawka hybrydowa nie ma za wiele wspólnego z udawaniem czułości.
    Z Markiem Lewandowskim dowodziliśmy kiedyś, z pomocą monitora, że d70 ma
    migawkę elektroniczną. Jak by co, chyba służę nawet linkiem do mojego
    archiwum.
    http://www.fotosite.pl/cdrom/index.php?title=Migawka
    _elektroniczna_vs_mechaniczna
    (wybacz kulawość skryptu, nie chce mi się go naprawiać).
    Jak chcesz, mogę zrobić tym d70 test, czy w miarę skracania czasu, pasek na
    monitorze jest coraz węższy (zapewne tak właśnie będzie).

    Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fototv.pl