  • 191. Data: 2011-09-28 13:40:35
    Temat: Re: Złomowisko europy?
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 28/09/2011 11:54, Jarek Andrzejewski wrote:

    > co jest głupotą? Zapinanie pasów, założenie kasku i instalacja
    > barierki na balkonie?
    > A skąd pewność, że ten, kto nie skorzysta z tych dobrodziejstw będzie
    > wymagał kosztowniejszego (albo jakiegokolwiek) leczenia niż ten, kto
    > skorzysta?

    Z wyników wieloletnich badań i statystyk prowadzonych przez dziesiątki
    niezależnych organizacji na całym świecie?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 192. Data: 2011-09-28 13:40:58
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 28 Sep 2011 13:23:50 +0200, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl> wrote:

    >Czyli uparcie marnujesz swój głos w wyborach...

    niestety, chyba będziesz musiał żyć ze świadomością tego strasznego
    marnotrawstwa :-)
    No, chyba, że np. PO wpadnie na pomysł, że nie tylko wie lepiej czy
    sześciolatek powinien iść do szkoły, ale i to, jak niżej podpisany
    powinien głosować i nie zawaha się użyć aparatu państwa by to wymusić
    :-)
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 193. Data: 2011-09-28 13:41:11
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 28/09/2011 12:06, Jarek Andrzejewski wrote:

    > ale dlaczego sądzisz, że ktoś dobrowolnie nie skorzystałby z tych
    > urządzeń?

    > a Ty zrób to samo przy prędkości, powiedzmy, 40 km/h.
    > I skąd czerpiesz pewność, że ten bez kasku nie będzie jechał wolniej i
    > w ogóle do wypadku nie dojdzie?

    A skąd pewność, że nie żyjemy tylko w holograficznej projekcji
    dwuwymiarowego wrzechświata? Albo w matrixie? Albo w symulacji komputerowej?

    Skąd pewność, że 2+2=4?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 194. Data: 2011-09-28 13:45:12
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > spora ilość transportu PKS została zlikwidowana. Czy komuś tego
    > brakuje?
    > O ile wiem, to nikt nie narzeka, że może co kilkanaście minut jeździć
    > za kilka zł np. z Łodzi do Poddębic.

    PKS, PKP i okazało się, że ludzie by się dostać do pracy itd. musieli
    kupić samochody (jak najtańsze) ponieważ prywatni przedsiębiorcy
    uruchomili przewozy tylko tam, gdzie im się to opłacało.

    > i czego to ma dowieść lub jaki pogląd uzasadnić, bo nie złapałem?

    To było stwierdzenie faktu. Ludzie kupują samochody nie tylko z potrzeby
    mobilności czy z przyczyn ekonomicznych.

  • 195. Data: 2011-09-28 13:45:40
    Od: z <z...@g...pl>

    kamil pisze:
    > I ostawianie na kulawego konia biegnącego na końcu stawki ma być tym
    > świetnym rozwiązaniem? Aha.

    Ty rozumiesz co to są wybory?
    To nie jest obstawianie numerów w totka czy konia na gonitwie.
    To jest wyrażenie swojego zdania, poparcie kandydata najbardziej mi
    zbliżonego ideowo a nie wybieranie mniejszego zła.
    Telewizyjne pranie mózgów działa!!!

  • 196. Data: 2011-09-28 13:47:52
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 28/09/2011 12:09, Przemysław Czaja wrote:

    > Użytkownik "kamil"

    > Zwykła żarówa to koszt ok 1,5zł energooszczędna jest ok 20 razy droższa.
    > Jesli jest ok 20 razy droższa, to widocznie do jej wyprodukowania zużyto
    > 20 razy więcej energii - jeśli w każdym z miliona domów jest z 10

    Ciekawa teoria. W takim razie skoro jogurt Danona kosztuje 3zł w
    Biedronce i 6zł w delikatesach, to ten z delikatesów został
    wyprodukowany przy nakładzie dwukrotnie większej energii.

    > żarówek a koszt wyprodukowania 10 milionów świetlówek pochłania 20 razy
    > więcej energii to jaki bilans otrzymujemy?

    Rozumiem, że masz potwierdzenie tych danych?

    > ps. ale wiesz, że świetlówka podczas rozruchu pobiera więcej pradu niż
    > zwykła żarówa i w pomieszczeniach gdzie wchodzisz na krótki okres czasu
    > (u mnie np. toaleta) zuzywasz więcej energii niż przy tradycyjnej żarówie?

    Masz oczywiście wyniki pomiarów?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 197. Data: 2011-09-28 13:49:27
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 28/09/2011 12:30, Jarek Andrzejewski wrote:

    > A czy Ty chcesz powiedzieć, że po wprowadzeniu tych nakazów liczba
    > wypadków i ofiar spadła gwałtownie?

    http://www.pacts.org.uk/docs/pdf-bank/seatbeltfactsh
    eet.pdf

    Seat belts are a proven way of reducing the severity of injuries. The
    government has estimated that since seat
    belt wearing was made compulsory in 1983 it has reduced casualties by at
    least 370 deaths and 7000 serious
    injuries per year for front seat belts and 70 deaths and 1000 serious
    injuries for rear seat belts (DETR 1997).

    > A to, że każdy dostosowuje prędkość i sposób jazdy do zaakceptowanego
    > przez siebie poziomu ryzyka jest faktem. Jeśli wie, że jedzie
    > bezpieczniejszym samochodem, to będzie skłonny jechać nieco szybciej.
    > Być może nie będzie nawet zdawał sobie z tego sprawy.

    Samochody mamy coraz bezpieczniejsze, więc według twojej teorii liczba
    zgonów i obrażeń w wypadkach powinna z roku na rok rosnąć, a nie spadać.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 198. Data: 2011-09-28 13:51:43
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 28/09/2011 12:01, Jarek Andrzejewski wrote:

    > nie.
    > Ale nie odpowiedziałeś: czy kwalifkacje historyka czy entomologa (albo
    > robotnika-elektryka) uważasz za wystarczające?

    Nie uważam, dlatego kraj wygląda tak, a nie inaczej.

    Robotnika w to nie mieszaj, bo ktoś od niego sporo mądrzejszy zasadził
    kopa w dupę, aż przez płot przeleciał.

    > A i skoro wierzę, że konkretną pracę polegającą na zmniejszeniu
    > aparatu państwowego (oczywiście wraz z częścią podatków i zadaniami,
    > które teraz wykonuje, a które wolałbym wykonywać sam) dobrze wykonają
    > kandydaci - podobnie jak ja - przekonani, że wolny rynek jest lepszy,
    > to na nich zagłosuję.
    > I tyle.

    A potrafisz wyjaśnić, dlaczego akurat ci konkretni kanddaci mieli by dla
    odmiany dotrzymać obietnic przedwyborczych? Szczególnie, że większość z
    nich woła "Zmniejszymy aparat państwowy!", a zapytani "jak?" odpowiadają
    "coś się wymysli jak już wygramy".

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 199. Data: 2011-09-28 13:51:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Sep 2011, Jarek Andrzejewski wrote:

    > A co do surowców: skąd masz pewność, że do wyprodukowania świetlówki
    > potrzeba ich mniej niż do wyprodukowania żarówki?

    A to jest dość istotne pytanie, starannie omijane w propagandzie.
    Wliczyć trzeba energię potrzebną na wyprodukowanie.
    BTW: owszem, używam "energooszczędnych" żeby nie było.
    W domu, zastąpienie 100W przez 60W daje jaki taki efekt ;)
    Ale pomysł przymuszania do zastąpienia na strychu, w piwnicy
    i w garażu uważam za *wyjątkowo* głupi.

    pzdr, Gotfryd

  • 200. Data: 2011-09-28 13:52:26
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 28/09/2011 11:55, Jarek Andrzejewski wrote:

    > Właśnie tu tkwi różnica: ja wiem, że zasady wolnego rynku działają
    > znacznie lepiej (dla ludzi) niż socjalizm, a Ty (jeszcze?) nie.

    Powiedz to Norwegom, uśmieją się z obsranych chodników i zaśmieconego
    bałtyku równie głośno, co ja. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil