  • 691. Data: 2011-09-30 14:18:36
    Temat: Re: Złomowisko europy?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:6fcb87193lj5cam0t3gd5tup1mor4l41e6@4ax.com...

    > więc niech podniosą stawki OC i zarobią tyle, ile zechcą.

    No właśnie to nie jest takie proste, bo są na wolnym rynku.
    Jak mały podniesie stawki do poziomu dużego (i pewnego zarazem), to efekt
    zanotuje odwrotny do zamierzonego.
    Pies z kulawą nogą nie kupi u niego ubezpieczenia, składek zbierze mniej niż
    teraz, polis sprzeda jeszcze mniej, ryzyko zamiast spaść wzrośnie, a więc
    koszty jednostkowe wzrosną jeszcze bardziej.

  • 692. Data: 2011-09-30 14:27:21
    Temat: Re: Z?omowisko europy?
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > Jest za pozostawienie otwartej studzienki.

    Za pozostawienie pewnie jest. I powinien być. Za chec wpadania do studzienki
    bo o to tu chodzi (patrz cytaty) - nie ma. Można wpadać.
    Mało tego - można sobie otworzyć studzienkę i wskoczyć - na nogi, na głowe,
    sposob dowolny. I na to paragrafu nie ma. Mozna tez skoczyc z 10 pietra.
    Tego tez nikt nie zabania.

    > Nie bardzo.

    Okazuje sie ze bardzo.

    > I za to płacisz. Naprawdę sporo.

    No i? Mam ochote to jaram i chleje, w majestacie prawa. Wolno mi. Moja wola.
    Ale NIE MOGE przywiazac cie do krzesla i wbrew twojej woli wlac w ciebie
    wiadra wódy i kazac ci jarac kartonu fajek. Bo to juz nie jest MOJA wolna
    wola tylko naruszenie Twojej wolnej woli.

    > Nikt nie wpadł jeszcze na pobieranie dodatkowej opłaty za jazdę
    > bez pasów. W sumie to jest jakaś myśl.

    Wpadł. I ubral w taryfikator.

  • 693. Data: 2011-09-30 14:36:30
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 30 Sep 2011 14:18:36 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >No właśnie to nie jest takie proste, bo są na wolnym rynku.

    tak, całkowicie się zgadzam z tezą, że wolny rynek to dobra rzecz dla
    konsumentów :-)

  • 694. Data: 2011-09-30 14:44:11
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-09-30 14:27, CeSaR pisze:

    > Za pozostawienie pewnie jest. I powinien być. Za chec wpadania do studzienki
    > bo o to tu chodzi (patrz cytaty) - nie ma.

    Obawiam się, ze manipulujesz:
    <cite>
    A gdybyś tak wpadł do ulicznej studzienki kanalizacyjnej, bo przepisy
    nie uwzględniają głupich zabezpieczeń (powinieneś patrzeć pod nogi)? Może
    są tacy, którzy chcą wpadać do studzienek - dlaczego rząd im tego
    zabrania??
    </cite>

    Nie chodziło o celowe wpadanie do studzienek (nie jak można wpaść
    celowo) tylko o zabezpieczenie przed przypadkowym wpadnięciem.

> [...]
    > sposob dowolny. I na to paragrafu nie ma. Mozna tez skoczyc z 10 pietra.

    Nie, wpadać nie można - wpadnięcie skutkuje odpowiedzialnością
    zarządcy studzienki. Co innego wskoczenie celowe i tego nikt
    wprost nie zabrania.

    > Okazuje sie ze bardzo.

    Wręcz przeciwnie - Ty sprowadzasz sprawę do absurdu i nic z tego nie
    wynika.

    > No i? Mam ochote to jaram i chleje, w majestacie prawa.

    Wszystkiego dobrego.

    > Wolno mi. Moja wola.

    No wolno, ale po tym też prowadzić nie możesz.

    > Ale NIE MOGE przywiazac cie do krzesla i wbrew twojej woli wlac w ciebie
    > wiadra wódy i kazac ci jarac kartonu fajek. Bo to juz nie jest MOJA wolna
    > wola tylko naruszenie Twojej wolnej woli.

    Kurcze, to dlaczego mi nie wolno sobie luzem psychotrów kupić?

    > Wpadł. I ubral w taryfikator.

    Nie chodziło o grzywny za brak ich używania, tylko prawną możliwość
    jazdy bez nich, opłacaną w jakiś sposób wcześniej.

  • 695. Data: 2011-09-30 14:47:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > tak, całkowicie się zgadzam z tezą, że wolny rynek to dobra rzecz dla
    > konsumentów :-)

    A to jest pod dyskusją?
    Przecież obowiązkowość OC nijak wolnego rynku nie ogranicza.

  • 696. Data: 2011-09-30 15:04:37
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > Pytanie do czego to ma służyć, ja z kolei nie trawię górnego światła chyba
    > jeszcze bardziej, niż Kondrat na obiedzie u matki. Do czytania czy pracy
    > przy biurku nie będę zapalać 2x 400W jak niektórzy tu proponowali. ;)

    I spoko, i jest OK.
    Tyle, ze jak ktos chce te 2x400W do obiadu czy chocby w WC to niech ma.
    A teraz juz oficjalnie 2x100 nie za bardzo moze.

  • 697. Data: 2011-09-30 15:25:35
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > Obawiam się, ze manipulujesz:

    nie manipuluje :-)

> [...]
    > nie uwzględniają głupich zabezpieczeń (powinieneś patrzeć pod nogi)? Może
    > są tacy, którzy chcą wpadać do studzienek - dlaczego rząd im tego

    Przepis _ma_ uwzglednic to, ze studnia _ma_ miec zabezpieczenie a samochod
    ma miec pas.
    JA zadecyduje, czy te zabezpieczenia wykorzystam czy nie czyli czy otworze
    studnie i do niej wskocze albo czy wsiadajac do samochodu zapne pas czy nie.
    Jesli wpadne do studni bo KTOS zapomnial jej zamknac, bylo ciemno - nie
    zauwazylem - to on odpowiada bo stalo MI sie cos na co JA nie mialem
    ochoty - stalo sie coś wbrew mojej woli.
    Jesli pojde w plener w samochodzie, ktory pasy ma ale JA z wlasnej woli ich
    nie zapialem to lecze sie na MOJ koszt. Stalo sie cos, czego sie powinienem
    spodziewac, mialem srodki aby tego uniknac a jednak tego nie zrobilem.
    Dokonalem wyboru.
    W cytacie jest napisane, ze "rząd im tego (wpadania do studzienek)
    zabrania" Rzad poki co nie zabrania wpadania do studzienek. Za to zabrania
    jazdy bez pasow co jest naturalna niekonsekwencja.

    > Nie chodziło o celowe wpadanie do studzienek (nie jak można wpaść
    > celowo) tylko o zabezpieczenie przed przypadkowym wpadnięciem.

    No nie. Z tego cytatu wynika wlasnie cos innego.

    > Wręcz przeciwnie - Ty sprowadzasz sprawę do absurdu i nic z tego nie
    > wynika.

    Skoro tak uwazasz - Twoje zdanie.

    > Wszystkiego dobrego.

    Dokładnie

    > No wolno, ale po tym też prowadzić nie możesz.

    Nie moge. Bo powoduje czyjes zagrozenie. Gdzies napisalem inaczej? To
    dokladnie to samo, co gdybym otwieral studnie na ulicy - powoduje czyjes
    zagrozenie. Tego nie moge robic. Za to powinna byc sankcja.

    > Kurcze, to dlaczego mi nie wolno sobie luzem psychotrów kupić?

    Nie wiem. Jesli o mnie chodzi to powinienes miec mozliwosc kupienia sobie
    calego wiadra psychotropow i smacznego zycze.
    Twoj wybor, twoja wola, mnie nic do tego. Ale jak bedziesz chcial mnie tymi
    psychotropami nafaszerowac - tego nie mozesz zrobic.
    Tak jak ja nie moge w ciebie gorzaly wlewac.

    ??????

  • 698. Data: 2011-09-30 16:56:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Sep 2011, CeSaR wrote:

    > sposob dowolny. I na to paragrafu nie ma. Mozna tez skoczyc z 10 pietra.
    > Tego tez nikt nie zabania.

    W kwestii formalnej: jest sobie kraj w Europie, należący do UE wcześniej
    niż Polska, podobny ludnościowo, w którym do relatywnie niedawna
    owo stwierdzenie było nieprawdziwe.
    Tak, więzienie za próbę samobójczą. W Hiszpanii.

    pzdr, Gotfryd

  • 699. Data: 2011-09-30 19:05:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 30 Sep 2011 16:56:06 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > owo stwierdzenie było nieprawdziwe.
    > Tak, więzienie za próbę samobójczą. W Hiszpanii.

    A u nas kary moze i nie ma (glowy nie dam), ale i tak zamkna na oddziale
    zamknietym :-)

    J.

  • 700. Data: 2011-09-30 19:37:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 30 Sep 2011 13:22:49 +0200, Cavallino napisał(a):
> [...]
    > polisy, głównie AC
    > -właśnie przez większy portfel mogą zmniejszyć straty na OC

    Jesli jest niedochodowe to im wiekszy portfel tym wieksze straty :-)

    Jedyny zysk ze byc moze da sie za rok zaoszczedzic na agentach.

    J.