  • 201. Data: 2011-09-28 13:53:18
    Temat: Re: Złomowisko europy?
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 28/09/2011 12:45, z wrote:

    > Ty rozumiesz co to są wybory?
    > To nie jest obstawianie numerów w totka czy konia na gonitwie.
    > To jest wyrażenie swojego zdania, poparcie kandydata najbardziej mi
    > zbliżonego ideowo a nie wybieranie mniejszego zła.
    > Telewizyjne pranie mózgów działa!!!

    Telewizji już tak z 7 czy 8 lat nie oglądam, więc na kogo z nas dwojga
    konkretnie to działa?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 202. Data: 2011-09-28 13:55:13
    Od: "mm" <m...@x...pl>

    > kiedy? :-)

    Pomiędzy 1924 (detronoizacja króla i proklamowanie republiki)
    a 1935 (przywrócenie monarchii) .

  • 203. Data: 2011-09-28 13:55:24
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "kamil"

    > Ciekawa teoria. W takim razie skoro jogurt Danona kosztuje 3zł w
    > Biedronce i 6zł w delikatesach, to ten z delikatesów został
    > wyprodukowany przy nakładzie dwukrotnie większej energii.

    Teoria?! Sam napisałeś, że ten sam jogurt kosztuje 2 razy tyle, więc
    delikatesy robią cię w...? A skoro żarówka energo kosztuje prawie 30 zł
    (takie kupiłem) a zwykła 1,50zł to kto mnie robi w... po 20 krotnośc?

    > Rozumiem, że masz potwierdzenie tych danych?

    Pytanie do Ciebie - dlaczego żarówka energooszczędna kosztuje 30zł?

    a to jakiś problem?

  • 204. Data: 2011-09-28 13:56:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Sep 2011, Przemysław Czaja wrote:

    > Użytkownik "kamil"

    > Włączyłem DWIE po 25W i nie dają tyle światła co jedna 100W normalna żarówa.

    Nie no, do oświetlenia przy komputerze używam 40W ("zimna")
    + 23W ("2700K"), w żyrandolu 3x40W + 3x23W (ten sam układ).
    To jest jedyny powód dla którego energooszczędne IMO mają plus:
    faktycznie łatwo o "dużo światła".
    Zdaje się że rozumiem skąd wyrzekania wszelkich przeciwników
    takiego oświetlenia: wierzą napisy na opakowaniu ;)

    Inna sprawa, że 40W energooszczędnej wcale nie tak łatwo kupić,
    są całkiem duże (oraz 4U) i nie wszędzie wejdą w miejsce żarówki.

    pzdr, Gotfryd

  • 205. Data: 2011-09-28 13:59:18
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 28/09/2011 12:55, Przemysław Czaja wrote:

> [...]
    > delikatesy robią cię w...? A skoro żarówka energo kosztuje prawie 30 zł
    > (takie kupiłem) a zwykła 1,50zł to kto mnie robi w... po 20 krotnośc?

    Czekaj, czekaj, ty mówiłeś o nakładzie energii, a nie krotności. Pokaż
    mi dowód na to, że wyprodukowanie żarówki energooszczędnej pochłania 20x
    więcej energii.

    Wziąłęś oczywiście różnież pod uwagę fakt, że żarówka energooszczędna
    świeci kilkanaście razy dłużej od zwykłej pobierając przy tym
    kilkakrotnie mniej prądu?

    > Pytanie do Ciebie - dlaczego żarówka energooszczędna kosztuje 30zł?

    To ty masz teorię do udowodnienia, nie ja.

    > a to jakiś problem?

    Najwyraźniej, skoro ich nie przedstawisz.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 206. Data: 2011-09-28 14:05:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.09.2011 12:37, kamil pisze:

    > Wnioski nasuwają się same - Polacy jak każdy nowobogacki naród na
    > dorobku interesują się wyłącznie konsumowaniem. Nie przemawiają żadne

    Ty jesteś jakimś cholernym partyjnym rzecznikiem? Ja pytam o jedno, a ty
    odpowiadasz na jakieś własne pytanie!

    Ponownie: dlaczego wg. ciebie WPROWADZENIE ZAKAZU na klasyczne żarówki
    prowadzi do nieobsranych chodników?

    > argumenty o rzeczach dobrych dla reszty społeczeństwa, bo JA CHCĘ MIEĆ.
    > Żarówkę, smrodzący stary samochód, ja chcę mieć tu i teraz, i żadna unia
    > nie ma prawa mi tego zabraniać.

    Głównie to póki co smrodzisz ty.

    > Kraje nieco bardziej rozwinięte, które przez ten gwałtowny etap wzrostu
    > i bezproblemowego dostępu do tych dóbr, dostrzegają problemy
    > poważniejsze niż konieczność wymiany katalizatora w poniemieckim trupie.

    No beton... "Stary" nie jest równoznaczne z "trup". To po pierwsze.

    Po drugie: dlaczego ciągle ignorujesz ekologiczny koszt utylizacji i
    produkcji ciągle nowych pojazdów?

    Tylko skończony tępak uzna to napędzanie mody "nowy co 5 lat" za
    działanie proekologicznie.

    Człowiek zdolny do samodzielnego myślenia zauważy, że jest to tylko i
    wyłącznie nabijanie kabzy producentom.

    [ciach pitolenie nie na temat]

  • 207. Data: 2011-09-28 14:06:46
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > I ostawianie na kulawego konia biegnącego na końcu stawki ma być tym
    > świetnym rozwiązaniem? Aha.

    Tobie chodzi o głosowanie na tego, kto _ma_ wygrać czy na tego, o którym
    myślisz ze powinien wygrać?

  • 208. Data: 2011-09-28 14:06:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.09.2011 12:47, kamil pisze:

    > Nie zawsze się zgadzamy, ale czasem aż za bardzo. ;)

    Znajdźcie sobie prywatny pokój, chłopcy...

  • 209. Data: 2011-09-28 14:08:55
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Właśnie tu tkwi różnica: ja wiem, że zasady wolnego rynku działają
    > znacznie lepiej (dla ludzi) niż socjalizm, a Ty (jeszcze?) nie.

    Wydaje Ci się, że wiesz - wykazała to ostatnio jedna z dyskusji na prw.

  • 210. Data: 2011-09-28 14:09:42
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    rawica-janusza-korwin-mikke,artykul.html?material_id
    =4e5fd0549a22dd1469000000

    > Czyli uparcie marnujesz swój głos w wyborach...

    Bo?