    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Złodzieje z PZU
    Date: Tue, 14 Sep 2010 20:45:29 +0200

    On Tue, 14 Sep 2010 15:39:35 +0200, Kazimierz Uromski wrote:

    >Ubezpieczyciel nie jest dobry wujek, jest za to łasy na Twoją kasę.
    >Teraz przykładowo PZU wysyła Ci kwitki i informacje już po terminie, w
    >którym mogłeś im wypowiedzieć umowę. Jeśli nie byłbyś do nich

    Dawno zerwalem z PZU .. nadal tak robia ?

    >przywiązany dzwoniliby, pisali itd. przed tym przypominając Ci o tym
    >wystarczająco mocno przed upływem terminu.
    >Jeśli Warta dzwoni do mnie co roku w kwestii przedłużenia wartego 40zł
    >OC w życiu prywatnym (ze względu na rower głównie) to przy OC
    >kosztującym co najmniej 10 razy tyle dzwoniliby tym chętniej.

    Ale inni przysylaja z wyprzedzeniem.

    >OC sprzedającego mogłoby podobnie jak i dziś obowiązywać X czasu i być

    Tu sie zgadzamy - stary przepis ze obowiazuje 30 dni po sprzedazy nie
    byl zly.

    >powiązane ze sprzedającym (teraz jeśli on nie zapłacił to spada to od
    >dnia sprzedaży spada to na Ciebie). Przy czym tu również
    >ubezpieczycielowi powinno zależeć na kontakcie z Tobą bo to Ty byłbyś
    >potrzebny (a nie przepisy) do przedłużenia umowy.

    No ale skad ubezpieczyciel ma wiedziec ze ma sie z toba skontaktowac,
    skoro leniwy sprzedawca go nie poinformowal, a leniwy nabywca tez nie.

    >BTW: Co z przypadkiem, gdy kupimy samochód wg sprzedawcy bez OC, a po
    >jego zakupie i ubezpieczeniu gdzie indziej dostaniemy po ponad 30 dniach
    >miły list od ubezpieczyciela "zapłać bucu"? Czy aktualne przepisy
    >uwzględniają coś takiego?

    Uwzgledniaja. Tzn podpada pod zasady ogolne i musisz zaplacic :-(
    Niestety - trzeba zadac sprzedajacego polise, nawet jesli twierdzi ze
    sie skonczyla.
    Albo skorzystac ze strony UFG.

    J.