eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZłodziej prąduRe: Złodziej prądu
  • Data: 2016-01-02 11:07:16
    Temat: Re: Złodziej prądu
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Sat, 2 Jan 2016 10:53:31 +0100, twistedme napisał(a):

    > Od powiedzmy mniej więcej 2 tygodni zwróciłem uwagę, że muszę kręcić
    > rozrusznikiem z 0,5 sek. dłużej niż zwykle. Raz z tydzień temu, na ok 2
    > sek. po ok 2 min od odpalenia auta świeciła mi kontrolka aku.

    Jak świeci się kontrolka to jest to brak ładowania, czyli problem z
    alternatorem i układem ładowania.
    No chyba że masz Citroena, to tu zauważyłem że kontrolka akumulatora zapala
    się jak napięcie spadnie poniżej około 11V.


    > A wczoraj
    > po jednym dniu stania w garażu (8 stopni ciepła) nie odpalił. Napięcie
    > na aku było 11,2V. Ładowałem go ok 4h, odpalił na dotyk i dzisiaj rano
    > znowu długo kręcił, ale odpalił, zmierzyłem napięcie 11,8.
    >
    > Teraz co zrobiłem:
    >
    > - odpaliłem auto i zmierzyłem napięcie na klemach 14,2V

    Czyli ładuje, przynajmniej w momencie kiedy mierzyłeś.

    > - na wyłączonym odpiąłem klemę i próbowałem zmierzyć czy pobierany jest
    > prąd, ale nie wiem co mam ustawić. Proszę się nie śmiać, jeżeli chodzi o
    > prąd to jestem noga :) jest tam A~ i A z kreską i kropkami pod spodem :)
    > W każdym razie u mnie wskazuje na KAŻDYM ustawieniu 0

    Ustawić należy A z kreską i kropkami (prąd stały).

    > Pytania:
    > - co to może być?

    Wszystko, ale jeśli zapala Ci się w czasie jazdy kontrolka akumulatora, a
    jest to samochód w którym działa ona normalnie, to stawiam na problem z
    ładowaniem.


    > - jak dokładnie zamierzyć pobierany prąd na postoju - prośba o
    > łopatologiczne wytłumaczenie, co ustawić i gdzie co przytknąć :)

    Zależy jaki masz multimetr.

    Jeśli taki:
    http://obrazki.elektroda.pl/7626072300_1350562438.jp
    g

    To zaczynasz od ustawienia DCA20, czarna sonda zostaje tam gdzie jest,
    czerwoną podłączasz pod 20A.
    Z akumulatora zdejmujesz klemę np. minusową i dotykasz do niej czerwoną
    sondę. Czarną sondę dotykasz do minusowego zacisku akumulatora.
    Wtedy prąd płynie przez multimetr i jest mierzony.

    Jeśli jest niższy niż 0.200, to przełączasz zakres na 200m, a czerwoną
    sondę do A i mierzysz ponownie dokładniej.

    > - jak w 100% potwierdzić/wykluczyć winę akumulatora? Odłączyć go na noc
    > i zmierzyć napięcie?

    Możesz spróbować, ale nie to nie jest częste żeby nowy akumulator sam się
    miał rozładowywać.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: