eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZłodziej prąduRe: Złodziej prądu
  • Data: 2016-01-02 12:19:32
    Temat: Re: Złodziej prądu
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:5687aef0$0$22830$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 2016-01-02 o 11:18, Shrek pisze:
    >> On 02.01.2016 10:53, twistedme wrote:
    >>
    >>
    >>> - jak dokładnie zamierzyć pobierany prąd na postoju - prośba o
    >>> łopatologiczne wytłumaczenie, co ustawić i gdzie co przytknąć :)
    >>
    >> Bierzesz miernik - ustawiasz na jakiś zakres mA z tą kreską i kropkami
    >> pod spodem (prąd stały). (pewnie 200mA)
    >>
    >> Sprawdzasz czy kabelki są podpoęte pod złącza w mierniku "COM"
    >> teoretycznie czarnay, ale w praktyce bez znaczenia) i drugi ten gdzie
    >> masz napisane "mA" (trzeci będzie zapewne 10A, czy coś w tym stylu)
    >>
    >> Odpinasz kleme minusową
    >>
    >> Jeden z kabelków z miernika dołaczasz pod minus akumulatora
    >>
    >> Drugi z kabelków miernika dołączasz do kabelka z klemą.
    >>
    >> Zobacz ci wskazuje.
    >>
    >> Włacz coś w środku np lampkę od kabiny, schowka etc - jeśli wskazania
    >> się zmieniają lub jest "H" (przekroczyłeś zakres) to znaczy że podpiąłeś
    >> dobrze. (PS nie próbuj np kręcić rozrusznikiem bo pewnie spalisz
    >> miernik;)
    >>
    >> Teraz wyłącz wszystko i zjeżdzajaj z zakresami w dół (np z 200mA na
    >> 20mA) dopóki ci się nie pojawi znów "H" - wtedy wróć do poprzedniego
    >> zakresu. Ale generalnie 200mA powinno być ok.
    >>
    >> Teraz przy mierniku stawiasz dziewczynę, kumpla z piwem, kochanke,
    >> koleżankę czy kogo tam masz pod ręką co ma wrzeszczeć jak się wskazanie
    >> zmieni, a sam nurkujesz do skrzynki z bezpiecznikami i po kolei
    >> wyciągasz i wkładasz bezpieczniki. W sumie da się to pewnie zrobić bez
    >> drugiej osoby, ale trzeba mieć długie kable.
    >>
    >> Na końcu oczywiście jak w każdym manualu dopijasz piwo, które przez cały
    >> czas sączyłeś. A właśnie - punkt 1 otwierasz piwo, punkt drugi wypijasz
    >> piwo, punkt trzeci otwierasz drugie piwo, punkt czwarty dopiero bierzesz
    >> się za robotę. Wpływu żadnego na efekt to nie ma, ale jak nic nie
    >> działasz, to przynajmniej browara się napijesz:P
    >>
    >>> - jak w 100% potwierdzić/wykluczyć winę akumulatora? Odłączyć go na noc
    >>> i zmierzyć napięcie?
    >>
    >> No jak ci się sam z siebie rozładuje, to na pewno już do wyrzucenia. Ale
    >> jak mu napięcie nie spadnie to jeszcze nie znaczy, że nie wina
    >> akumulatora.
    >>
    >> Shrek
    >>
    > Heh... pominę milczeniem dlaczego wcześniej nie mierzyło, bo wstyd :)
    > Dzięki wielkie za dokładną instrukcję.
    >
    > W każdym razie na mA pokazuje mi "1 ."
    >
    > Przełączyłem czerwony kabel na 20A i pokrętło 20m to skacze 0,71 / 0,72...
    >
    > Rozumiem, że to coś bardzo nie teges :)
    >

    Pokrętło ustawiłeś chyba na 20A?
    Coś Ci pobiera w okolicach 0,72 Ampera, czyli ponad 8W. Nie świeci Ci się
    gdzieś lampka w kabinie?



    --
    Pozdrawiam,

    yabba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: