eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZłagodzone przepisy dot. badań technicznychRe: Złagodzone przepisy dot. badań technicznych
  • Data: 2012-10-24 21:33:18
    Temat: Re: Złagodzone przepisy dot. badań technicznych
    Od: <1...@7...213318.invalid> (Tom N) szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    qnick w
    <news:k69e0c$j9n$1@usenet.news.interia.pl>:

    > W dniu 2012-10-24 18:38, (Tom N) pisze:

    >> To może inne pytanie: kiedy przegląd się zaczyna a kiedy kończy? :)

    > Zaczyna się w momencie przekazania dowodu rejestracyjnego a kończy kiedy
    > zostaną wykonane wszystkie czynności dla danego pojazdu oraz zostanie
    > badanie wpisane do rejestru podbity dowód bądź wystawione zostanie
    > zaświadczenie

    No i znowu zapomniałeś, że DR mozna nie podnić, ale można go zwrócić

    > oraz pobrane pieniądze za wykonane czynności.

    Pokażesz przepis, że nie wolno wystawić rachunku z odroczonym terminem
    płatności?


    >> Ja tez nie wiem, to pan qnik wskazywał tabelkę z rozporządzenia, w której o
    >> tym ani słowa nie ma -- ale prosty schemat bez ewentualnego przerywania

    > O czy nie ma słowa, o regulacji świateł rzeczywiście nie ma słowa.

    Tak, tak...

    >> Niech będzie, że diagnosta idzie wpisać do książki "niepomyślny" przegląd,
    >> pacjent mu mówi, żeby ustawił te światła, więc wraca, ustawia, idzie
    >> zafiskalizować usługę na kasie (ile razy nie podjadę ustawić światła to
    >> patrzą w DR i jeśli u nich był poprzedni przegląd robiony, w ramach
    >> "gwarancji" obywa się bez fiskalizacji), wraca i dokonuje badania
    >> poprawności ustawienia świateł (gdyby przez przypadek źle ustawił), i tym
    >> razem idzie podbić DR i wpisać "pozytywny" przegląd do książki.

    > Usługę poza przeglądem może Ci zrobić gratis nic mu tego nie zabrania
    > ale za "ponowny" przegląd musi pobrać opłatę.

    Nie musi pobrać.

    >> W którym momencie po rozpoczęciu? 2 minuty, czy dwie godziny, czy przed
    >> przekazaniem DR pacjentowi? ;P

    > Niezwłocznie, interpretację zostawię Tobie bo dobry w tym jesteś :)

    Szkoda, że Ty nie jesteś dobry w argumentowaniu swoich teorii

    >> *Ewentualne* zaświadczenie jest potrzebne kierującemu, z dwóch powodów:
    >> okazania go w razie kontroli drogowej, okazania go w razie ponownego badania
    >> (nie musi być wykonywane na tej samej stacji OIMPNM). W związku z tym
    >> pojawia się pytanie: czy SKP musi wystawić zaświadczenie o usterce świateł,
    >> skoro pojazd pomiędzy stwierdzeniem tej usterki oraz jej poprawieniem nie
    >> uczestniczy w ruchu?

    > "Ewentualne" zaświadczenie z wynikiem negatywnym nie upoważnia do
    > poruszania się po drogach a dlaczego ? Dla ułatwienia odpowiedź jest w PoRD.

    Znowu poleciałeś kwantyfikatorami, dlaczego dowiesz się z PoRD

    > Gdy klient chce zapłacić tylko za poprawkę to niestety musi wrócić na tą
    > samą SKP w ciągu 14 dni, ale nie musi, może jechać gdzie indziej tylko
    > tam zapłaci za cały przegląd jeszcze raz.

    I to jest ta różnica pomiędzy mną a Tobą, ja nie latam kwantyfikatorami, a
    jak bardzo trzeba to nawet zacytuję:

    "6. Badania technicznego pojazdu polegającego na ponownym sprawdzeniu
    zespołów i układów, w których stwierdzono usterki, dokonuje się w zakresie
    ich usunięcia, jeżeli w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia badania
    sprawdzenia dokonuje stacja, w której te usterki stwierdzono"

    No i dokonano w terminie 14 dni regulacji świateł, ba, zaświadczenie nie
    było potrzebne, bo pacjent nie wyjeżdżał z SKP/serwisu...

    --
    'Tom N'

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: