  • Data: 2012-10-24 20:37:13
    Temat: Re: Złagodzone przepisy dot. badań technicznych
    Od: qnick <a...@p...eu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Pytanie jest takie: czy przegląd można *przerwać*?

    Zgodnie z prawem nie można przerwać bo :

    "Dane identyfikacyjne pojazdu po porównaniu stanu faktycznego z danymi
    zawartymi w dowodzie rejestracyjnym pojazdu lub odpowiadającym mu
    dokumencie niezwłocznie zamieszcza się w rejestrze "

    A identyfikacja to pierwsza czynność jaką robisz, a jak wpiszesz to już
    skasować nie można w każdym programie działającym na SKP. Pozostaje
    kwestia tego ile to jest niezwłocznie :) W praktyce bywa z tym różnie

    > Inaczej mówiąc, czy wolno zrobić tak, że przeglądasz, przeglądasz,
    > ustalacie że "reszta jutro", klient sobie jedzie (co ma w papierach,
    > "auto w trakcie przeglądu"?), wraca następnego dnia - i kończycie?

    j.w. bo :
    "4. Po zakończeniu przeprowadzania badania technicznego pojazdu
    uprawniony diagnosta niezwłocznie dokonuje wpisu o wyniku tego badania
    do rejestru badań technicznych pojazdów, zwanego dalej ,,rejestrem", a
    także dokonuje wpisu do dowodu rejestracyjnego pojazdu albo wystawia
    zaświadczenie z badania technicznego pojazdu."

    Przegląd możesz zakończyć tylko pieczątką w dowodzie lub wystawieniem
    zaświadczenia z badania.

    > Spory o to, czy - w razie nie dość jasnego wyrażenia przez
    > ustawodawcę - lista czynności jest otwarta, zamknięta czy
    > wykluczająca (znaczy coś spoza listy powoduje wykluczenie)
    > są zawsze ciekawe ;)
    > IMVHO, do wykluczenia potrzebny byłby dodatkowy "hak"
    > w przepisie (np. zakaz przerywania, który nasunął mi się
    > wyżej, oczywiście tylko w roli przykładu takiego "haka").

    Wyrażenie jest jasne tylko nie wszyscy mają zdolność czytania ze
    zrozumieniem i nie rozróżniają słów pomiar oraz pomiar i regulacja. Przy
    pierwszym robisz TYLKO pomiar a przy drugim możesz wyregulować dodatkowo
    niestety przy światłach jest tylko pomiar.

    > Inny "hak" - że po rozpoczęciu badania trzeba wystawić zaświadczenie
    > (pozytywne lub negatywne), widzę że też był poruszony, ale nie został
    > literalnie wyrażony, niniejszym to czynię :)
    > Oczywiscie w celu dowiedzenia się, czy ten "hak" ma podstawy prawne.
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Raczej po zakończeniu badania i nie zawsze zaświadczenie, jak jest
    miejsce na wpis w dowodzie to wtedy bijesz stempel do dowodu i tylko
    stempel. Zaświadczenie wystawiasz zawsze nawet jak podbijasz dowód
    rejestracyjny tylko dla trolejbusu :)
    Pozdr qnick

    --
    Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !