  • Data: 2012-10-24 18:38:22
    Temat: Re: Złagodzone przepisy dot. badań technicznych
    Od: <8...@...183822.invalid> (Tom N) szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news w
    <news:Pine.WNT.4.64.1210241331500.3928@quad>:

    > Pytanie jest takie: czy przegląd można *przerwać*?

    To może inne pytanie: kiedy przegląd się zaczyna a kiedy kończy? :)

    > Za to nie każda czynność musi być przerywalna :)
    > FYI: nie, nie wiem co przepisy stanowią w tej sprawie.
    > Dlatego pytam.

    Ja tez nie wiem, to pan qnik wskazywał tabelkę z rozporządzenia, w której o
    tym ani słowa nie ma -- ale prosty schemat bez ewentualnego przerywania
    opisałem w <news:121023.202544.pms.2940.59@121023.invalid>.
    Niech będzie, że diagnosta idzie wpisać do książki "niepomyślny" przegląd,
    pacjent mu mówi, żeby ustawił te światła, więc wraca, ustawia, idzie
    zafiskalizować usługę na kasie (ile razy nie podjadę ustawić światła to
    patrzą w DR i jeśli u nich był poprzedni przegląd robiony, w ramach
    "gwarancji" obywa się bez fiskalizacji), wraca i dokonuje badania
    poprawności ustawienia świateł (gdyby przez przypadek źle ustawił), i tym
    razem idzie podbić DR i wpisać "pozytywny" przegląd do książki.

    > Inny "hak" - że po rozpoczęciu badania trzeba wystawić zaświadczenie

    W którym momencie po rozpoczęciu? 2 minuty, czy dwie godziny, czy przed
    przekazaniem DR pacjentowi? ;P

    > (pozytywne lub negatywne)

    Pozytywne przejście badania okresowego kończy się wydaniem DR z pieczątką,
    nie ma żadnego innego zaświadczenia (no chyba, że miejsc w DR na pieczątki
    brak, ale nie o tym dyskusja).

    *Ewentualne* zaświadczenie jest potrzebne kierującemu, z dwóch powodów:
    okazania go w razie kontroli drogowej, okazania go w razie ponownego badania
    (nie musi być wykonywane na tej samej stacji OIMPNM). W związku z tym
    pojawia się pytanie: czy SKP musi wystawić zaświadczenie o usterce świateł,
    skoro pojazd pomiędzy stwierdzeniem tej usterki oraz jej poprawieniem nie
    uczestniczy w ruchu?

    > Oczywiscie w celu dowiedzenia się, czy ten "hak" ma podstawy prawne.

    Twoje i moje pytania są oczywiście kierowane do panów o nikach qnik i
    scobowski -- zapewne podadzą podstawy prawne inne niż tabelka z
    rozporzadzenia, najlepiej ze wskazaniem konkretnego zapisu, że tak ma być...

    :D

    --
    'Tom N'