    From: qnick <a...@p...eu.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Złagodzone przepisy dot. badań technicznych
    Date: Tue, 23 Oct 2012 22:09:23 +0200
    <k5rg3o$1l5$1@node2.news.atman.pl> <k5rk25$sh1$4@news.task.gda.pl>
    <k64303$viu$1@usenet.news.interia.pl> <k65ggm$1p9$1@node2.news.atman.pl>
    <k66cdt$lg1$1@usenet.news.interia.pl>
    <1...@1...invalid>
    <k66j8o$132$1@usenet.news.interia.pl>
    <1...@1...invalid>
    <k66pd9$bef$1@usenet.news.interia.pl>
    <1...@1...invalid>

    W dniu 2012-10-23 21:25, (Tom N) pisze:

    > Czego nie robię? Mam w zakresie DG to i owo, więc to robię wtedy kiedy mam
    > ochotę...

    Poza urzędowym badaniem możesz sobie robić co chcessz ale nie podczas
    tego badania.

    > Czyżby? Jakies konkrety podasz zapewne...

    Skoro nie chcesz przyjąc tego do wiadomości to zadzwoń do kogoś kto ma
    styczność z badaniami (PISKP, ITS, TDT ) to się dowiesz.

    > Ale serwis jest na miejscu, wystarczy spojrzeć np. w REGON

    Nie zawsze jest na miejscu.

    > Nie, nie stanowi -- to są Twoje wymysły

    To nie są wymysły to jest stosowanie prawa a że ono jest jakie jest.

    > Nawet *jeżeli* to był PDF, to na tyle stary, że Twoja rada nie działa. Już
    > Ci Artur napisał, że przepisy póki co sie nie zmieniły od dawna

    Zmieniły się i to całkiem niedawno dla Ciebie są to te same dla mnie
    nie, aczkolwiek zapis o pomiarze ustawienia świateł (a nie regulacji)
    jest od kilku lat ten sam.

    > O widzisz.

    Ty zo to nie widzisz albo nie wiesz albo nie chcesz wiedzieć, że
    pomiar to tylko pomiar i nic więcej.

    > Może Tobie

    Nie tylko mi popytaj tam gdzie robisz badania.

    > Nie ma czegos takiego jak wystawienie negatywnego badania -- jest
    > niepodbicie DR. I ciągle ten DR jest niepodbity, bo przecież trzeba od
    > samochodu pójść do biurka

    "W przypadku gdy w pojeździe stwierdzono usterki istotne, uprawniony
    diagnosta zamieszcza wpis o nich w zaświadczeniu o przeprowadzonym
    badaniu technicznym pojazdu i określa wynik badania technicznego jako
    negatywny. Uprawniony diagnosta informuje posiadacza pojazdu o
    konieczności przeprowadzenia badania technicznego pojazdu, o którym mowa
    w ust. 6."

    A to to co jest, pojazd nie przechodzi badania, stempla nie dostajesz,
    otrzymujesz zaświadczenie z wynikiem negatywnym i wyjeżdżasz ze stacji
    masz 14 dni na usunięcie usterek.

    > I teraz mozna pójśc do biurka i DR podbić oraz udzielić opustu 14PLN za
    > dodatkowy przegląd (nie było ponownego wprowadzania pojazdu na "ławę"...) i
    > nie trzeba pacjentowi wypisywać kwitu, że ma sobie światła poprawić...

    I co z tego że nie było wjechania jak trzeba zrobić badanie poprawkowe
    (ponowne) wpisać w rejestr pod nową pozycją i pobrać opłatę za badanie i
    CEPIK.

    > To tylko Twoja dowolna interpretacja

    Niestety nie tylko moja. Propozycja przyjedź do mnie na badanie i miej
    źle ustawione światła. Dostaniesz zaświadczenie z wynikiem negatywnym a
    potem możesz na mnie pisać do starosty jako organu sprawującego nadzór
    nad stacjami ze skargą i zobaczymy czym to się skończy.

    --
    Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !