  • 301. Data: 2011-07-20 22:05:36
    Temat: Re: Zjeżdżanie na pobocze.
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    RoMan Mandziejewicz w <news:1856099793.20110720213031@pik-net.pl>:
    [...]
    > i zawsze będę twierdził, że wyższym
    > dobrem jest sprawność i płynność ruchu niż cnota linii namalowanej na
    > drodze czy liczba na znaku ustalona zza biurka przez idiotę bez prawa
    > jazdy.

    No to jaki masz problem ze sprawnym i płynnym wyprzedzeniem "przyspawanego
    do środkowej" poboczem (prawym czy lewym ocenisz sam wg rzeczywistej
    sytuacji na drodze).

    --
    Tomasz Nycz

  • 302. Data: 2011-07-20 22:09:22
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-07-18 09:35, Piotr pisze:
    > AAAaaa widzę że jaśniepana to szofer wozi... Nie masz pojęcia o jeździe
    > samochodem baranku. Masz wogóle prawko? Nie sądzę... Albo jesteś z
    > Włocławka... Co na jedno wychodzi.

    No prosze, nastepny nie umi jezdzic.
    Piotrze, kontynuuj obnazanie tych...ee..hmm.. zlych ludzi!
    PS.
    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 303. Data: 2011-07-20 22:38:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello 'Tom,

    Wednesday, July 20, 2011, 10:05:36 PM, you wrote:

    > No to jaki masz problem ze sprawnym i płynnym wyprzedzeniem "przyspawanego
    > do środkowej" poboczem (prawym czy lewym ocenisz sam wg rzeczywistej
    > sytuacji na drodze).

    No pisałem, że równasz... Szkoda, że w dół i nie zauważyłeś, jak dawno
    nas minąłeś.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 304. Data: 2011-07-20 22:58:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "'Tom N'" <n...@2...dyndns.org.invalid> napisał w
    wiadomości news:

    > Ilu już "ukarano" za "psi obowiązek" jazdy możliwie blisko prawej krawędzi
    > jezdni?

    LOL !!!
    Jeśli chcesz mnie przekonać, że w Polsce policja nie zajmuje się tym czym
    powinna, to Ci się nie uda.
    Ciężko przekonać przekonanego.

  • 305. Data: 2011-07-21 08:23:43
    Od: "Piotr" <p...@k...net.pl>

    > Zy nie sadzisz, że brak dobrych (szybkich)dróg i stan istniejących też ma
    > na to wpływ ?.

    Zasadniczy, jak sądzę.

    > A może nie chcą, widząc przed sobą cały sznur samochodów. Co da
    > wyprzedzenie nawet kilkunastu z nich ?

    Nie chcą, boją się pewnie. I słusznie czasem, to jest sytuacaj dość
    niebezpieczna. Ten _pierwszy_ powinien szybko i sprawnie, korzystając ze
    swych umiejętności nabytych na kursach doszkalających jazdę, wyprzedzić
    ciężarówę. A potem po kolei reszta. Tak, wiem że to SF....

    > To bardzo niebezpiecznie, bo jak gwałtownie przyhamuje, aby wpuścić
    > takiego, co to chciał wyprzedzać, ale się przeliczył i gwałtownie odbił w
    > prawo, to ten z tyłu może mu z du*** garaż zrobić. Wtedy taki co to
    > "szybko i bezpiecznie" spokojnie pojedzie dalej a on i następni zostaną na
    > środku drogi z rozbitymi samochodami.

    I to codziennie się zdarza.

    > I dlatego wszyscy maja mu ustąpić zjeżdżając na pobocze ?!.

    Dla własnego bezpieczeństwa można takie poświęcenie zrobić. Obowiązku nie
    ma, dla jasności, ale jak takiego widzę to mówię do siebie (w sensie że do
    niego): jedź jedź, niech cię złapią.
    Niech jedzie, ja go puszczę, jeśli da radę to dojedzie, jeśli to
    wariat/oszołom to drzewo, TIR, zakręt ect...

    > Co prawda to prawda.

    > Ciekawe, czy policja to kupi.

    RAZ zdarzyło się że kupiła.

    Piotr

  • 306. Data: 2011-07-21 08:29:26
    Od: "Piotr" <p...@k...net.pl>

    > Nie - to zwykle brak warunkow do bezpiecznego wykonania manewru jest
    > powodem - a "miszczowie" tylko te warunki pogarszaja swoimi
    > nieodpowiedzialnymi zachowaniami. Bo miszcz zamiast ulatwic wykonanie
    > manewru to go tylko utrudnia i cala kolumna sie wydluza. Zauwaz o ile jest
    > przyjemniej gdy samochody wyprzedzaja kolejno - nikt sie nie stresuje,
    > idzie dosc gladko...

    Jeśli brak warunków to zgoda! Nie wyprzedzamy. Ale co jak są warunki?
    Zresztą to jest bardzo subiektywne, nie sądzisz? Dla ciebie warunki są
    (jesteś trzeci w kolejce np.), a dla dwóch miszczófff przed tobą nie. Ale
    jadą czajniki przy środku, z obłędem w oczach, już czy jeszcze? Dlatego
    postuluję: schowaj się za tę ciężarówkę, zrób odstęp, jak nie umiesz, nie
    chcesz, boisz się daj temu z tyłu szansę i trochę wolnej drogi. Ale tego
    różne taborety nie kumają...

    Piotr

  • 307. Data: 2011-07-21 08:33:36
    Od: "Piotr" <p...@k...net.pl>

    > E tam durnys i tyle.

    No sam żeś durny w tym momencie.

    > Po prostu ty wyprzedzasz to ty ponos konsekwencje - jasne? Mam nadzieje :)

    Raz ty wyprzedzasz, raz ciebie wyprzedzają, ergo: nie rób drugiemu co tobie
    niemiłe.

    > A ja nie mam zamiaru ani ci niczego ulatwiac ani utrudniac... bo mnie to
    > nie obchodzi, ze ty chcesz wyprzedzac. I prawda jest taka, ze jesli ci sie
    > chce to to rob. Ale nie obarczaj wszystkich wkolo tym, ze tobie sie
    > chce...

    Czyli jesteś z tego towarzystwa które sądzi że jest sam na drodze. Albo nie
    wiesz o czym piszesz, choć z innego twojego postu mogłem sądzić coś innego.

  • 308. Data: 2011-07-21 08:33:56
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.07.2011 19:58, mk4 pisze:
    \

    > A bujaj sie na resorach.
    > Nie dosc, ze nie masz racji to jeszcze propagujesz niebezpieczna jazde.
    > Jade tak blisko jak jest to bezpieczne - i to wlasnie napisalem. Skoro
    > tego nie kapujesz to sam jezdzij mozliwie blisko prawej krawedzi wtedy
    > kiedy nie ma warunkow. Walcz z koleinami, moze jak ci wyskoczy pieszy to

    Kupalina tak już ma - to jaśniepan zapierdalacz pospolity i w jego
    prymitywnym móżdżku tli się tylko jedno hasło: GAZ! Co jest może zabawne
    w przypadku postaci z komiksów (patrz: Joe Bar Team) ale niestety w
    przypadku realnego świata jest niebezpieczne, bo taki idiota nie
    zrozumie, że "możliwie blisko" nie oznacza "zawsze i bezwzględnie
    milimetry od". I potem taka menda nawet jak nie zabije, to zaleje
    wszystkich pieszych i rowerzystów na poboczu/chodniku falą brudnej wody.

  • 309. Data: 2011-07-21 08:41:30
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.07.2011 20:24, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "mk4" <m...@d...nul> napisał w wiadomości

    > Podałem, ale widocznie nie zrozumiałeś.
    > 0,0 m.
    > Zadowolony?

    Aaaa! Czyli to ty jesteś tą mendą, co ochlapuje wszystkich pieszych i
    rowerzystów, bo pędzi kałużą tuż przy chodniku lub poboczu?

  • 310. Data: 2011-07-21 08:45:49
    Od: "Piotr" <p...@k...net.pl>

    > Nie ma w tym nic dziwnego - masz nie wymuszac i tyle.
    > A co jak w tym momencie nie bede patrzyl na droge i _nie_ zjade?
    > Wrocisz mi zycie, czy co?
    > A moze jeszcze stwierdzisz, ze to moja wina bo mialem gdzie uciec - a ty
    > zajales jedynie 50 czy 70 cm mojego pasa, wiec wszyscy moglismy sie
    > zmiescic?
    > Zmuszajac mnie do wykonania chocby jednej czynnosci, ktorej bym nie
    > wykonal gdybys ty nie wyprzedzal (no, moze poza zmiana swiatel z drogowych
    > na mijania) jest zle przez ciebie wykonanym manewrem wyprzedzania,

    Im więcej czytam twoich wypowiedzi tym bardziej dochodzę do wniosku że
    jesteś kierowcą z bardzo krótkim stażem. Droga to _NIE_ kodeks. Są sytuacje
    w dużych ilościach przez kodeks nieobjęte. Ty stosując się sztywno do
    zapisów kodeksu narażasz siebie (pół biedy) i innych (tu gorzej). Widzisz
    nagłówek w wiadomościach? ŚMIERĆ NA DRODZE! MIMO PRZESTRZEGANIA PRZEPISÓW
    ZGINĄŁ KIEROWCA! Dlaczego? Bo drugi kierowca coś zrobił. Wyjechał przy
    wyprzedzaniu na 70 cm na twój pas, a ty jak ten ruski czołg tolka wpieriod!
    Ruch kierownicą, dosłownie centymetr wystarczy. Ale ten centymetr nie jest w
    kodeksie opisany...

    Dlatego panie kolego, kodeks kodeksem ale nad wszystkimi kodeksami powinien
    być zdrowy rozsądek.

    > Bo rozumowanie, ktore tu przedstawiasz to dokladnie takie, ze przeciez nie
    > wyruszam w droge po to zeby miec wypadek skad wynika, ze na pewno nie bede
    > go mial. A jednak wypadki sie zdarzaja - a przeciez niekt nie wyjezdza po
    > to aby go miec...

    j/w

    Piotr