-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!un
t-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POS
TED!not-for-mail
Subject: Re: Zjawisko Leidenfrosta jako napęd
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
References: <5acca1d4$0$680$65785112@news.neostrada.pl>
<vKezC.155592$Ze5.19564@fx17.ams1>
<4...@g...com>
<2dBzC.190888$cC7.72331@fx19.ams1>
<5...@g...com>
<4oGzC.243613$sL6.47615@fx02.ams1>
<0...@g...com>
<wMJzC.154158$VW3.122259@fx18.ams1>
<2...@g...com>
<k...@4...net>
<EURzC.139108$2b7.9026@fx16.ams1>
<1gil49m3r8krh.190zo1mbk8yyd$.dlg@40tude.net>
<ywVzC.206973$zr6.79609@fx05.ams1>
<5ad06cc9$0$669$65785112@news.neostrada.pl>
<5ad07342$0$31356$65785112@news.neostrada.pl>
<5ad07868$0$987$65785112@news.neostrada.pl>
<5ad08bfb$0$1009$65785112@news.neostrada.pl>
<t91AC.232570$of3.200404@fx04.ams1>
<5ad0a53a$0$1000$65785112@news.neostrada.pl>
<5ad0b330$0$1004$65785112@news.neostrada.pl>
<5ad0cfae$0$31351$65785112@news.neostrada.pl>
<5ad0f232$0$677$65785112@news.neostrada.pl>
From: WM <c...@p...onet.pl>
Date: Fri, 13 Apr 2018 21:14:34 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.7.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <5ad0f232$0$677$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 37
Message-ID: <5ad1019b$0$989$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 79.185.180.69
X-Trace: 1523646875 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 989 79.185.180.69:49992
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:40758
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-04-13 o 20:08, J.F. pisze:
>
> A co dalej ? Czemu zawor sie otwiera ?
>
Tu widać jak to działa.
Gdy nie ma przepływu to kula tonie, otwierając wylot.
Jest przepływ, to kula jest porywana odpowiednio szybkim prądem cieczy
lepkiej i zatyka wylot.
https://i.stack.imgur.com/PSWtD.gif
>> Przykład:
>> W rurze płynie m1=10 litrów wody z wysokości h1=5m, więc ma energię
>> kinetyczną: E1= m1*g*h1=10*10*5 = 500 J .
>> Ta energia wystarczy, by podnieść m2=1 litr wody na wysokość 50m
>> E2=1*10*50= 500 J
>
> bilans prawidlowy, ale kiepsko tlumaczy istote zjawiska.
> Poprzednio pisales o energii kinetycznej (prawidlowo), a tu ani slowa o
> niej - tylko potencjalne :-)
A skąd ta energia kinetyczna, jak nie z mniejszej różnicy poziomów?
Etapy pośrednie pominąłem.
>
> Hm - czy taki prawidlowy bilans - myslisz, ze ma 100% sprawnosci ?
> Czy tylko 50, a nawet 30 :-)
>
Od 40% do 90% sprawności, ale chodziło o wyjaśnienie skąd się bierze
energia na podnoszenie.
WM
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=