-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
References: <5acca1d4$0$680$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@g...com>
<vKezC.155592$Ze5.19564@fx17.ams1>
<4...@g...com>
<2dBzC.190888$cC7.72331@fx19.ams1>
<5...@g...com>
<4oGzC.243613$sL6.47615@fx02.ams1>
<0...@g...com>
<wMJzC.154158$VW3.122259@fx18.ams1>
<2...@g...com>
<k...@4...net>
<EURzC.139108$2b7.9026@fx16.ams1>
<1gil49m3r8krh.190zo1mbk8yyd$.dlg@40tude.net>
<ywVzC.206973$zr6.79609@fx05.ams1>
<5ad06cc9$0$669$65785112@news.neostrada.pl>
<5ad07342$0$31356$65785112@news.neostrada.pl>
<5ad07868$0$987$65785112@news.neostrada.pl>
<5ad08bfb$0$1009$65785112@news.neostrada.pl>
<t91AC.232570$of3.200404@fx04.ams1>
<5ad0a53a$0$1000$65785112@news.neostrada.pl>
<5ad0b330$0$1004$65785112@news.neostrada.pl>
<5ad0cfae$0$31351$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <5ad0cfae$0$31351$65785112@news.neostrada.pl>
Subject: Re: Zjawisko Leidenfrosta jako napęd
Date: Fri, 13 Apr 2018 20:08:49 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 51
Message-ID: <5ad0f232$0$677$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.155.145
X-Trace: 1523642931 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 677 83.26.155.145:53617
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:40757
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5ad0cfae$0$31351$6...@n...neostrad
a.pl...
W dniu 2018-04-13 o 15:40, J.F. pisze:
>> tylko nie opisali jak zrobili, ani jak zbudowany ... kupili gotowy
>> ?
>Włącz tłumacza, tu masz wykaz części do budowy.
>https://pterodactylus.cz/trkac.php
Tu masz opis calego "systemu".
A zasadnicza czesc jest tu - przynajmniej tak rozumiem
https://pterodactylus.cz/trkac.php#kotva04
Ubogi ten opis, a pozostale czesci systemu to proste rurki :-)
>Na tym filmie jest opis historii budowy z angielskimi napisami:
>https://youtu.be/8alEuZ2MrMQ
I interesujaca czesc pojawia sie miedzy 5:45 a 6:57 - ale musisz
przyznac, ze bardzo sporadycznie :-)
>> Ale dlaczego mu sie to wzbudza ... niezbyt rozumiem.
>> Czyzby jakies odbicie fali obnizalo cisnienie az do otwarcia zaworu
>> ?
>Ciecz płynąca w rurze ma energię kinetyczną.
>W chwili zablokowania przepływu, energia ta zamienia się w energię
>potencjalną objawiającą się w formie ciśnienia cieczy.
>To ciśnienie daje dużą wysokość podnoszenia.
Tyle to i ja wiem :-)
A co dalej ? Czemu zawor sie otwiera ?
>Przykład:
>W rurze płynie m1=10 litrów wody z wysokości h1=5m, więc ma energię
>kinetyczną: E1= m1*g*h1=10*10*5 = 500 J .
>Ta energia wystarczy, by podnieść m2=1 litr wody na wysokość 50m
>E2=1*10*50= 500 J
bilans prawidlowy, ale kiepsko tlumaczy istote zjawiska.
Poprzednio pisales o energii kinetycznej (prawidlowo), a tu ani slowa
o niej - tylko potencjalne :-)
Hm - czy taki prawidlowy bilans - myslisz, ze ma 100% sprawnosci ?
Czy tylko 50, a nawet 30 :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.04.18 21:14 WM
- 13.04.18 23:29 J.F.
- 14.04.18 13:10 WM
- 14.04.18 15:05 J.F.
- 14.04.18 17:59 WM
- 14.04.18 18:48 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=