-
41. Data: 2011-01-06 18:47:05
Temat: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>
Dnia Thu, 6 Jan 2011 17:59:53 +0100, Adam 'Chloru' Drzewososki na
pl.misc.samochody napisał(a):
> Przeczytałem dokładnie. Po prostu nie zrozumiałeś ironii...
Nie. Po prostu nie lubie bezsensownego czepiania się literówek :)
A jeśli chodzi o ironię, to wymyślenie klocków bieżnika wcale jej
nie pomogło :)
--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
"Bogowie łakną krwi. Desmoulins C."
-
42. Data: 2011-01-06 18:54:18
Temat: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
Od: "pm" <x...@w...pl>
?>>> Opór _areodynamiczny_ (LOL) klocków beżnika.... LOL
>>
>> Przeczytaj jeszcze raz. A później jeszcze raz. I jeszcze raz. A jak
>> zrozumiesz to wróć ;-)
>
> Przeczytałem dokładnie. Po prostu nie zrozumiałeś ironii... podpowiem.
> Aerodynamiczny.
podpowiem - nie o klocki bieżnika chodziło, tylko takie większe ;-)
-
43. Data: 2011-01-06 23:01:31
Temat: Re: Zim? samochód pali wiecej, bo...
Od: Dykus <d...@s...wp.pl>
Witam,
Mruk pisze:
> Weź sobie uruchom auto, wciśnij pedał na 2000 obrotów, poczekaj 15
> minut. ZObacz ile spaliłeś. Następnie pojedź gdzieś. Jedź stałym rytmem
> przez 15 minut z prędkością obrotową silnika 2000. Sprawdź ile spaliłeś.
>
> Myślisz, że oba "zużycia" będą identyczne ??
Nie będą.
Napisz jeszcze, kiedy silnik będzie bardziej obciążony w podanych przeze
mnie przypadkach - na 3 czy 4 biegu? Jak rozumiem na 4 biegu, chociażby
ze względu na większe opory aerodynamiczne...
--
Pozdrawiam,
Dykus.
-
44. Data: 2011-01-07 00:15:34
Temat: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-01-06 11:28, pm pisze:
> ?
>>> można by to rozważyć z punktu widzenia masy zasysanego powietrza.
>>> zimno -większa masa
>>> ciepło - mniejsza
>>
>> Hhehe, czyli powinien mniej palić, ot taki sezonowy intercooler;-)
>
> to zależy bo masz (albo nie masz) przepływomierz który tą masę mierzy
Jak nie przepływomierz, to zestaw MAP+IAT, który też temperaturę uwzględnia.
Jak jest zimno to po prostu wzrasta moc silnika.
I między zimą a latem wcale nie są to małe różnice mocy - nawet w
silnikach wolnossących.
-
45. Data: 2011-01-07 00:16:30
Temat: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
Od: to <t...@a...xyz>
begin Dykus
> Napisz jeszcze, kiedy silnik będzie bardziej obciążony w podanych przeze
> mnie przypadkach - na 3 czy 4 biegu? Jak rozumiem na 4 biegu, chociażby
> ze względu na większe opory aerodynamiczne...
Jechałeś kiedyś rowerem? Próbowałeś kręcić z tą samą prędkością na
kolejnych biegach?
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
46. Data: 2011-01-07 00:40:32
Temat: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:4d264d13$0$2442$65785112@news.neostrada.pl...
> Jak jest zimno to po prostu wzrasta moc silnika.
> I między zimą a latem wcale nie są to małe różnice mocy - nawet w
> silnikach wolnossących.
No dobra,jest jakiś przyrost mocy, ale przecież powietrze zasysa z komory
silnika w której temperatura wcale nie jest dużo niższa zimą (no może na
początku pracy silnika).
-
47. Data: 2011-01-07 01:47:39
Temat: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
> A przy jakich prÄdkoĹciach w lecie/zimie?
> bo jak w lecie 160km/h a w zimie 90km/h... to tak jakby siÄ Ĺwiat nie
> dziwowaĹ...
no to jest główna różnica, nawet nie prędkości a wyprzedzanie (i hamowanie).
i na światłach w lecie nie ślizga więc idzie więcej nieoptymalnej
mocy w ruszanie.
>
> > latem mi pali jak po samych korkach jeĹźdĹźÄ 22l/100, a zima koĹo 19.
>
> w lecie z klimÄ czy bez?
z klimą - około 1.6l/h, w zimie się czasami klima tylko włącza,
chyba sobie wykrywa żeby osuszyć czy coś. ale starszy model
się częściej w zimie włączała klima.
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
48. Data: 2011-01-07 02:14:12
Temat: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
Od: "kogutek" <k...@o...pl>
> Witam,
>
> Wiadomo - jest mróz i znacznie więcej czasu silnik potrzebuje na
> nagrzanie się. Czy też prędkości podróżne - zimą są mniejsze, czyli
> silnik dłużej chodzi.
>
> Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mroźny dzień będzie
> palił tyle samo co rozgrzany silnik w lato? Jest jakieś rozróżnienie -
> diesel / benzyna.
>
> Michał
Jasne ze będzie palił więcej bo powietrze jest gęstsze. Odrzutowce dlatego palą
mało bo latają tam gdzie powietrze jest rzadkie. Ponad wszelką wątpliwość
udowodniono że niektórzy uczestnicy grupy stwierdzili wydłużanie się samochodu
wskutek jego rozgrzewania o gęstsze powietrze. Im samochody palą bardzo mało. Bo
poruszają sie w strefie ugrzanego powietrza. A silnik jak sie rozgrzeje to czy
lato czy zima bęzdie palil tyle samo w pzreliczeniu na konia mechanicznego na
godzinę Temperatura zewnętrzna po rozgrzaniu nie ma żadnego znaczenia. Za
temperaturę silnka odpowiada sprawny układ chłodzenia a za temperaturę
zasysanego powietrza termostat ( najczęsciej) umieszczony w filtrze powietrza.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
49. Data: 2011-01-07 08:42:02
Temat: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2011-01-06, Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net> wrote:
>> Z Focusem to nie rozumiem, ale z X-Trailem i Navarą to oczywiste. To klocki
>> na kołach - cieplejszą porą roku jeździsz szybciej, więc opór areodynamiczny
>> zwiększa wtedy zużycie paliwa. Teraz jeżdzisz wolniej, więc...
>
> Opór _areodynamiczny_ (LOL) klocków beżnika.... LOL
Te samochody to klocki, on nie pisał o oponach...
Krzysiek Kiełczewski
-
50. Data: 2011-01-07 08:58:18
Temat: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
Od: Yans van Horn <y...@n...spam>
On 2011-01-07 00:40, Rabbit McCroolick wrote:
> U?ytkownik "Tomasz Pyra"<h...@s...spam.spam> napisa? w wiadomo?ci
> news:4d264d13$0$2442$65785112@news.neostrada.pl...
>
>> Jak jest zimno to po prostu wzrasta moc silnika.
>> I miedzy zim? a latem wcale nie s? to ma?e ró?nice mocy - nawet w
>> silnikach wolnoss?cych.
>
> No dobra,jest jaki? przyrost mocy, ale przecie? powietrze zasysa z komory
> silnika w której temperatura wcale nie jest du?o ni?sza zim? (no mo?e na
> pocz?tku pracy silnika).
To chyba jedynie w źle zaprojektowanych złomach :-) Albo cudownych
przeróbkach typu wstawmy "stożek" ale wywalmy dolot zimnego powietrza :-)
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik