  • 31. Data: 2011-01-06 14:12:33
    Temat: Re: Zim? samochód pali wiecej, bo...
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    > Nie rozmawiamy o maszynach rolniczych tylko o samochodach, w przypadku
    > których zwyczajowo spalanie podaje się w l/km, ew. w Stanach na odwrót --
    > w mpg.

    to był przykład, żebyś zagłębił się w sedno zagadnienia a nie czepiał się
    szczegółów.

  • 32. Data: 2011-01-06 14:24:36
    Temat: Re: Zimą samochód pali wi?cej, bo...
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    ?

    > Obawiam sie tylko ze sporo maszyn ma zmienne obciazenie i to tez jest
    > nierzetelne.

    no jasne
    maszyny takie litrażuje się i jest normatywne zużycie na biegu jałowym i
    przy obciążeniu (tez uproszczenie ale już bliższe prawdy )

    > Obawiam sie ze przy 50 .. albo jeszcze wolniej

    być może - nie zmienia to istoty rozumowania.
    gdzieś tam będzie optimum zależne od charakterystyki silnika / przełożenia /
    oporów aerodynamicznych

    co więcej - być może optimum (założone przy projektowaniu) dla samochodziku
    miejskiego typu hyundai atos to 50km/h
    a dla powiedzmy audi a6 130km/h.

  • 33. Data: 2011-01-06 14:33:17
    Temat: Re: Zimą samochód pali więcej, bo...
    Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>

    Dnia 05.01.2011 Rabbit McCroolick <b...@w...pl> napisał/a:

    > Użytkownik <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Z Focusem to nie rozumiem, ale z X-Trailem i Navarą to oczywiste. To klocki
    > na kołach - cieplejszą porą roku jeździsz szybciej, więc opór areodynamiczny
    > zwiększa wtedy zużycie paliwa. Teraz jeżdzisz wolniej, więc...

    Opór _areodynamiczny_ (LOL) klocków beżnika.... LOL

    Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net

  • 34. Data: 2011-01-06 14:59:47
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Thu, 6 Jan 2011 14:33:17 +0100, Adam 'Chloru' Drzewososki na
    pl.misc.samochody napisał(a):

    > Opór _areodynamiczny_ (LOL) klocków beżnika.... LOL

    Przeczytaj jeszcze raz. A później jeszcze raz. I jeszcze raz. A jak
    zrozumiesz to wróć ;-)

    "Błogosławiony ten, kto żyje w pokoju. Nie ma na ziemi większego szczęścia.
    Matthias Claudius"

  • 35. Data: 2011-01-06 15:07:03
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin pm

    > to był przykład, żebyś zagłębił się w sedno zagadnienia a nie czepiał
    > się szczegółów.

    Wypowiedź do której się odniosłem, jej kontekst i sens jest jasny, a Ty
    szukasz drugiego dna tam gdzie go nie ma i opowiadasz historyjki o
    traktorach.

  • 36. Data: 2011-01-06 15:31:43
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    > Wypowiedź do której się odniosłem, jej kontekst i sens jest jasny, a Ty
    > szukasz drugiego dna tam gdzie go nie ma i opowiadasz historyjki o
    > traktorach.

    proszę odnieś się raz jeszcze i wykaż nieprawdziwość spornego sformułowania
    dotąd nie wysiliłeś się na nic więcej niż bezpodstawna negacja.

  • 37. Data: 2011-01-06 16:56:35
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    W dniu 2011-01-06 04:30, Michał pisze:

    > A mi zazwyczaj pali mniej !!!! :)
    >
    > i zimą też pobijam rekodry małego spalania.
    >
    > raz mi się udało na trasie gdzie zazwyczaj paliło 13..15l/100 dojść
    > do 8.3l/100! (Warszawa<->Kraków), był sam lód na drodze cały czas.

    A przy jakich prędkościach w lecie/zimie?
    bo jak w lecie 160km/h a w zimie 90km/h... to tak jakby się świat nie
    dziwował...

    > latem mi pali jak po samych korkach jeżdżę 22l/100, a zima koło 19.

    w lecie z klimą czy bez?

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 38. Data: 2011-01-06 17:02:42
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 6 Jan 2011 14:24:36 +0100, pm wrote:

> [...]
    >oporów aerodynamicznych
    >co więcej - być może optimum (założone przy projektowaniu) dla samochodziku

    Obawiam sie ze dla A6 to tez bedzie kolo 50, i co - pojedziesz tak po
    autostradzie ? Oszczednie, bezpiecznie, bezstresowo .. o ile sie
    lusterka zaklei :-)

    J.

  • 39. Data: 2011-01-06 17:31:17
    Temat: Re: Zimš samochód pali wi?cej, bo...
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    ?> Obawiam sie ze dla A6 to tez bedzie kolo 50, i co - pojedziesz tak po
    > autostradzie ? Oszczednie, bezpiecznie, bezstresowo .. o ile sie
    > lusterka zaklei :-)

    nie policzysz to się nie dowiemy czy 90 czy 50
    możemy gdybać.

    w każdym razie możemy przyjąć że jest jakieś: 200km/h >optimum > 0km/h ;-)

    aha
    trzeba pamiętać o konieczności wytwarzania mieszanki stechiometrycznej
    czyli duży silnik mimo braku obciążenia i tak musi swoje spalić.

  • 40. Data: 2011-01-06 17:59:53
    Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>

    Dnia 06.01.2011 Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid> napisał/a:

    > Przeczytaj jeszcze raz. A później jeszcze raz. I jeszcze raz. A jak
    > zrozumiesz to wróć ;-)

    Przeczytałem dokładnie. Po prostu nie zrozumiałeś ironii... podpowiem.
    Aerodynamiczny.

    Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net