  • 11. Data: 2009-03-10 13:43:26
    Temat: Re: Zielony kolor dla Jakuba
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Uzytkownik wrote:

    > A skad wnioskujesz ze nie uzylem lupy i statywu do precyzyjnego
    > ostrzenia ?
    > Jest przeciez napisane w tytule ze ostrzenie na MF / LV.
    > NIe ma wskazowki ze nie uzylem lupy i statywu.
    > A poniewaz tutaj mierze rozdzielczosc najwyzsza osiagalna pomiary sa
    > robione na statwie na MF/LV z lupa 10*, gdyz poprzednie pomiary
    > wykazaly, iz w ten sposob udaje sie najlepiej wyostrzyc. Oswietlenie
    > flashem.

    Jak napisalem "podaj procedure testowa" to zaczales po chamsku dziamgac
    (zacytuje fragment "wykres jesd dla Jakuba - czyli ludzi myslacych"), teraz
    nagle okazuje sie iz procedura taka byla i wcale nie jest oczywista...

    > Czy cos jeszcze niejasne ?

    Po co wykonwyac testy na rozdzielczosci innej niz natywna oraz jaki program
    zostal wybrany do obrobki plikow raw, jaki algorytm iterpolujacy, jakie byly
    pozostale ustawienia programu itd. No i najwazniejsze - co chciales pokazac
    na tych zielonych slupkach.

    > pozdrawiam pieknie przyjemnego dnia zycze .

    Dziekuje i mam nadzieje, ze te zyczenia sa troche wiecej tarte niz wszystkie
    testy nadeslane na grupe...

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 12. Data: 2009-03-10 14:36:08
    Od: j...@a...at

    > Po co wykonwyac testy na rozdzielczosci innej niz natywna

    dlatego ze nie jest ona znana .
    Znamy rozdzielczosc natywna - podaja ja producenci.
    Nie ma potrzeby jej testowania - to byloby bez sensu.
    Obserwujemy nie matryce o znanej rozdzielczosci natywnej , a obraz .
    Rozdzielczosc obrazu nie jest znana a priori a ma on pierwszorzedne
    znaczenie dla jego jakosci.
    Skoro chcialbym robic obraz o dobrej jakosci czyli i rozdzielczosci ,
    chcialbym wiedziec jaka ona jest i od czego ona zalezy.
    Na rozdzielczosc obrazu maja z cala pewnoscia wplyw jakosc ostrzenia
    czyli praca ukladu AF , a takze rozdzielczosci natywne matrycy i
    obiektywu.

    w zasadzie nie robie nic jak mierze na sposob inzynierski wplyw pracy
    AF na jakosc obrazu.
    Dane liczbowe dotyczy konkretnego przypadku , co do zasady jak sadze
    wszystkich ukladow AF w dsl-rach

> [...]
    > pozostale ustawienia programu itd. No i najwazniejsze - co chciales pokazac

    program DPP ustawienia we wszystkich testach takie same std
    ( potencjometry w srodku ) .

    raw , sraw1 i sraw2 sa wbudowane w aparacie przez producenta , mozna
    dokonac ich wyboru.
    wg jakiego algorytmu sa liczone nie mam pojecia ( czy jest ktos
    oprocz programistow tego programu kto te wiedze posiada , czy
    programisci byliby w sklonni je ujawnic ? ).
    rawred i sraw2red to sa obrazy przliczone programem DPP po
    zredukowaniu rozdzielczosci wyjsciowej zapisanej w odpowiednim raw
    sraw2 do podanej rozdzielczosci. W danych programu DPP producent nie
    ujawnia jakich algorytmow uzywa . .

    ach teraz domyslam sie o co Ci chodzi:

    wyjasniam : Canon oferuje 3 rodzaje RAWow stad porownuje je miedzy
    soba - ich wplyw na jakosc obrazu i w konsekwencji tolernacja na bledy
    AF.

    zielone slupki pokazuja jak zalezy rozdzielczosc obrazu od wybranego
    rodzaju RAW i tolerancja na bledy AF dla roznych raw.

    sadze ze nie wiedziales ze canon oferuje takze shortraw ( sraw1 i
    sraw2 ) oprocz zwyklego raw,

    XXX

  • 13. Data: 2009-03-10 20:16:46
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> napisał w
    wiadomości news:gp5of6$6ho$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Wez sie nie wychylaj, bo to dla Jakuba było.

    To trzeba było wysłać na adres e-mail Jakuba, a nie na grupę.

  • 14. Data: 2009-03-10 20:33:17
    Od: mt <t...@i...pl>

    Marcin Wasilewski pisze:

    > Użytkownik "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> napisał w
    > wiadomości news:gp5of6$6ho$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > To trzeba było wysłać na adres e-mail Jakuba, a nie na grupę.

    No ale co ma Mikołaj do tego?

    --
    marcin

  • 15. Data: 2009-03-10 21:19:49
    Od: j...@a...at

    On 10 Mrz., 21:16, "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>
    wrote:
    > Użytkownik "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*...@nospam.com> napisał w
    > wiadomościnews:gp5of6$6ho$1@atlantis.news.neostrada.
    pl...

    >     To trzeba było wysłać na adres e-mail Jakuba, a nie na grupę.

    gdybym chcial odpowiedzie w tym samym tonie powiedzialybm :
    trzeba bylo nie zagladac bo to nie dla Ciebie

    ale tak nie odpowiadam.
    moze ktos z tych informacji skorzysta.

    w gruncie rzeczy 90 % informacji tutaj przekazywnych to na zasadzie
    jedna blaba drugiej babie,

    tak sobie chlopcy opowiadaj co im sie wydaje. Typowe podejscie
    amatorszczykow.

    Fachowcy milcza .

    Ci ktorzy potrafia robic zdjecia tutaj nie pisza.

  • 16. Data: 2009-03-10 22:17:24
    Od: mt <t...@i...pl>

    j...@a...at pisze:
    [...]
    > Ci ktorzy potrafia robic zdjecia tutaj nie pisza.

    Chciałbym zauważyć, że co najmniej przez ostatnie półtora miesiąca
    jesteś w pierwszej trójce jeśli chodzi o ilość wysłanych na grupę postów...
    Nie siłuj się na odpisywanie.

    --
    marcin

  • 17. Data: 2009-03-10 22:38:28
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Marcin Wasilewski wrote:
    > Użytkownik "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> napisał w
    > wiadomości news:gp5of6$6ho$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > To trzeba było wysłać na adres e-mail Jakuba, a nie na grupę.

    Tez tak mu powiedziałem ;-))))

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 18. Data: 2009-03-11 06:50:39
    Od: j...@a...at

    On 10 Mrz., 23:17, mt <t...@i...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Chciałbym zauważyć, że co najmniej przez ostatnie półtora miesiąca
    > jesteś w pierwszej trójce jeśli chodzi o ilość wysłanych na grupę postów...

    och to zaden wysilek.

    czy to cos zlego ?
    zarejestrowanych jest ok 1200 osob , ktos musi byc trzeci .
    a kto jest pierwszy ?

    wszystkie posty sa na temat.
    ze sie burzy swiat niektorych pogladow ?
    tym ciekawsze jest zycie .

  • 19. Data: 2009-03-11 11:02:41
    Od: mt <t...@i...pl>

    j...@a...at pisze:
    [...]
    > och to zaden wysilek.
    >
    > czy to cos zlego ?

    Jasne, że nie ma w tym nic złego, ja tylko odniosłem sie do Twojej tezy,
    że "Ci, którzy potrafią robić zdjęcia, tutaj nie piszą" ;-)

    --
    marcin

  • 20. Data: 2009-03-11 12:31:32
    Od: j...@a...at

    On 11 Mrz., 12:02, mt <t...@i...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Jasne, że nie ma w tym nic złego, ja tylko odniosłem sie do Twojej tezy,
    > że "Ci, którzy potrafią robić zdjęcia, tutaj nie piszą" ;-)

    ach rozumiem

    alez ja nie uwazam , ze robie dobre zdjecia - nie nigdy w zyciu.

    wyslalem pare do tematu tygodnia i widac wyraznie ze nic
    szczegolnego , wlasciwie slabiutko.
    no taka jest prawda i nie ma sensu jej zaprzeczac.
    jesli bede robil dobre zdjecia to napisze to wprost :-)
    jak na razie mam tylko jedna ambicje , zeby byly ostre bo mnie wkurza
    niechlujstwo i nieostrosc.

    moznaby powiedziec inaczej , ze jakos niechetnie pisuja tutaj Ci ,
    ktorzy pokazuja dobre zdjecia.

    Tak wlasciwie to zauwazam nastepujaca korelacje : im ktos ma
    madrzejsze wypowiedzi tym gorsze zdjecia pokazuje.

    XXX