  • Data: 2009-03-10 14:36:08
    Temat: Re: Zielony kolor dla Jakuba
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    > Po co wykonwyac testy na rozdzielczosci innej niz natywna

    dlatego ze nie jest ona znana .
    Znamy rozdzielczosc natywna - podaja ja producenci.
    Nie ma potrzeby jej testowania - to byloby bez sensu.
    Obserwujemy nie matryce o znanej rozdzielczosci natywnej , a obraz .
    Rozdzielczosc obrazu nie jest znana a priori a ma on pierwszorzedne
    znaczenie dla jego jakosci.
    Skoro chcialbym robic obraz o dobrej jakosci czyli i rozdzielczosci ,
    chcialbym wiedziec jaka ona jest i od czego ona zalezy.
    Na rozdzielczosc obrazu maja z cala pewnoscia wplyw jakosc ostrzenia
    czyli praca ukladu AF , a takze rozdzielczosci natywne matrycy i
    obiektywu.

    w zasadzie nie robie nic jak mierze na sposob inzynierski wplyw pracy
    AF na jakosc obrazu.
    Dane liczbowe dotyczy konkretnego przypadku , co do zasady jak sadze
    wszystkich ukladow AF w dsl-rach

    oraz jaki program
    > zostal wybrany do obrobki plikow raw, jaki algorytm iterpolujacy, jakie byly
    > pozostale ustawienia programu itd. No i najwazniejsze - co chciales pokazac
    > na tych zielonych slupkach.

    program DPP ustawienia we wszystkich testach takie same std
    ( potencjometry w srodku ) .

    raw , sraw1 i sraw2 sa wbudowane w aparacie przez producenta , mozna
    dokonac ich wyboru.
    wg jakiego algorytmu sa liczone nie mam pojecia ( czy jest ktos
    oprocz programistow tego programu kto te wiedze posiada , czy
    programisci byliby w sklonni je ujawnic ? ).
    rawred i sraw2red to sa obrazy przliczone programem DPP po
    zredukowaniu rozdzielczosci wyjsciowej zapisanej w odpowiednim raw
    sraw2 do podanej rozdzielczosci. W danych programu DPP producent nie
    ujawnia jakich algorytmow uzywa . .

    ach teraz domyslam sie o co Ci chodzi:

    wyjasniam : Canon oferuje 3 rodzaje RAWow stad porownuje je miedzy
    soba - ich wplyw na jakosc obrazu i w konsekwencji tolernacja na bledy
    AF.

    zielone slupki pokazuja jak zalezy rozdzielczosc obrazu od wybranego
    rodzaju RAW i tolerancja na bledy AF dla roznych raw.

    sadze ze nie wiedziales ze canon oferuje takze shortraw ( sraw1 i
    sraw2 ) oprocz zwyklego raw,

    XXX