  • 261. Data: 2018-03-20 18:04:41
    Temat: Re: Zielone światło dla madrych inaczej.
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20-03-2018 o 07:41, Mirek Ptak pisze:

    > Problemem jest tylko oznakowanie pionowe na tym rondzie. Jest tam znak
    > "ustąp pierwszeństwa" dla wjeżdżających.
    > Czy jak światła nie działają to jeździ się na nim tak jak na wszystkich
    > tak oznakowanych rondach, czyli jadący po rondzie mają pierwszeństwo?

    Tak.
    Ale to się zdarza tylko w przypadku awarii.

    Czyli na Śródce dość często, jak ktoś słup skosi.....

  • 262. Data: 2018-03-20 18:10:20
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 19-03-2018 o 19:46, J.F. pisze:

> [...]
    > nad srodkowym nie ma.
    >   Ma znaczenie ?
    >
    > -od zachodu  : znaki po prawej, swiatla i znaki po lewej, przejscie, i
    > swiatlo nad lewym pasem.
    >
    > -od poludnia: znaki po prawej, swiatla, przejscie, swiatlo nad srodkowym
    > (a moze lewym),  znaki po lewej.
    >  Jakis metr dalej niz drugie swiatla, to cholera wie - razem czy
    > oddzielnie traktowac :-)

    > No coz, IMO ronda bez swiatel to sie w ogole nie nadaja na wieksza ilosc
    > pasow, a wiec ... po *** je robic.
    >
    > Mnie to wyglada na ronda jakiegos pijanego projektanta na prochach.

    Nie - to stare ronda na których były powtarzacze i wszystko było jasne.
    Można było na nich zjechać ale każdy wiedział kto ma pierwdszeństwo.

    Debil z Sejmu albo z ministerstwa zmienił reguły w trakcie gry, więc
    powtarzacze zdjęli, żeby rond nie korkować.

    I bardzo dobrze, że nie próbują ich na siłę przystosować do nowych
    przepisów, bo każde tak przerobione rondo to megatragedia i megakorki.
    Patrz Kaponiera.

    Jakby zastosować ten patent z czerwonym co 1/4 ronda, to na Ratajach
    byłaby hekatomba.

    Tam wystarczy jeden pas zamknąć, żeby z miejsca zakorkowało się pół
    miasta, nawet obszary o 5 km dalej.

    Jak ktoś zechce ruszyć to rondo, to może to zrobić wyłącznie z przeróbką
    na wielopoziomowe.

  • 263. Data: 2018-03-20 21:46:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 20 Mar 2018 00:00:33 +0100, Flaros napisał(a):

    > A do Zenka nędzy, ty z choinki się urwałeś.
    > Przecież cały czas jest mowa o rondzie z sygnalizacją świetlną.

    Polsygnalizacja. Tylko na wjazdach.
    Wiec wjechales, jedziesz po rondzie, i skad masz wiedzec, ze ci z
    prawej maja zielone ?

    J.

  • 264. Data: 2018-03-20 22:36:31
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20-03-2018 o 21:46, J.F. pisze:

    > Polsygnalizacja. Tylko na wjazdach.
    > Wiec wjechales, jedziesz po rondzie, i skad masz wiedzec, ze ci z
    > prawej maja zielone ?

    Nie musisz tego wiedzieć, bo i po co Ci ta wiedza?

    Wystarczy że ich przepuścisz.
    I zjedziesz z ronda jak ruch na wjeździe się zatrzyma, albo wszyscy już
    przejadą.

  • 265. Data: 2018-03-20 23:37:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 20 Mar 2018 18:10:20 +0100, Cavallino napisał(a):

> [...]
    > byłaby hekatomba.
    > Tam wystarczy jeden pas zamknąć, żeby z miejsca zakorkowało się pół

    Nie rozumiem. Przeciez jak na wjezdzie pali se zielone, to co na
    obwodzie stoja i przepuszczaja.To co za problem ustawic im swiatla,
    ktore dobitnie pokaza "stac" ... lub "jechac" ?

    > Jak ktoś zechce ruszyć to rondo, to może to zrobić wyłącznie z przeróbką
    > na wielopoziomowe.

    Miejsce jest. Unia nie dala pieniedzy, czy co ?

    Ale ... przerobisz, to zakorkuje sie pol miasta, w tym obszary 5km
    dalej :-)

    J.

  • 266. Data: 2018-03-21 01:09:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 20 Mar 2018 22:36:31 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Nie musisz tego wiedzieć, bo i po co Ci ta wiedza?
    >
    > Wystarczy że ich przepuścisz.

    No to ustawic na obwodzie "ustap pierwszenstwa", a nie na wjazdach,
    zebym sie musial zastawiac o co tu chodzi.

    > I zjedziesz z ronda jak ruch na wjeździe się zatrzyma, albo wszyscy już
    > przejadą.

    nie bedzie szybciej, jak bede mial swiatla ?
    Im czerwone, mnie zelone ...

    J.

  • 267. Data: 2018-03-21 07:26:17
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2018-03-20 o 18:02, Cavallino pisze:

    > Tutaj pełna zgoda, zresztą i tak światła tam działają non stop.
    > Twoje rozwiązanie jest genialne w swojej prostocie.
    > Ale czy nie ma jakiegoś odgórnego zalecenia, żeby w Polsce ronda zawsze
    > miały "ustąp" na wjeździe?

    Być może teraz, ale kilka (i to nie bardzo kilka :) ) lat temu miałem z
    takim rondem do czynienia bodaj w Częstochowie.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 268. Data: 2018-03-21 07:47:41
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 19 Mar 2018 20:12:28 +0100, w <5ab00b9d$0$995$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Na kazdym ze swiatlami.
    > Albo ich nie ma wcale, albo sa dla wszystkich, a wy tu jakies dziwne
    > wyciagacie :-)

    Niekoniecznie. Na Karkonoskiej we Wrocławiu masz wyjazdy z podporządkowanych.
    Główna ma światła, podporządkowane nie.
    Konkretnie Wiosenna.

  • 269. Data: 2018-03-21 07:50:20
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 20 Mar 2018 18:04:41 +0100, w <p8rev8$ndo$4@node2.news.atman.pl>,
    Cavallino <c...@k...pl> napisał(-a):

    > Tak.

    To nie rozumiem problemu.
    Wjeżdżający na rondo mają znak "ustąp"?
    Na niektórych wjazdach są światła?
    To w czym problem? We Wrocławiu też jest takie rondo i nie ma tam żadnego
    problemu.

  • 270. Data: 2018-03-21 16:58:37
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20-03-2018 o 23:37, J.F. pisze:

    > Nie rozumiem. Przeciez jak na wjezdzie pali se zielone, to co na
    > obwodzie stoja i przepuszczaja.To co za problem ustawic im swiatla,
    > ktore dobitnie pokaza "stac" ... lub "jechac" ?

    Problem polega na tym, że nie mogliby jechać, gdy wjazd byłby pusty, bo
    mieliby czerwone.
    A teraz - przepuszczą tych na wjeździe i sobie ze spokojem zjadą.

    > Miejsce jest. Unia nie dala pieniedzy, czy co ?

    Coś w ten deseń.

    > Ale ... przerobisz, to zakorkuje sie pol miasta, w tym obszary 5km
    > dalej :-)

    Nie - bo z miasta wyjechałbyś bez problemu.