  • 31. Data: 2024-07-12 20:04:16
    Temat: Re: Zgody na przetwarzanie danych
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 12/07/2024 11:37 am, Ewa wrote:

    > Ciasteczka tak (sprawdziłam, działa), ale te osobowe chyba nie.
    > Czy można je także jakoś wyłączyć?
    >
    > Jaki wymóg ustawodawcy? Kto mu podlega?

    Dostawcy uslug internetowych w krajach EU.

    https://badzi0r.wordpress.com/

  • 32. Data: 2024-07-12 23:53:02
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 12.07.2024 o 19:01, Ewa pisze:

    > Dlaczego to ja mam mieć za swoje? Ja RODO nie wymyśliłam.
    >
    > Cookies są od wieków, RODO tez jest już od kilku lat, natomiast wydaje
    > mi się, że nachalne domaganie się udostępnienia danych osobowych jest
    > od niedawna. Co się zmieniło?

    Od zawsze witryny normalnie przetwarzają dane przekazane przez
    użytkownika za pomocą przeglądarki. Od pewnego czasu jest tylko wymóg
    informowania o przetwarzaniu przez inne podmioty, np zamówienie w
    sklepie internetowym realizuje kurier, któremu sklep przekazuje dane.
    Sklepy prowadzą też ogólną działalność marketingową w ramach której
    witryna sklepu zawiera kod różnych organizacji marketingowych, który to
    kod ujawnia informacje o użytkownikach tym organizacjom bez jakiegoś
    konkretnego celu sklepu. Potem na zupełnie innych portalach pokazuje się
    reklama adekwatna do zainteresowań użytkownika ujawnionych gdzie indziej.

  • 33. Data: 2024-07-12 23:56:20
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 12.07.2024 o 20:00, Ewa pisze:

    > Już lepiej nic nie tłumacz, bo znowu spowodujesz
    > nieporozumienie, tak jak z "jednym klikiem do wszystkiego".
    > I nawet teraz nie masz odwagi żeby to wyjaśnić.
    > W każdym razie ja już ten program odinstalowałam.

    Ty weź lepiej 2late słuchaj bo bardziej od Ciebie ogarnia.

  • 34. Data: 2024-07-13 01:03:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-07-12, 2late <d...@w...pl> wrote:

    > No niestety, nieporozumienie. Gdyby bylo jedno na cale zycie, bylbym
    > milionerem, i cala branza reklamowa, placila by mi zebym tego nie ujawnil. ;)

    Się chyba zgubiłęm o czym tu piszecie, albo dla platform mobilnych jest
    jakoś inaczej (od wielkiego dzwona używam tu przeglądarek), ale zdaje
    się albo ghostery, albo adblock (pluginy) ma opcję "reject all but
    essential". Naprawdę rzadko się zdarza, abym musiał klikać jakieś zgody.

    --
    Marcin

  • 35. Data: 2024-07-13 07:42:36
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-07-2024 o 16:01, 2late pisze:

    > Jak wyzej. Zgoda na wszystko to jeden klik.
    > A po restarcie przegladarki, masz czysto.

    Ale dane już poszły w świat.
    Nic nie zyskujesz.

  • 36. Data: 2024-07-13 08:25:47
    Od: Ewa <E...@c...pl>

    W dniu 2024.07.13 o 07:42, Cavallino pisze:

    > Ale dane już poszły w świat.
    > Nic nie zyskujesz.

    Właśnie. Trafiłeś w sedno.

    Czy ktoś "ogarnia" ten temat w szczegółach, co tak naprawdę
    jest pobierane i kiedy, a co ulega usunięciu przed wysłaniem
    "w świat"?

    W Firefoxie na PC od dawna (może od początku) jest możliwość
    zaznaczenia "Usuwanie ciasteczek i danych witryn podczas
    zamykania przeglądarki Firefox".
    Od pewnego czasu, może kliku tygodni, nagminne jest domaganie
    się prawie przez wszystkie strony wyrażenia zgody na gromadzenie
    przez nie danych osobowych. Być może tak jest, że wcześniej
    gromadzili i o zgodę nie pytali, a może teraz jest w tym coś
    więcej. Tylko niektóre strony dają możliwość zaznaczenia,
    że nie wyrażam zgody i mimo wszystko strona jest otwierana.
    Taka możliwość powinna być zawsze, ale nikt się o to nie upomina.

    W każdym razie mnie się wydaje, a jeśli się mylę to mi to pokażcie,
    że udostępnianie danych osobowych to coś dużo poważniejszego
    niż tylko ciasteczka. I tak naprawdę nie wiem czy 2late pisząc
    o usuwaniu "wszystkiego" rzeczywiście usuwa, przynajmniej przy
    zamykaniu przeglądarki, również dane osobowe. Z czego to ma wynikać?

    No i chyba pytanie podstawowe, przynajmniej dla mnie. Co tak naprawdę
    jest w stanie udostępnić przeglądarka - z PC i ze smartfona?

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 37. Data: 2024-07-13 08:51:52
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-07-2024 o 08:25, Ewa pisze:

> [...]
    > się prawie przez wszystkie strony wyrażenia zgody na gromadzenie
    > przez nie danych osobowych. Być może tak jest, że wcześniej

    Dokładnie tak jest.
    Albo na rynku jest większe ssanie na sprzedawanie danych, legalnie
    zdobytych.

> [...]
    >
    > W każdym razie mnie się wydaje, a jeśli się mylę to mi to pokażcie,
    > że udostępnianie danych osobowych to coś dużo poważniejszego

    Oczywiście że tak.

    Ale nic nie zrobisz, dopóki nie zmienią się przepisy RODO.
    A one nie zabraniają pytania o zgodę co chwilę.

    Może technicznie w niektórych witrynach, po prostu w przypadku braku
    zgody, w ogóle nie są zapisywane cookies, więc przy powtórnej wizycie
    witryna nie wie że odmówiłeś zgody.

  • 38. Data: 2024-07-13 10:02:26
    Od: Ewa <E...@c...pl>

    W dniu 2024.07.13 o 08:51, Cavallino pisze:

    > Oczywiście że tak.
    >
    > Ale nic nie zrobisz, dopóki nie zmienią się przepisy RODO.
    > A one nie zabraniają pytania o zgodę co chwilę.

    Co pomoże zmiana przepisów RODO jeśli to jest przepis unijny?
    Przydałoby się rozeznanie w szczegółach.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 39. Data: 2024-07-13 10:38:55
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-07-2024 o 10:02, Ewa pisze:

    > Co pomoże zmiana przepisów RODO jeśli to jest przepis unijny?

    Skoro wymusiła pytanie o zgodę, to może zabronić robienia tego w sposób
    złośliwy.

  • 40. Data: 2024-07-13 23:01:50
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 12 Jul 2024 19:00:08 +0100, w <v...@o...org>, 2late
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    > A jak ty dbasz o swoja prywatnosc? rozwijasz liste w ustawieniach
    > prywatnosci google, samsung, yahoo i zaznaczasz kazdego ich wspolnika z
    > osobna ale za to tylko jednen raz? Z tego co kojarze to ta lista ma tysiace
    > rekordow, do tego jest druga, tzw. lista zaufanych wspolnikow, Co jakis
    > czas obie listy sa aktualizowane, i jak zaczniesz przewijac, to sie
    > zorientujesz ze co kilka ekranow sa zaznaczone jakies twoje zgody.

    Daję "odrzuć wszystko" i czasem parę z "uzasadniony interes".
    Domyślnie zawsze są odznaczone.