    From: io <i...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Zgody na przetwarzanie danych
    Date: Fri, 12 Jul 2024 23:53:02 +0200

    W dniu 12.07.2024 o 19:01, Ewa pisze:

    > Dlaczego to ja mam mieć za swoje? Ja RODO nie wymyśliłam.
    >
    > Cookies są od wieków, RODO tez jest już od kilku lat, natomiast wydaje
    > mi się, że nachalne domaganie się udostępnienia danych osobowych jest
    > od niedawna. Co się zmieniło?

    Od zawsze witryny normalnie przetwarzają dane przekazane przez
    użytkownika za pomocą przeglądarki. Od pewnego czasu jest tylko wymóg
    informowania o przetwarzaniu przez inne podmioty, np zamówienie w
    sklepie internetowym realizuje kurier, któremu sklep przekazuje dane.
    Sklepy prowadzą też ogólną działalność marketingową w ramach której
    witryna sklepu zawiera kod różnych organizacji marketingowych, który to
    kod ujawnia informacje o użytkownikach tym organizacjom bez jakiegoś
    konkretnego celu sklepu. Potem na zupełnie innych portalach pokazuje się
    reklama adekwatna do zainteresowań użytkownika ujawnionych gdzie indziej.