  • 1. Data: 2002-03-05 11:49:27
    Temat: Zgoda na siec osiedlowa i inne
    Od: Piotr Woźniak <p...@a...com.pl>

    Cze,
    chcemy zalozyc siec osiedlowa na nowowybudowanym osiedlu.
    Chetnych jest duzo (w tej chwili ok 140), a bedzie jeszcze wiecej
    (zanim ruszymy powinno byc ok 200).
    I takie pytanie mnie dreczy: zgode na zalozenie to trzeba miec od
    administracji czy od wlascicieli (wspolnoty mieszkaniowej) czy od
    jednych
    i drugich ?

    Jak myslicie jaka przepustowosc bedzie odpowiednia dla takiej chmary
    ludzi ? Czy 4Mbit z CIR 2Mb wystarczy dla 200 osob?

    Pomozcie mi wytlumaczyc laikom, ze LAN + inet bedzie lepszym rozwiazanie
    niz propozycja pewnej firmy (oczywiscie inne argumenty niz cena w skali
    roku - bo to jest oczywiste) :

    Firma chce kazdemu chetnemu wstawic modem ADSLowy i dawac mu 128kb/s.
    Ceny u nich to 200/300 instalacja + 99 netto miesiecznie. Moim zdanie
    potwornie drogo. To 128 to jest tez CIR do routera brzegowego, ale
    nie jestem pewny czy upload tez jest 128(na reklamowce bylo 128/32).

    Z gory dzieki za odpowiedz.

    Wozek

  • 2. Data: 2002-03-05 17:15:02
    Temat: Re: Zgoda na siec osiedlowa i inne
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@W...hoth.jmg.com.WytnijTo.pl>

    Piotr Wo?niak <p...@a...com.pl> wrote:
    > Cze,
    > chcemy zalozyc siec osiedlowa na nowowybudowanym osiedlu.
    <CIACH>

    > Jak myslicie jaka przepustowosc bedzie odpowiednia dla takiej chmary
    > ludzi ? Czy 4Mbit z CIR 2Mb wystarczy dla 200 osob?
    Do kogo to lacze?

    > Pomozcie mi wytlumaczyc laikom, ze LAN + inet bedzie lepszym rozwiazanie
    > niz propozycja pewnej firmy (oczywiscie inne argumenty niz cena w skali
    > roku - bo to jest oczywiste) :
    A bedzie? Ja bym nie chcial podlaczyc sie do siec na hubach bez zadnej kontroli
    przepylwu.

    > Firma chce kazdemu chetnemu wstawic modem ADSLowy i dawac mu 128kb/s.
    > Ceny u nich to 200/300 instalacja + 99 netto miesiecznie. Moim zdanie
    > potwornie drogo.
    To nie jest potwornie drogo.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Oledzki
    e-mail address: ole(at)ans.pl

  • 3. Data: 2002-03-05 17:15:06
    Od: "Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak" <b...@a...fdns.net>

    Więc Tue, 5 Mar 2002 11:49:27 +0000 (UTC),
    Piotr WoŸniak <p...@a...com.pl> pisze:

> [...]
    > I takie pytanie mnie dreczy: zgode na zalozenie to trzeba miec od
    > administracji czy od wlascicieli (wspolnoty mieszkaniowej) czy od

    Zezwolenie? Od administracji, oraz od głownego architekta (kopanie dolkow
    pod kable) (ewentualnie dzierzawa studzienek od TPSA).

    > Jak myslicie jaka przepustowosc bedzie odpowiednia dla takiej chmary
    > ludzi ? Czy 4Mbit z CIR 2Mb wystarczy dla 200 osob?

    Starczy. Prawda Alchemyx? :)

    > Pomozcie mi wytlumaczyc laikom, ze LAN + inet bedzie lepszym rozwiazanie
    > niz propozycja pewnej firmy (oczywiscie inne argumenty niz cena w skali
    > roku - bo to jest oczywiste) :

    Moga po LANie grac sobie, moga miec wlasne proxy (na serwerze) - przy
    okazji to bardzo przyspieszy www, moga miec wlasne konta email/www/ssh
    na serwerze LANu. Szybkosc - oprocz proxy maja szybsze lacze, wiec jesli
    duzo userkow nie siedzi (np. 4am) to moga smigac w okolicach tych 2mbit.
    Maja dodatkowe bezpieczenstwo (firewall na serwerze LANu). Same zalety.

    No to upload jest 32kbps.

    --
    BloodMan <b...@a...fdns.net>

  • 4. Data: 2002-03-05 23:02:51
    Od: "Jarek Granat" <j...@a...lublin.pl>

    > Chetnych jest duzo (w tej chwili ok 140), a bedzie jeszcze wiecej
    > (zanim ruszymy powinno byc ok 200).

    Pieknie ;)

    > Jak myslicie jaka przepustowosc bedzie odpowiednia dla takiej chmary
    > ludzi ? Czy 4Mbit z CIR 2Mb wystarczy dla 200 osob?
    Nie. Nie wystarczy.
    Beda narzekac, zawracac Ci glowe, ze jest powoli itp.
    W koncu poprzepisuja sie do tej firmy.

    > Pomozcie mi wytlumaczyc laikom, ze LAN + inet bedzie lepszym rozwiazanie
    > niz propozycja pewnej firmy (oczywiscie inne argumenty niz cena w skali
    > roku - bo to jest oczywiste)
    tylko cena jest przekonywujaca.
    tak w ogole to chyba lepiej im bedzie zapisac sie do tej firmy

    > Z gory dzieki za odpowiedz.
    kombinuj lepsze lacze.
    z taka liczba userow powinines miec kilka lacz;)

    jak nie masz providiera, warunkiw, itp, to podlaczaj na to lacze max 100os.

    --
    =[ Jarek Granat `dze' - nic-hdl: JG3-6BONE ]=
    =[ j...@a...lublin.pl - GG: 1124881 ]=

  • 5. Data: 2002-03-05 23:43:54
    Od: "deff" <d...@c...org>

    > jak nie masz providiera, warunkiw, itp, to podlaczaj na to lacze max
    100os.

    ach co Ty pier.....lisz, 4 Mbps dla 200 osob to jest dobre lacze i w
    zupelnosci wystarczajace.
    Wystarczy zadbac o QoS, poprzycinac transfery i bedzie bardzo dobrze. Na
    jakim swiecie Ty zyjesz ?

    deff

  • 6. Data: 2002-03-06 20:21:29
    Od: Piotr Woźniak <p...@a...com.pl>

    Krzysztof Oledzki wrote:

    > Do kogo to lacze?

    To jest propozycja od ETOP, w Wawie.

    > A bedzie? Ja bym nie chcial podlaczyc sie do siec na hubach bez zadnej kontroli
    przepylwu.

    Co masz na mysli mowiac "bez zadnej kontroli przeplywu" ? Wszytko bedzie
    na switchach, anie jednego huba.

    > To nie jest potwornie drogo.

    To jest bardzo, bardzo, bardzo drogo w stosunku do LAN + inet -
    juz po roku wyjdzie taniej LAN niz ta firma, a po trzech latach jest juz
    dwa razy taniej. Przy LAN trzeba na poczatek wywalic wiecej kasy na
    instalacje niz na instalacje w tej firmie, ale za to miesieczny koszt
    wychodzi oklo trzy razy taniej (LAN bedzie administrowany przez firme,
    ktora to polozy). Oczywiscie to co napisalem na temat cen LAN nie jest
    jeszcze pewne, ale za to jest bardzo pradopodobne.

    Wozek

  • 7. Data: 2002-03-06 20:22:36
    Od: "Jarek Granat" <j...@a...lublin.pl>

    > ach co Ty pier.....lisz, 4 Mbps dla 200 osob to jest dobre lacze i w
    > zupelnosci wystarczajace.
    > Wystarczy zadbac o QoS

    QoS pomoze ale nie do konca.
    Ja bym nie podlaczal 200 osob na 4 Mbit.

    >poprzycinac transfery i bedzie bardzo dobrze
    komu dobrze?
    zobaczysz, userzy zaczna marudzic i sie "powynosza".

  • 8. Data: 2002-03-06 20:52:05
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@W...hoth.jmg.com.WytnijTo.pl>

    Jarek Granat <j...@a...lublin.pl> wrote:

    > QoS pomoze ale nie do konca.
    > Ja bym nie podlaczal 200 osob na 4 Mbit.
    200 osob z biura to i na 2 MBitach mozna. Domowych juz nie bo
    ci to tylko divixy, mp3, warezy i jeszcze divixy...

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

  • 9. Data: 2002-03-06 20:52:09
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@W...hoth.jmg.com.WytnijTo.pl>

    Piotr Wo?niak <p...@a...com.pl> wrote:

    > To jest propozycja od ETOP, w Wawie.
    A nie znam..

    > Co masz na mysli mowiac "bez zadnej kontroli przeplywu" ? Wszytko bedzie
    > na switchach, anie jednego huba.
    No ok. Tylko czy zamierzasz jakos ruch kontrolwac. To znaczy - czy
    jak jedna osoba zapusic 60 downloadow mp3, divix i czegos
    jeszcze to nikt inny nie uzyska juz jakiejkolwiek interakcji w ssh? :)

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

  • 10. Data: 2002-03-06 20:52:17
    Od: Małachowski Paweł <p...@u...3lo.lublin.pl>

    On Tue, 5 Mar 2002, deff wrote:

    > ach co Ty pier.....lisz, 4 Mbps dla 200 osob to jest dobre lacze i w
    > zupelnosci wystarczajace.
    > Wystarczy zadbac o QoS, poprzycinac transfery i bedzie bardzo dobrze. Na
    > jakim swiecie Ty zyjesz ?

    Jarek G. za bardzo sie przyzwyczail do warunkow lubelskich. ;}

    PM