  • 11. Data: 2009-06-04 21:52:21
    Temat: Re: Zestaw uruchomieniowy
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Zbych wrote:
    > No chyba, że opiekun pakietu pominie jakieś "mało" istotne patche na gcc
    > i program zacznie się sypać (chyba w (przed)ostatnim ubuntu był taki myk).

    Na 8.10 używałem, jakoś nie widziałem problemów. Może tylko w
    specyficznych sytuacjach. Czujnym należy byc zawsze :D

  • 12. Data: 2009-06-05 05:33:23
    Od: "JJJK" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gdL" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
    > A ciągnąc temat, po co jest złączka usb na tej płytce i ten
    > konwerter :
    > "Komunikacja zestawu EvB 4.3 z komputerem została zrealizowana za
    > pomocą
    > konwertera USB-UART FT232RL (wirtualny port COM)."
    > Komunikacja zestawu z komputerem, po co to ?

    np.:
    - debagowanie,
    - programowanie za pomocą bootloadera (ale sam bootloader musisz wgrać
    programatorem),
    - przesyłanie danych z AVR na komputer i w drugą stronę,

    --
    Janusz

  • 13. Data: 2009-06-05 07:12:19
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Sebastian Biały pisze:

> [...]
    tk500.html

    > Warto też wspomnieć o usbasp - bardzo tanim i bardzo latwym w zrobieniu
    > ręcznie. Dziala Lin/Win z avrdude. Czy z AVR Studio tego nie wiem.

    No właśnie NIE DZIAŁA z AVR Studio i to wg mnie go dyskwalifikuje. No
    chyba że ktoś siedzi tylko w Linuxie i mu AVR Studio całkiem wisi.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 14. Data: 2009-06-05 08:26:30
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Adam Dybkowski pisze:

    > No właśnie NIE DZIAŁA z AVR Studio i to wg mnie go dyskwalifikuje. No
    > chyba że ktoś siedzi tylko w Linuxie i mu AVR Studio całkiem wisi.

    Avrdude działa pod windowsem, więc nie powinno być problemu. A dodatkowo
    można chyba wgrać firmware emulujący STK500, więc AVR Studio powinno
    go obsłużyć.

  • 15. Data: 2009-06-05 20:07:15
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Zbych pisze:

    > Avrdude działa pod windowsem, więc nie powinno być problemu. A dodatkowo
    > można chyba wgrać firmware emulujący STK500, więc AVR Studio powinno go
    > obsłużyć.

    Jeżeli można wgrać firmware udający STK500 to OK - tak działa większość
    tanich programatorów USB obsługiwanych przez AVR Studio. Ale trzeba
    pamiętać jednak o jednej kwestii - bardzo _powolne_ (rzędu 5KB/s)
    programowanie/odczytywanie spowodowane programową obsługą USB przez
    procesor nie posiadający sprzętowego portu USB. Jeżeli trzeba często
    przeprogramowywać np. ATmega2561 to wychodzi koszmar. Już nie napiszę
    np. o programowaniu 8MB pamięci DataFlash (takie rzeczy umie np. ISP
    Programmer śmigający szybko przy pomocy kabelka STK200/300 na porcie LPT).

    Ja osobiście zdecydowanie wolę rozwiązania oparte np. na scalakach FTDI
    czyli na przykład ostatnio tu wymieniony programator kosztujący ok. 50 zł.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 16. Data: 2009-06-05 20:22:04
    Od: "PP" <p...@p...onet.pl>

    Chciałbym zacząć naukę programowania mikrokontrolerów,
    najprawdopodobniej w c, jako, że ten język znam dość dobrze. Czy taki

    Ja jak zwykle polecę STK500 od Atmela, to niby programator ale o rozsądnych
    możliwościach, można programować HV więc nie ma problemu z Fuse Bits a na
    dodatek są podstawki pod większość AVRów i wyprowadzone porty na zewnątrz,
    na płytce switche i LEDy do obserwacji stanu portów czy jakbyś miał zestawa
    uruchomieniowy.
    Piotr

  • 17. Data: 2009-06-05 20:32:09
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    PP pisze:

> [...]
    > na płytce switche i LEDy do obserwacji stanu portów czy jakbyś miał zestawa

    Jeżeli już piszemy o oryginalnych DROGICH atmelowych starterkitach to
    jeszcze lepszym, nowym rozwiązaniem jest STK600. To przy okazji chyba
    jedyny na razie wspierany przez Atmela programator procków ATtiny10.
    Inaczej się nie da (do czasu ;-)).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 18. Data: 2009-06-06 08:31:37
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Adam Dybkowski pisze:

> [...]
    > np. o programowaniu 8MB pamięci DataFlash (takie rzeczy umie np. ISP
    > Programmer śmigający szybko przy pomocy kabelka STK200/300 na porcie LPT).

    A tak z ciekawości, jaką prędkość osiąga twój program przy programowaniu
    AVR przez spi i lpt?

    > Ja osobiście zdecydowanie wolę rozwiązania oparte np. na scalakach FTDI
    > czyli na przykład ostatnio tu wymieniony programator kosztujący ok. 50 zł.

    Jeśli chodzi ci to ten
    http://www.zestawyuruchomieniowe.pl/25-programator-s
    tk500.html to
    wątpię, żeby był zbudowany na ftdi. Z instrukcji wychodzi, że to jednak
    software'owe usb.

    --
    przeciez moje rozumowanie bylo bez skazy,
    no sam bym wskoczyl do tego wulkanu,

  • 19. Data: 2009-06-06 16:01:59
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    gdL pisze:

    > Też fajny, ale złączka RS232, wolałbym USB i brak tam wyświetlacza
    > LCD, trzeba go dokupić. No i napisali, że dorzucają ATmega8, a nie 16.

    LCD kosztuje około 20 zł. Zamawiasz od razu z zestawem. Zobacz sobie
    jeszcze w Kamami.

    MD

  • 20. Data: 2009-06-06 21:07:30
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Zbych pisze:

    > A tak z ciekawości, jaką prędkość osiąga twój program przy programowaniu
    > AVR przez spi i lpt?

    Heh, dawno nie mierzyłem. Stan portu LPT można zmieniać najszybciej co
    ok. 1 us (ustawienie w ISP Programmer "FASTEST" pomijające dodatkowe
    opóźnienia), co daje maksymalne taktowanie SCK na poziomie 500 kHz.
    Czyli sama transmisja danych do procka idzie szybko - spowalnia
    programowanie w takim razie tylko czas zapisu danych (określony w PDFie
    każdego procka). Protokół ISP jednak dodaje od siebie spory narzut i
    myślę, że ze sprzętowymi programatorami równoległymi (LabTool48 i
    podobne) nie mam nawet szans się ścigać.

> [...]
    tk500.html to
    > wątpię, żeby był zbudowany na ftdi. Z instrukcji wychodzi, że to jednak

    Teraz dopiero zauważyłem, że piszą o HID, więc FTDI to nie jest.
    Zasugerowałem się podobnie wyglądającym programatorem USB, który kupiłem
    przez Allegro - mój w środku ma FTDI232 i bufor. Też gada z AVR Studio
    jako STK500v2:
    http://www.allegro.pl/item649173851_programator_avr_
    usb_4w1_stk500v2_avr910_rs232_gen.html

    --