  • 21. Data: 2009-06-07 08:18:56
    Temat: Re: Zestaw uruchomieniowy
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Adam Dybkowski pisze:

    > Zasugerowałem się podobnie wyglądającym programatorem USB, który kupiłem
    > przez Allegro - mój w środku ma FTDI232 i bufor. Też gada z AVR Studio
    > jako STK500v2:
    > http://www.allegro.pl/item649173851_programator_avr_
    usb_4w1_stk500v2_avr910_rs232_gen.html

    No to pochwal się jak szybko programuje avrki. Atmel podaje, że prędkość
    komunikacji stk500 to 115200bps, więc zakładam, że więcej jak 10kB/s i
    tak nie będzie. Ale chciałbym się upewnić, że nie jest to 5, czy 2kB/s.

    --
    przeciez moje rozumowanie bylo bez skazy,
    no sam bym wskoczyl do tego wulkanu,

  • 22. Data: 2009-06-07 23:53:15
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Zbych pisze:

> [...]

    > komunikacji stk500 to 115200bps, więc zakładam, że więcej jak 10kB/s i
    > tak nie będzie. Ale chciałbym się upewnić, że nie jest to 5, czy 2kB/s.

    Największą częstotliwość zegara programowania ISP (SCK) w AVRStudio mogę
    ustawić 1,845 MHz, ale komunikacja z pecetem i tak idzie na 115200 bps.

    Układy FTDI na magistrali USB mogą śmigać znacznie szybciej (szeregowy
    FT232 do 3Mbps, równoległy FT245 do 1MB/s). Pomimo tego komunikacja z
    pecetem protokołem STK500v2 wymaga wybrania prędkości 115200 bps więc
    szybciej nie będzie. Może rozwiązaniem byłoby użycie równoległej wersji
    konwertera USB-RS232 (czyli FT245), wtedy wymiana danych
    PC<->programator śmigałaby niebotycznie niezależnie od prędkości
    wirtualnego portu COM wybranego przez AVR Studio. Jeszcze nie widziałem
    takiego gotowego rozwiązania a nie opłaca się samemu klecić. :(

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 23. Data: 2009-06-08 07:03:34
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Adam Dybkowski pisze:

> [...]
    > FT232 do 3Mbps, równoległy FT245 do 1MB/s). Pomimo tego komunikacja z
    > pecetem protokołem STK500v2 wymaga wybrania prędkości 115200 bps więc

    Bez obrazy, ale ja cię nie prosiłem o teoretyczne rozważania, tylko o
    sprawdzenie w praktyce jaką prędkość ten programator osiąga. W tej
    chwili programator na LPT osiąga mi prędkość rzędu 2kB/s i szukam czegoś
    szybszego. Jeśli możesz *praktycznie* sprawdzić jaką prędkość osiąga ten
    programator, który kupiłeś, to będę wdzięczny.

  • 24. Data: 2009-06-08 19:20:06
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Zbych pisze:

> [...]
    > szybszego. Jeśli możesz *praktycznie* sprawdzić jaką prędkość osiąga ten
    > programator, który kupiłeś, to będę wdzięczny.

    Akurat nie mam pod ręką żadnej płytki z AVRem większym niż 4KB więc
    testu praktycznego nie będzie.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/