  • Data: 2009-06-05 20:07:15
    Temat: Re: Zestaw uruchomieniowy
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zbych pisze:

    > Avrdude działa pod windowsem, więc nie powinno być problemu. A dodatkowo
    > można chyba wgrać firmware emulujący STK500, więc AVR Studio powinno go
    > obsłużyć.

    Jeżeli można wgrać firmware udający STK500 to OK - tak działa większość
    tanich programatorów USB obsługiwanych przez AVR Studio. Ale trzeba
    pamiętać jednak o jednej kwestii - bardzo _powolne_ (rzędu 5KB/s)
    programowanie/odczytywanie spowodowane programową obsługą USB przez
    procesor nie posiadający sprzętowego portu USB. Jeżeli trzeba często
    przeprogramowywać np. ATmega2561 to wychodzi koszmar. Już nie napiszę
    np. o programowaniu 8MB pamięci DataFlash (takie rzeczy umie np. ISP
    Programmer śmigający szybko przy pomocy kabelka STK200/300 na porcie LPT).

    Ja osobiście zdecydowanie wolę rozwiązania oparte np. na scalakach FTDI
    czyli na przykład ostatnio tu wymieniony programator kosztujący ok. 50 zł.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/